Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uoverskuelig gæld :(

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde.

Jeg ville høre om der var nogen der havde lidt gode råd til, hvad jeg måske kan gøre.

Jeg gik ned med et firma for 5 år siden, så huset røg på tvang og har nu en kæmpe gæld.
Jeg blev ikke erklæret konkurs, ved ikke om det har nogen betydning.....Kan se det har, hvis jeg skal søge gældssanering på et tidspunkt.

Gælden er på over 1.400.000kr inkl. mit nuværende studielån.

Bankgæld: ca. 600.000kr Kombineret Firmakonto og privat boliglån. Det hele er lagt sammen.
Husleje firma: 150.000kr
Skat Firma: 94.000kr
Brudt Leasing aftale firma: 75.000
12 år gammel TLF. regning: 61.500kr
Silvan konto: 42.000kr til færdiggørelse af hus
Privat Skat: 39180kr  Hjælp til depositum, for meget boligsikring m.m

Derudover er der div. benzinkort brugt både privat og erhverv samt et par leverandører og forskellige mindre beløb.

Samt har jeg studielån på omkring 120.000kr som jeg stadig får, hver måned...ca. 4.000kr pr. måned.

Derudover skylder jeg min mor 16.000kr som jeg har betalt ned fra 50.000kr da hun lånte mig dem til opstart af firma.
Og skylder en kammerat 39.000kr nu, som jeg har betalt ned fra 55.000kr, da han hjalp mig med firma, samt hjælp igennem de første år efter lukning af firma.

Ved ikke om jeg overhovedet må betale dem af, før de andre.... Men igen, hvor skal man starte???  De er jo dem der betyder mest for mig, så vil jo selvfølgelig af med min gæld til dem først.

Har henstand ved skat, da jeg tjener for lidt.


Har i alt 30 kreditorer, da efter jeg lukkede firmaet var jeg nødt til at stoppe al betaling, da der gik en krig før jeg begyndte at få dagpenge.

Gælden går mig så meget på, at jeg kan ikke rigtigt fungere....Det er skruen uden ende.
Jeg er under uddannelse, men er sådan set droppet ud....Står foran at måske skulle på bistand og jeg søger alle de jobs jeg kan komme i nærheden af, da jeg med et job har mulighed for at søge gældssanering. Men der er bare intet at få :(

Men har jeg overhovedet en chance for at få gældssanering, en del af min gæld er vel det man kalder forbrugsgæld?? Altså silvan konto og benzin kort.... Benzin kort blev brugt til at handle mad på et stykke tid, for vi var jo nødt til at have noget at spise med børn i huset.


Jeg bor alene med min datter, men forhåbentligt får jeg råd til at flytte sammen med min kæreste i den nærmeste fremtid, men lige pt. er jeg alt for afhængig af mine ydelser fra det offentlige, samt at hun står med et hus der skal sælges først.
Samt har jeg mit studielån....Ved godt det var dumt at tage studielån, men ville overhovedet ingen chance have for at kunne overleve uden det..... "tag et studiejob" ville mange sikkert sige, men det har bare ikke været en mulighed, da jeg så slet ikke ville have fuldført så meget af skolen, som jeg nu har.

Det hele virker bare så uoverskueligt :(
Kunne godt bruge lidt råd til, hvad jeg skal arbejde hen imod.

Undskyld det er så rodet, men det afspejler jo meget godt på, hvordan mit liv ser ud.

Mvh

p.s Jeg er 34 år.

 

Fra København
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 


Ja det lyder da som en smule rodet:(. 

 

Jeg ville stoppe med at bekymre mig om studielånet. Det kan jo i perioder være strengt nødvendigt! (det lyder sådan)

 

Jeg ved ikke hvilket studie du går på. Jeg ville dog gøre alt hvad jeg kunne for at færdiggøre uddannelsen, og på den konto søge et relevant job! 

 

Med hensyn til gælden ville jeg indkalde til en alvorlig samtale med min bankrådgiver og på den måde "tage tyren ved hornene". Der kan i så i fællesskab afgøre hvilke lån der skal afdrages først. 

 

Det mest naturlige ville formentlig være "forbrugslånene" (leasing, Silvan osv.) da de har de højeste renter. Derefter Bankgæld eller mor/kammerat. Her kommer det jo også meget an på om dine nærmeste kan undvære de penge du har lånt af dem. 

 

Det bedste råd jeg kan give er ihvertfald at gøre noget ved det i dag. Det ville give en ro at få lagt en plan i fællesskab med banken. 

 

Håber at det var en lille smule hjælp! 

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har du jo ikke så mange penge, men alligevel vil jeg give dig det råd at få noget professionel hjælp.

Prøv evt. Bertil Vrou der som jeg har forstået gerne tager en indledende telefonsamtale om dine muligheder ud fra din konkrete situation.

De problemer du har her, ender nemlig med at bide sig selv i halen. Når/hvis du kommer til lidt penge - så vil du bruge dem på ting som du har måtte udskyde og nu synes du har fortjent. Det er såre menneskeligt.

Også i forholdet til din kæreste og din kommende økonomiske fremtid sammen, er det vigtigt at du kender betingelserne og undgår faldgruberne. Hårdt, men ærligt og konkret sagt, er du et dårligt papir og selvom du måske skal være med til at betale til noget din kæreste må stå som ejer af, - så er valget altså ikke dit.

Jeg ved ikke hvordan Bertil rådgiver, men situationen er ikke så håbløs som det kan virke lige umiddelbart. Det er selvfølgelig heller ikke noget der løser sig på en formiddag, - men hvis bare man kan se en ende på genvordighederne så får man også mere energi.

Så sælg din Iphone, playstation eller fladskærm (og jo, du kan skaffe pengene hvis du vil) og få så lidt professionel hjælp. For dit barn, din kæreste og din egen skyld.

Livet er kort nok i forvejen. 

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker som om du efterhånden er kommet i en situation hvor du ikke længere kan finde overblikket over din egen situation.
Med så høj en gæld og den kattepine du sidder med, vil jeg råde dig til at få professionel hjælp. Det koster lidt, men hvis det er det der skal til, så vil pengene være givet godt ud.

Håber på det bedste for dig om en lys fremtid hvor der er plads til at ånde.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Chris

Jeg synes du skal få fat i en professionel som har gode referrancer og så se at få søgt om gælds ernæring.

Gæld er noget værre lort, dog skal du huske dig selv på at det ikke er alt i verden.

Det kan ikke betale sig at gå ned over noget som man i sidste ende ikke selv kan gøre meget ved, men jeg kan godt forstå det er en tung byrde.

Sad jeg i din situation, ville jeg søge om at komme med i luksusfælden på tv3. Det kan godt være det ikke er så pænt at få lagt hele skidtet ud til offentlig skue, men det er sgu gratis hjælp om ikke andet. Men det er selvfølgelig kun en mulighed, der er andre at vælge imellem.

Op med humøret, du har trods alt en masse andre gode ting og livet er ikke slut endnu, du skal nok komme oven på.

Mvh. Lasse

De nyeste spil til de bedste priser - CDKeys.dk

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som du selv nævner kan du ikke søge gældssanering, sålænge du ikke har et arbejde. Derforuden er du i gang med en uddannelse, som du er ved at springe fra.
Du skal have lagt en strategisk plan om, hvorledes du over et tidrum bedst kommer ud af den situation du er havnet i.
Der er mange forhold der spiller ind, men først vil jeg fraråde, at du flytter sammen med din kæreste lige nu.
Du kan komtakte mig på 98311022 eller 29924519, så kan vi tage en indledende snak om, hvordan jeg evt. kan hjælpe dig og du kan fortælle lidt mere detaljeret om situationen.
Vil du vide mere om mig kan du gå på www.sag-partners.dk.

Mvh

Bertil Vrou Thomsen 

Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 9 person

Jeg vil lige opdatere denne tråd, selvom den er gammel.
 

jeg fik søgt gældssanering selvom det så meget sort ud og jeg fik den. Kendelsen gav et beløb som jeg så fik skaffet og nu er jeg gældfri. Samt er jeg flyttet sammen med min kæreste og vi har fået en lille datter. :)


Jeg vil samtidigt sige 1000 tak til Bertil fra www.sag-partners.dk for hans tid og ekspertise :)

God weekend. 

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke.

Da jeg selv har prøvet gældsfælden, efter en firmalukning (som Skat var skyld i), ved jeg hvor bitter man bliver.

Man har forsøgt og man føler at man bliver straffet hårdere end en voldtægsforbryder, børnelokker etc.

Håber du får en rigtig god fremtid sammen med dine piger og kæresten.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kæft hvor et det lækkert at høre den opdatering fra dig !
God vind og held og lykke frem ad.

// Daniel Poulsen

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Nov 10
Indlæg ialt: 29
Fra  Spisekammeret Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig.

Jeg har ikke den store erfaring med hjælp til gæld. Men jeg synes du skal vide, at jeg har DYB respekt for at du vælger at poste det her på Amino.
Jeg er overbevist om, at du nok skal komme helskinnet igennem det, selvom det er pisse hårdt - og det håber jeg du er på vej til, da jeg kan se indlægget er gammelt.

Det var blot til tanker fra en kommende selvstændig - som lige skal tænke en ekstra gang.


Pøj pøj med det hele.

Med venlig hilsen
Morten Prip Olsen

Spisekammeret - Unikke danske fødevarer

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)