Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - journaliststuderende mangler kilde i Århus-området

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle

Mit navn er Frederik A. Jacobsen, og jeg læser på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Jeg er i gang med at skrive en opgave om "Når iværksætteri går galt", og søger i den forbindelse en person i Århus-området, der har lyst til at fortælle om hans/hendes oplevelser. Interviewet vil kort omhandle familiære konsekvenser, professionelle konsekvenser, men vil også sætte fokus på hvilke stopklodser vores system indeholder for en ny iværksætter.

Jeg kan kontaktes på 28969355 eller igennem mailsystemet her på siden.

Frederik A. Jacobsen

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Kedelig vinkel. Hvem gider læse om noget der gik galt? Især når der er så mange historier at tage fat på om dem hvor det gik/går godt...

Mvh. Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes da det er fair nok, at begge muligheder bliver belyst, men kender desværre ingen, der kan hjælpe.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enig Majbritt

Man skal naturligvis ikke dvæle ved fiaskoerne, men når pointen er at der er noget at lære for andre, syntes jeg det er vigtigt at fortælle.

Fakta er jo at de fleste iværksættere oplever modgang i større eller mindre grad.

Hej fra Søren

Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep - idéen med artiklen er jo ikke at få nogen til at fremstå som fiaskoer, men derimod at gøre opmærksom på problemstillinger, stop-klodser og familiære konsekvenser. En informativ, orienterende artikel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Weltström:
Kedelig vinkel. Hvem gider læse om noget der gik galt? Især når der er så mange historier at tage fat på om dem hvor det gik/går godt...

Mvh. Jesper

Det kan godt være du synes det lyder kedeligt, men som Søren også rigtig nok skriver så kan andre forhåbentlig lære noget af det der kommer til at stå i artiklen. I øvrigt står der også, at der vil blive sat fokus på hvilke stopklodser vores system indeholder for en ny iværksætter, hvilket kan være med til at sætte fokus og en ny debat i gang omkring disse - og muligvis føre til at det bliver "lettere" at være iværksætter. Det kan jo godt være svært at se incitament til at ændre noget hvis man kun hører om alle succeshistorierne.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Ja det er sikkert mig. Men helt ærligt. Den slags historier er bare ofte lidt for meget negative.
Ja det er hårdt at være selvstændig. Ja det kan være svært at finde hjælp rette steder. Men hey, det er jo derfor det hedder selvstændig.
Jeg er træt af at læse om hvordan det er gået galt for nogen. Hvordan det er nogen andres skyld.
Jeg vil meget hellere læse mere om dem det går godt for. Selv dem det bare går lidt godt for. De der negative historier ved jeg bare at jeg ikke kan bruge til noget.

Vi mangler satme flere helte i Danmark. Ikke de der "på bænken" historier. Der er ikke noget fremdrift. Ikke noget opløftende.

Så kære journaliststuderende. Fat pennen i den anden hånd og kom ud og skriv om alle de rigtig gode historier og sande helte der er derude. Det er langt mere inspirerende end at vide at man måske godt kan gå fallit eller man måske godt kan få lidt dagpenge hvis nu...

Mvh. Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja heller snuppe en "Gadaffi" end at se verden som den virkelig er....

Hvorfor kun male et lyserødt billed af hvordan der er at være iværksætter, for der er jo ikke altid lyserødt..... det går galt for nogle... og grulige galt for andre.
Måske kunne man lære noget af andres erfaring ....

 

 

Henrik

 

 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja jeg er atså rivende uenig - hvert år knækker et utal af iværksættere nakken og bliver slået tilbage til start.

Det er da i høj grad vigtigt for samfundet at finde ud af, hvorfor det er sådan. Man kan aldrig få en succesrate på 100 procent - men hvis man ikke ser på, hvad der går galt, kan man ikke engang forbedre den succesrate, man har.

Jeg synes vinklingen lyder fornuftig og håber I finder en case :)

Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Artiklen er snart færdig - jeg kan jo smide den op på nettet, såfremt I ønsker at læse den. Så kan I se hvordan emnet er blevet behandlet. :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)