Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på kassedifference

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Kan I fortælle mig om man skal beregne moms af en kasse difference? Jeg spørger, fordi jeg hidtil ikke har gjort det, da summasummarum som udgangspunkt ikke havde nogen momskode. Men det slog mig pludselig, om man egentlig ikke skal det?

Hvis f.eks. dagens kontantsalg er kr. 1.000, og der optælles 980 altså en kassedif på -20. Kan I så fortælle mig, hvordan denne 20 bogføres?
Hvis der skal moms på, hvordan retter jeg dem jeg allerede har bogført?

Mvh

LPN

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, der er ikke moms på kassedifferencer. Du skal derfor ikke rette noget i denne omgang.

 

Dbh
Anette
http://anettesand.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er du sikker på det...Anette?

Mener nu, at kassedifferencer skal momses ved regelmæssig optælling.

 

MvH

Peter

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg fortolker det skal der momses, hvis der foregår en regelmæssig kasseoptælling. Hvis der derimod (mod reglerne) ikke sker en regelmæssig kasseoptælling må der ikke momses.

mvh
Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LPN

Som du kan læse udaf svarene fra de erfarne regnskabsfolk, er det lidt en gråzone, om man gør det ene eller det andet. Jeg oplever, at begge måder bliver accepteret, men mener også, at en regelmæssig kassedifference må momses (salgsmoms). Er den ikke regelmæssig, ville jeg afholde mig fra det, da du (muligvis) ikke kan dokumentere, hvor differencen stammer fra.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael V. Kristensen:

Som jeg fortolker det skal der momses, hvis der foregår en regelmæssig kasseoptælling. Hvis der derimod (mod reglerne) ikke sker en regelmæssig kasseoptælling må der ikke momses.

Yes Enig!

/Henrik

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)