Hej. Jeg er ved at lave en hjemmeside for et eventfirma. Vi har overvejet, hvordan vi skal adskille firmaevents og event for private. En stor del af udvalget henvender sig til begge grupper, men der er også nogle events som slet ikke er relevante for private. Jeg har overvejet at lave en 2-split hjemmeside, hvor man fra start vælger sig ind på én af siderne. Det vil ske via en fremtrædende boks hvor man klikke erhverv eller privat. A la denne http://carlsberg.dk/default.aspx - naturligvis bare ikke samme sammenhæng, og hvor begge valg, udløser en startside. Fra et markedsføring point of view, synes jeg man kan argumentere for, at denne differentiering værner mere om den potentielle kunde, fremfor én side der henvender sig til to målgrupper. Det skal sige at jeg laver siden i forbindelse med mit bachelor projekt, og jeg skal derfor have argumenterne i orden, før jeg træffer dette valg. Hvad tænker I om idéen? Har I nogle erfaringer med ligende? Kan selve idéen pop-up vinduet (trykke erhverv eller privat) være en hindring for at folk besøger siden? Håber på mange brugbare svar.
VH Vivi |
Hvad med at lave en forside til begge. På forsiden kan du præsentere det mest væsentlige som henvender sig til begge målgrupper. Og selvfølgeligt have noget lækkert grafik så man kan klikke sig ind på erhverv eller privat.
Kig hellere på sider som :
http://tdc.dk/
http://www.telenor.dk/
http://telia.dk/