Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opdelt hjemmeside Privat/Erhverv

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er ved at lave en hjemmeside for et eventfirma. Vi har overvejet, hvordan vi skal adskille firmaevents og event for private. En stor del af udvalget henvender sig til begge grupper, men der er også nogle events som slet ikke er relevante for private.

Jeg har overvejet at lave en 2-split hjemmeside, hvor man fra start vælger sig ind på én af siderne. Det vil ske via en fremtrædende boks hvor man klikke erhverv eller privat. A la denne http://carlsberg.dk/default.aspx - naturligvis bare ikke samme sammenhæng, og hvor begge valg, udløser en startside. 

Fra et markedsføring point of view, synes jeg man kan argumentere for, at denne differentiering værner mere om den potentielle kunde, fremfor én side der henvender sig til to målgrupper. 

Det skal sige at jeg laver siden i forbindelse med mit bachelor projekt, og jeg skal derfor have argumenterne i orden, før jeg træffer dette valg.

Hvad tænker I om idéen? 

Har I nogle erfaringer med ligende?

Kan selve idéen pop-up vinduet (trykke erhverv eller privat) være en hindring for at folk besøger siden?

Håber på mange brugbare svar.

 

VH

Vivi

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at lave en forside til begge. På forsiden kan du præsentere det mest væsentlige som henvender sig til begge målgrupper. Og selvfølgeligt have noget lækkert grafik så man kan klikke sig ind på erhverv eller privat.

 

Kig hellere på sider som :

http://tdc.dk/

http://www.telenor.dk/

http://telia.dk/

 

 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv tænkt på det, da vi har en hjemmeside der henvender sig både til erhverv og private. Vi har valgt at lave to menuer en der hedder "Butikkens udvalg" og en der hedder "Erhverv"

Pr default kommer du til privat, da de fleste af vores kunder er derfra!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dino.

Tak for det hurtige svar.

Ja det er også den mest oplagt løsning, helt klart. Jeg kunne bare godt tænke mig noget anderledes, og noget jeg I min markedsføringdel virkelig kan argumentere for er det mest optimale til de to målgrupper.

 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Vivi Gamskjær Vroue - Vivid-Design.dk:

Hej Dino.

Tak for det hurtige svar.

Ja det er også den mest oplagt løsning, helt klart. Jeg kunne bare godt tænke mig noget anderledes, og noget jeg I min markedsføringdel virkelig kan argumentere for er det mest optimale til de to målgrupper.

 

 

Du kunne også lave et subdomæne til B2B kunder. f.eks. b2b.domæne.dk dette bruger du i markedsføring til erhvervskunder. Og på din domæne.dk sætter du et stykke grafik der linker til din erhvervsside

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK: Når det er således, synes jeg måske bare at erhvervskunderne bliver stillet lidt i baggrunden, i hvert fald i mit tilfælde. Det firma jeg arbejder med, vil gerne udstråle en vis seriøsitet(set i forhold til så mange andre eventfirmaer), og hvis firmaer der besøger ser at der er et helt site, specielt bygge for dem, burde det så ikke give lidt credit? Nemme tjente point :)

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vivi Gamskjær Vroue - Vivid-Design.dk:

Mark MK: Når det er således, synes jeg måske bare at erhvervskunderne bliver stillet lidt i baggrunden, i hvert fald i mit tilfælde. Det firma jeg arbejder med, vil gerne udstråle en vis seriøsitet(set i forhold til så mange andre eventfirmaer), og hvis firmaer der besøger ser at der er et helt site, specielt bygge for dem, burde det så ikke give lidt credit? Nemme tjente point :)

Var det et svar til mit første eller andet indlæg?

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bryder mig klart bedst om at vælge enten privat eller erhverv som udgangspunkt - fx efter de to segmenters værdi for virksomheden. Drop splash pagen og lav forsiden, så den passer til begge segmenter med et tydeligt link (gerne i form af noget tab-halløj i toppen) til privat/erhverv eller hvad i nu vil kalde det.

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med at have en startside hvor man skal vælge, skal du også se som et ekstra klik for brugeren. Er det ikke bedre at bruge de 3 første "førstehåndsintdryks" sekunder på at fortælle om hvad firmaet omhandler og gøre brugeren interesseret. For ligeså snart du har fået brugerens interesse er han/hun villig til at klikke videre, men ikke før. For nogen vil det direkte skabe irritation at skille til at vælge privat/erhverv uden at de overhovedet har fået dannet sig et indtryk = højere afvisningsprocent.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser Jeres pointer, og det er lidt de samme tanker jeg selv har haft. Måske jeg skal blive en del af mængden, og gøre det "ligesom alle andre". Det er vel også det de besøgende kender bedst til Smile

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)