Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvidplade bil i enkeltmandsfirma

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Christensen Linde:

Der er nok en hel del penge at spare for dig ved at anvende virksomhedsordningen!

Den må du lige forklare. Hvis jeg bruger VSO kan jeg fratrække 3,67 kr./km i min virksomhedsindkomst og dermed hæve dem ud af virksomheden uden beskatning i min personlige indkomst.

Hvis jeg ikke bruger VSO kan jeg fratrække 3,67 kr./km. når jeg gør min personlige indkomst op.

Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan jeg sparer noget derved. Min skattebetaling bliver nøjagtigt den samme. Mit likviditetsflow ligeså.

Vh
Lars

 

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg tænkte på var netop likviditeten ved at du løbende får udbetaling af skattefri kørselsgodtgørelse og dermed behøver hæve mindre i virksomheden.. Men efter at have tænkt det igennem kan jeg godt se det ikke holder.

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte i likviditetsflow - men du har ret. mit hovedet var lige taget på en kort ferie..

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mille E

Tak for, at du startede denne tråd.

Jeg har selv et spørgsmål i denne forbindelse:

Jeg har 2 firmaer:

1 B2B
1 B2C

I B2B er der en varevogn på gule plader.

Jeg har nu fået ansat en medarbejder, der skal klare B2B. Dermed får han varevognen. Leasing udløber til september 2011.

For ikke at skal købe en varevogn mere, overvejrer jeg at lade min private bil (hvide plader) overgå til firmaet. Og lade dette afholde afdrag, service osv. Selvfølgelig skal jeg beskattes af den private del. Kan/må jeg det. Ingen af firmaerne er selskaber??

Mht. VSO, er det ikke bare som at tisse i bukserne. Skatten kommer jo senere. Den dag man evt. sælger skal hele beløbet jo falde??.

Tak for mange gode input.

Berger

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja...det må du godt.

Men regn på det!

Hvor meget kører du privat/erhverv?

Hvad er bilen værd i "handel og vandel"?

 

MvH

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Puf:
Mht. VSO, er det ikke bare som at tisse i bukserne. Skatten kommer jo senere. Den dag man evt. sælger skal hele beløbet jo falde??.

Hej Berger

Det er ikke helt så enkelt.

Virksomhedsskatteordningens fordele kommer frem, når du rammer grænsen for topskat, hvor du ved anvendelsen af Virksomhedsskatteordningen kan få "udjævnet" din indkomst, så du i de "gode år" kun betaler en acontoskat på 25 %, som så kan udlignes på "dårlige år", hvor du måske ikke rammer grænsen for topskat.

Ved ophør af virksomheden er det et spørgsmål om planlægning, så man så lempeligt som muligt undgår at betale topskat i ophørsåret eller det efterfølgende år.

Tonny

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)