Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvidplade bil i enkeltmandsfirma

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Aminoer

Overvejer at anvende vores private hvidpladebil i enkeltmandsfirmaet (ikke virksomhedsordningen)

Der er vel 2 modeller : ?

Vil afdrag og omkostninger for driften af bilen så indgå som en driftsudgift i regnskabet, hvor vi "sideløbende" bliver beskattet af fri bil ?

Er det måske bedre at overveje fortsat at betale det hele fra privatkontoen og så lade enkeltmandsfirmaet  udbetale km godtgørelse (efter kørebog).

Har brug for input til dette, selvom der i tidens løb allerede har været skrevet en del om dette emne :o)

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mille E:

Er det måske bedre at overveje fortsat at betale det hele fra privatkontoen og så lade enkeltmandsfirmaet  udbetale km godtgørelse (efter kørebog).

Jeg afholder alle driftsudgifter privat og får så løbende km godtgørelse udbetalt fra firmakontoen jvnf. kørselsregnskab...

Jeg har så valgt at få installeret gps overvågning i bilen så jeg slipper for at føre manuel kørebog...Smile

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der findes flere beregningsmodeller, som tager udgangspunkt i dit aktuelle kørselsbehov og bilens anskaffelsespris.

Se evt. min signatur eller profil, hvor der er links til nogle af beregningerne.

Som oftest kan det bedst svare sig at anvende statens takster på kr. 3.67 for de første 20.000 km. erhvervsmæssige og kr. 2,00 for de resterende km.

Tonny

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg kører også rundt og maler i min st.car og trækker statens takster fra. Jeg kører ca. 20.000km. om året og afholder selv udgifter til bilen.

Dejligt nemt at have plads til drengene, når de skal hentes fra børnehave og skole. Tidligere hvor jeg havde varevogn, måtte jeg hjem og skifte bil, inden de kunne hentes. Et værre bøvl!

Jeg kender ikke til hvad der er billigst for mig/dig, jeg tænker kun på, hvad der er nemmest Yes

Mvh

Michael Haahr
Maler-maling.dk
Køb Billig Maling og Træbeskyttelse online her!

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Haahr:

Hejsa.

Jeg kører også rundt og maler i min st.car og trækker statens takster fra. Jeg kører ca. 20.000km. om året og afholder selv udgifter til bilen.

Dejligt nemt at have plads til drengene, når de skal hentes fra børnehave og skole. Tidligere hvor jeg havde varevogn, måtte jeg hjem og skifte bil, inden de kunne hentes. Et værre bøvl!

Jeg kender ikke til hvad der er billigst for mig/dig, jeg tænker kun på, hvad der er nemmest Yes

Mvh

Michael Haahr
Maler-maling.dk
Køb Billig Maling og Træbeskyttelse online her!

Hej Michael

Det ser ud til, at du har en optimal løsning, så den skal du holde fast iYes

Når det så også er bekvemt, så bliver det ikke bedre.

Tonny

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej med jer,

Takker for de input I allerede er kommet med. Har ikke lavet beregning endnu, men umiddelbart lyder det til at den løsning I også anvender vil passe os bedst. Det er også værd at tage med, at det ikke er bøvlet.
Vi kommer også til at holde os indenfor de 20.000 - sådan cirka.

Mille

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

En rigtig vigtig pointe som ikke er blevet nævnt endnu: for at kunne få kørselsgodtgørelse som selvstændig SKAL du anvende virksomhedsskatteordningen. Ellers er der kun den mulighed du beskriver, nemlig at få fradrag i den personlige indkomst for den erhvervsmæssige del.

Der er nok en hel del penge at spare for dig ved at anvende virksomhedsordningen!

Med venlig hilsen

Emil Linde

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil..Nå skal man det?

Er du nu sikker?

 

MvH

Peter 

 

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen...der er ikke noget nyt i det.

Misforstod bare dit svar.

Enig.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)