Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er domæner bedst med eller uden bindestreg?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Vordingborg
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig

Jeg må være dig svar skyldig i forhold til det med SEO, men vælg altid begge domæner, så du ikke risikere at få en konkurrent ind på det andet domæne.

Kender til flere eksempler med kollegaer der har købt det ene, og efter en uge er der en konkurrents hjemmeside oppe på det andet.

God dag
Hilsen Fru Glob

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vitality Source:

Thomas Frost:

Vitality Source:

Hej Camilla,

Google læser det lige godt - om det er med eller uden bindestreg.

Personligt synes jeg at for mange bindestreger i et domæne-navn ser lidt "spammy" ud.

Men i dit tilfælde kan det godt gå, da de fleste intuitivt nok godt ved at der ikke er tale om en useriøs side. Hvis u det havde været noget lignende billig-mobil-forum.dk, så havde jeg nok været noget mere skeptisk.

mvh

Christian

Meget uenig. 

Google ser IKKE ens på de to domæner. En bindestreg bliver af google tolket som et mellemrum. Dvs domænet med bindestreg giver sætningen "Os med hund" uden bindestreger ser google "osmedhund".

Hvordan det ser ud for brugeren der ser domænet vil jeg lade andre om at have en mening om, men google ser IKKE de to domæner ens. 

 

 

Det jeg ikke fik formuleret godt nok med sætningen "Google læser det lige godt - om det er med eller uden bindestreg" var, at Google kan skelne mellem ordene i et domænenavn uden mellemrum - og i dén forstand har det ingen betydning i forhold til Google om du vælger den ene eller anden version.

mvh

Christian

Ikke enig. 

Det HAR netop betydning at bruge mellemrum (bindestreger) i stedet for at præsentere et langt ord for google. 

Mit råd er at købe begge domæner, så det ene ikke bliver taget af en konkurrent, og derefter bruge det med bindestreger og lave 301 redirect fra det uden bindestreger. 

 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Den her tråd er et supergodt eksempel på at man lærer vigtige ting af at være på Amino. Problemstillinger som man ellers nemt kunne overse (når man ikke lige dagligt er omringet af eksperter IRL) kommer frem her. 

Jeg har i hvert fald lært rigtigt meget uundværligt i løbet af den korte tid jeg har været aktiv herinde. 

Hvis man skeler lidt til hvad nogen af de dygtigste i branchen har gjort får man også et godt hint om hvad der er smart at gøre. 

Hvis man kigger på den her tråd får man også et hint om at det nok er smart også at bruge url'en med bindestreg i sin online markedsføring. Prøv også at skrive minmave.dk - den har rigtigtnok et permanent redirect til min-mave.dk

http://www.amino.dk/forums/t/45768.aspx

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:

Den her tråd er et supergodt eksempel på at man lærer vigtige ting af at være på Amino. Problemstillinger som man ellers nemt kunne overse (når man ikke lige dagligt er omringet af eksperter IRL) kommer frem her. 

Jeg har i hvert fald lært rigtigt meget uundværligt i løbet af den korte tid jeg har været aktiv herinde. 

Hvis man skeler lidt til hvad nogen af de dygtigste i branchen har gjort får man også et godt hint om hvad der er smart at gøre. 

Hvis man kigger på den her tråd får man også et hint om at det nok er smart også at bruge url'en med bindestreg i sin online markedsføring. Prøv også at skrive minmave.dk - den har rigtigtnok et permanent redirect til min-mave.dk

http://www.amino.dk/forums/t/45768.aspx

Godt eksempel, dog skal det siges at det er en meget lille forskel der er, og det ofte er bedre at se på hvad der ser bedst ud for brugeren der skal se domænet da forskellen ikke er større end den er. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

 

Kaare Bøje - nordicADmedia:

Køb begge to? Så undgår du også der er en domænehaj der køber det ene domæne og stjæler "traffik" fra dig.

Bare sørg for kun at "brande" en af siderne i dit markedsførings materiale.

www.osmedhund.dk kan f.eks. pege på www.os-med-hund.dk

 

Kaare har helt fat i den lange ende her. Det er helt klart den smarte løsning.

Som udgangspunkt er bindestreger med til at gøre det skrevne mere læsbart, men får det samtidigt til at virke useriøst, så med denne løsning er du godt dækket ind.

 

Alt mulig held og lykke med det :)

 

 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, brugeren bør komme først. Måske er opsætningen også lavet udfra det og minmave.dk mest oprettet for brugervenlighedens skyld. Udover at det sikrer der ikke er nogen der stjæler trafikken. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man ser fra en brugers synspunkt synes jeg os-med-hund.dk er lettere at læse - mens osmedhund.dk er lettere at taste ind. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)