Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er domæner bedst med eller uden bindestreg?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 135
Fra  Cammilla Rysgaard Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man skal have mest glæde af domænenavn i forhold til SEO, skal man så have med eller uden bindestreg (eller begge hvis muligt):

os-med-hund.dk

osmedhund.dk

Får man en fordel i søgemaskinerne ved en af disse eksempler?

Tak!

Cammilla

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla,

Google læser det lige godt - om det er med eller uden bindestreg.

Personligt synes jeg at for mange bindestreger i et domæne-navn ser lidt "spammy" ud.

Men i dit tilfælde kan det godt gå, da de fleste intuitivt nok godt ved at der ikke er tale om en useriøs side. Hvis u det havde været noget lignende billig-mobil-forum.dk, så havde jeg nok været noget mere skeptisk.

mvh

Christian

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb begge to? Så undgår du også der er en domænehaj der køber det ene domæne og stjæler "traffik" fra dig.

Bare sørg for kun at "brande" en af siderne i dit markedsførings materiale.

www.osmedhund.dk kan f.eks. pege på www.os-med-hund.dk

Fra København
Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 263
Fra  CoolStuff SPAMfighter ApS Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaare Bøje - nordicADmedia:

Køb begge to? Så undgår du også der er en domænehaj der køber det ene domæne og stjæler "traffik" fra dig.

Bare sørg for kun at "brande" en af siderne i dit markedsførings materiale.

www.osmedhund.dk kan f.eks. pege på www.os-med-hund.dk

Enig!

Patrick T. Rasmussen

Ekstern Marketingchef

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 135
Fra  Cammilla Rysgaard Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. Tak for input :)

Cammilla

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke SEO ekspert, men her er lidt tanker:

Det er mere besværligt at taste et navn ind med bindestreg (efter min mening), giver et bedre match for Google så længe at den opfatter bindestreg som mellemrum. 

Det er ikke utænkeligt at "os med" er ord der ikke bliver indtastet på Google. Derudover  "os med" så almindelige ord at de kan bruges i mange forskellige sammenhænge. Dermed vælger Google sandsynligvis at gøre dem intetsigende. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Vitality Source:

Hej Camilla,

Google læser det lige godt - om det er med eller uden bindestreg.

Personligt synes jeg at for mange bindestreger i et domæne-navn ser lidt "spammy" ud.

Men i dit tilfælde kan det godt gå, da de fleste intuitivt nok godt ved at der ikke er tale om en useriøs side. Hvis u det havde været noget lignende billig-mobil-forum.dk, så havde jeg nok været noget mere skeptisk.

mvh

Christian

Meget uenig. 

Google ser IKKE ens på de to domæner. En bindestreg bliver af google tolket som et mellemrum. Dvs domænet med bindestreg giver sætningen "Os med hund" uden bindestreger ser google "osmedhund".

Hvordan det ser ud for brugeren der ser domænet vil jeg lade andre om at have en mening om, men google ser IKKE de to domæner ens. 

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

For at undgå duplicate content skal du også vælge et som primært domæne. F.eks

www.osmedhund.dk

Ved alle de andre skal du lave et 301 redirect. F.eks for

osmedhund.dk

www.os-med-hund.dk

os-med-hund.dk

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Vitality Source:

Hej Camilla,

Google læser det lige godt - om det er med eller uden bindestreg.

Personligt synes jeg at for mange bindestreger i et domæne-navn ser lidt "spammy" ud.

Men i dit tilfælde kan det godt gå, da de fleste intuitivt nok godt ved at der ikke er tale om en useriøs side. Hvis u det havde været noget lignende billig-mobil-forum.dk, så havde jeg nok været noget mere skeptisk.

mvh

Christian

Meget uenig. 

Google ser IKKE ens på de to domæner. En bindestreg bliver af google tolket som et mellemrum. Dvs domænet med bindestreg giver sætningen "Os med hund" uden bindestreger ser google "osmedhund".

Hvordan det ser ud for brugeren der ser domænet vil jeg lade andre om at have en mening om, men google ser IKKE de to domæner ens. 

 

Det jeg ikke fik formuleret godt nok med sætningen "Google læser det lige godt - om det er med eller uden bindestreg" var, at Google kan skelne mellem ordene i et domænenavn uden mellemrum - og i dén forstand har det ingen betydning i forhold til Google om du vælger den ene eller anden version.

mvh

Christian

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 135
Fra  Cammilla Rysgaard Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. Super med input.

Jeg konkluderede, at det er bedst at købe alle muligheder, hvis muligt. De håndører et domæne koster er i hvert fald det værd!

Cammilla

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)