Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate forkortelser og udtryk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 155
Fra  Madeby Marketing I/S Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Jeg er i fuld gang med mit affiliate projekt, men er stødt ind i nogle problemer. Synes der er rigtigt mange udtryk og forkortelser, som jeg gerne lige vil have styr.

Lad os tage et eksempel:

Alle de udtryk der er markeret med rød, vil I ikke være sød at give en beskrivelse af dem?

 

På forhånd, tak :-)

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Prepayment: Annoncørene betaler forud. Dvs de har pengene til dig

Søgeord: Ikke helt sikker, men jeg mener det er hvis du vil bruge addword (Google reklamer) så kan der være nogle begrænsninger eller der kan være helt lukket for det.

Productfedds: er at du kan loade alle annoncørens varer ind på din side og lave din egen affiliateshop (hvis der står ja)

Tariffer:

UB: Uden berigning dvs du får ingen penge

Klik: betaling hver gang nogen klikker

Lead: bruges f.eks ved tilmelding til nyhedsbrev eller sådan noget

Salg: fast beløb eller en pct af salget hvergang der bliver sogt noget via din side

Performance:

Det ser squ mystisk ud....Tongue Tied

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 155
Fra  Madeby Marketing I/S Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak.

Altså  Prepayment vil sige at de giver mig et beløb inden, og jeg kan samtidig få leads?

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det mr. guffe skriver er rigtigt. ECP er ofte det samme som eCPC som står for estimated cost per click, altså det du kan regne med at få per klik. Det udregnes ved at gange konverteringsraten på landingpage med det du får for et salg. Giver netværket f.eks. 400,- for et salg og konverteringsraten er 1% giver det en eCPC på 4 kr. 

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

AlexanderGodsk:

Okay tak.

Altså  Prepayment vil sige at de giver mig et beløb inden, og jeg kan samtidig få leads?

Nej, det betyder blot annoncøren har betalt ind til affiliate firmaet, så du ikke behøves at frygte, pengene ikke bliver betalt af annoncøren.

Mht epc/ecpc så har det nu intet med deres landingpage at gøre, samme kampagne kan ligge i flere systemer med forskellige epcer, da der bliver udregnet hvor mange kliks det valgte netværk har genereret, og derefter divideret med den samlede pris der er genereret for.
indtægt/kliks = epc
Så er der også noget der hedder my epc i nogle netværk, og det er jo så regnet ud på din egen performance.

 

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

AlexanderGodsk:

Okay tak.

Altså  Prepayment vil sige at de giver mig et beløb inden, og jeg kan samtidig få leads?

Nej, det betyder at annoncøren har betalt forud. Det er ikke alle der gør det. Dvs. din risiko er mindre end hvis annoncøren ikke betaler, for så får du ikke dine penge hvis der er lead, salg eller andet.

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Bak:

Det mr. guffe skriver er rigtigt. ECP er ofte det samme som eCPC som står for estimated cost per click, altså det du kan regne med at få per klik. Det udregnes ved at gange konverteringsraten på landingpage med det du får for et salg. Giver netværket f.eks. 400,- for et salg og konverteringsraten er 1% giver det en eCPC på 4 kr. 

Jeg forstår altså heller ikke den den epc f.eks står der at EPC er 13.800, men det gennemsnitlige EPC er 0,00 kr hvordani h....... går det til?

 

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Prepayment = Ja betyder at annoncøren betaler forud til affiliate netværk, som så derfor kan garantere at der er penge til dig for de godkendte leads/salg du har skabt.

Hvis der ikke er prepayment, så er der en risiko for tab, hvis affiliate netværket ikke kan få inddrevet pengene hos annoncøren.

Søgeord handler om køb af søgeord f.eks. i.f.m. køb af Google Adwords. Lukket betyder at du ikke må købe søgeord i.f.m. markedsføringen. Restriktion betyder at du gerne må købe søgeord, men f.eks. ikke annoncørens eget brand o.l.

Product feeds er en oversigt over annoncørens produkter med priser, billeder og specifikke links. Du kan enten indsætte produkter i en reklame eller arbejde med hele feeds.

UB betyder unikke besøgende og angiver en pris pr. unikke besøgende (styret enten via cookies eller IP-adresser). Klik er beløb pr. klik (ikke unikke besøgende). I de 5 eksempler du viser betaler annoncørerne ikke for UB eller klik, men kun for leads og salg.

Det er lidt forskelligt fra netværk til netværk om man angiver EPC/Gns. EPC som et forventet indtjeningstal pr. 1 klik eller pr. 1000 klik (det ser ud til at det er pr. 1000 klik her).

Mvh. Ken

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)