Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opsætning af VPS (Magento)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,


Jeg står og skal til at starte en webshop. Jeg startede med at købe et Dandomain webhotel, men da jeg erfarede de kun havde 64mb dedikeret ram til hver af deres kunder skiftede jeg hurtigt.

Jeg hoppede herefter over til Surftown og købte en VPS. Jeg fik hjælp af en ven med at sætte den op og den virkede egentlig til at køre fint. Men kort tid efter opdagede jeg, at når man skulle placere en ordre tog det 2 minutter (!).

Jeg har set, efter at have googlet lidt frem og tilbage, at flere har haft samme problem, men ingen har en konkret løsning. Dem der har haft forslag, har jeg forsøgt uden held.

Jeg prøvede herefter at teste en lokalt installeret Magento installeret jeg har liggende, der arbejder sammen med MAMP, og her tager det kun 5 sekunder. Jeg kan derfor konkludere at problemet må være serveren, nok nærmere bestemt opsætningen.

Har I nogle idéer til hvad det kan være?

Kan du lave det, i så fald hvad er din pris for det?

All the best

Kasper Andreassen

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper-A:

Hej Amino'er,


Jeg står og skal til at starte en webshop. Jeg startede med at købe et Dandomain webhotel, men da jeg erfarede de kun havde 64mb dedikeret ram til hver af deres kunder skiftede jeg hurtigt.

Jeg hoppede herefter over til Surftown og købte en VPS. Jeg fik hjælp af en ven med at sætte den op og den virkede egentlig til at køre fint. Men kort tid efter opdagede jeg, at når man skulle placere en ordre tog det 2 minutter (!).

Jeg har set, efter at have googlet lidt frem og tilbage, at flere har haft samme problem, men ingen har en konkret løsning. Dem der har haft forslag, har jeg forsøgt uden held.

Jeg prøvede herefter at teste en lokalt installeret Magento installeret jeg har liggende, der arbejder sammen med MAMP, og her tager det kun 5 sekunder. Jeg kan derfor konkludere at problemet må være serveren, nok nærmere bestemt opsætningen.

Har I nogle idéer til hvad det kan være?

Kan du lave det, i så fald hvad er din pris for det?

All the best

Kasper Andreassen

Hej Kasper, du kunne også overveje et rigtigt magentohotel til din shop, der får du 512 MB memory_limit som standard. Det bør sætte lidt fart under din magento.

Ellers vil vi ønske dig god vind med tweakingen af din VPS :-) -Og god weekend!

(et godt sted at starte kunne være her: http://www.wikigento.dk/kategori/performance)

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Den mest optimale måde at udnytte dine tilgængelige ressourcer på en VPS er ved at bygge en alternativ, optimeret applikations stak.

webserver: nginx

http://wiki.nginx.org/Main

PHP, Kompilere den selv!

Brug PHP 5.3.5, den har en FastCGI Handler inkluderet i sin bundle

http://dk.php.net/get/php-5.3.5.tar.gz/from/a/mirror

PHP-FPM (PHP Fast Process Manager)

http://php-fpm.org/ 

Brug en PHP Bytecode caching. - En funktionalitet der cacher den oversatte php code så php fortolkeren ikke skal gøre det hver gang.

APC, Alternative PHP Cache:

http://pecl.php.net/package/APC

Brug memcached eller APC til at implementere magento's caching mekanismer mere effektivt end filsystemet.

http://memcached.org/

Eventuelt benyt en caching proxy til statiske indhold. Varnish er meget brugt og ekstrem effektiv:

http://www.varnish-software.com/

 

En god blog post der putter nginx, php-fpm og apc sammen:

http://interfacelab.com/nginx-php-fpm-apc-awesome/

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

@Powerhosting: Tak for dit svar - har også 512 mb ram her hos Surftown :-) Men tak for linket!

 

@Singularity: Tusind tak for det gode svar, var lige det jeg søgte efter! :-) .. Vil prøve at få min ven til at hjælpe mig med at sætte det op. Hvis dette ikke virker, må jeg bide i de sure æble og skifte udbyder endnu engang. Igen, tak for din tid!

All the best

Kasper Andreassen

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper-A:

@Powerhosting: Tak for dit svar - har også 512 mb ram her hos Surftown :-) Men tak for linket!

 

@Singularity: Tusind tak for det gode svar, var lige det jeg søgte efter! :-) .. Vil prøve at få min ven til at hjælpe mig med at sætte det op. Hvis dette ikke virker, må jeg bide i de sure æble og skifte udbyder endnu engang. Igen, tak for din tid!

All the best

Kasper Andreassen

Hej Kasper

Hvis jeg var dig ville jeg skifte udbyder. At drive en webshop handler ikke om at lære at administrere en VPS, holde den sikker og oppe mv. Det er en stor stor opgave der fjerner fokus fra det du faktisk skal bruge din tid på: Lave en god webshop som kunderne får lyst til at handle i samt sørger for at der kommer nok besøgende til din shop.

Lad fagfolk om at drifte serverne...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas:

Hej Kasper

Hvis jeg var dig ville jeg skifte udbyder. At drive en webshop handler ikke om at lære at administrere en VPS, holde den sikker og oppe mv. Det er en stor stor opgave der fjerner fokus fra det du faktisk skal bruge din tid på: Lave en god webshop som kunderne får lyst til at handle i samt sørger for at der kommer nok besøgende til din shop.

Lad fagfolk om at drifte serverne...

Hej Niklas,

Tak for dit svar. Startede med Dandomain af netop denne grund, men havde simpelthen så mange problemer, samtidig med at de kun havde 64 mb dedikeret RAM. Webshoppen er 100 % færdig, er kun det ene problem der skal løses. Og derefter er der vel ikke mere der skal laves mht. VPS'en?

All the best

Kasper Andreassen

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper-A:

Niklas:

Hej Kasper

Hvis jeg var dig ville jeg skifte udbyder. At drive en webshop handler ikke om at lære at administrere en VPS, holde den sikker og oppe mv. Det er en stor stor opgave der fjerner fokus fra det du faktisk skal bruge din tid på: Lave en god webshop som kunderne får lyst til at handle i samt sørger for at der kommer nok besøgende til din shop.

Lad fagfolk om at drifte serverne...

Hej Niklas,

Tak for dit svar. Startede med Dandomain af netop denne grund, men havde simpelthen så mange problemer, samtidig med at de kun havde 64 mb dedikeret RAM. Webshoppen er 100 % færdig, er kun det ene problem der skal løses. Og derefter er der vel ikke mere der skal laves mht. VPS'en?

All the best

Kasper Andreassen

hvis du tror at drive din egen server er "bare at sætte det op og glemme alt om det" bliver du klogere. Du er meget bedre stillet med et webhotel hos en "ordentlig udbyder" der har styr på sagerne. Sufttowns VPS er sikkert fin nok men er sandsynligvis en mere ustabil løsning og det er tvivlsomt om det har samme performance som hos en udbyder der har færre kunder per server. Det er "korrekt" at du har din egen server, men den kører på et system hvor du deler ressourcer med en del andre kunder.

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper-A:

Hej Niklas,

Tak for dit svar. Startede med Dandomain af netop denne grund, men havde simpelthen så mange problemer, samtidig med at de kun havde 64 mb dedikeret RAM. Webshoppen er 100 % færdig, er kun det ene problem der skal løses. Og derefter er der vel ikke mere der skal laves mht. VPS'en?

All the best

Kasper Andreassen

Der er altid noget der skal laves på ens driftsmiljø, vi her selv 3 ansatte der drifter/udvikler på vores platform, de er ugentligt inde og rette/opdatere/optimere på vores platform.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

@Søren: Hvad mener du konkret der skal vedligeholdes, andet end opdateringer der kommer til softwaren? Grunden til jeg netop valgte Surftown var at jeg nemt ville kunne opgradere den til en kraftigere løsning.

@Niklas: Hvilken udbyder vil du anbefale?

Da jeg er nystartet og har meget begrænset resourcer, er jeg ikke videre interesseret i at gå ud og bruge endnu flere penge på endnu engang at skifte servere. Har indtil videre brugt 1715,5 kr. udelukkende på server/webhotel, da Dandomain ikke har 14 dages fortrydelsesret. Men er naturligvis interesseret i at min webshop kører så optimalt som muligt, så hvis det virkelig er så dårlig en idé at bruge Surftown VPS må jeg jo overveje at skifte igen igen.

All the best

Kasper Andreassen

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper-A:

@Søren: Hvad mener du konkret der skal vedligeholdes, andet end opdateringer der kommer til softwaren? Grunden til jeg netop valgte Surftown var at jeg nemt ville kunne opgradere den til en kraftigere løsning.

@Niklas: Hvilken udbyder vil du anbefale?

Da jeg er nystartet og har meget begrænset resourcer, er jeg ikke videre interesseret i at gå ud og bruge endnu flere penge på endnu engang at skifte servere. Har indtil videre brugt 1715,5 kr. udelukkende på server/webhotel, da Dandomain ikke har 14 dages fortrydelsesret. Men er naturligvis interesseret i at min webshop kører så optimalt som muligt, så hvis det virkelig er så dårlig en idé at bruge Surftown VPS må jeg jo overveje at skifte igen igen.

All the best

Kasper Andreassen

Vi køre ikke Magento så det ved jeg ikke, her må du spørger folk der allerede bruger Magento.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)