Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GratisDNS - Hvorfor virker min e-mail ikke?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har en hel del domæner på GratisDNS og jeg har oplevet to forskellige situationer.

Hvis jeg køber et domæner hos GratisDNS, og peger det til der hvor jeg har hosting, så virker alt som det skal, men hvis jeg flytter mit .dk domæne over til gratisDNS fra f.eks. One.com eller Web10 så virker redelegeringen af selve domænenavnet fint, med jeg kan ikke længere bruger mine e-mail adresser tilknyttet mine domæner.

Jeg har naturligvis været rundt omkring DK-Hostmaster først, og alt er fint her. Jeg har efterfølgende fundet ud af, at jeg nok manuelt skal oprette mx-records for mine domæner så de peger på min hosting/IP adresse... og så er spørgsmålet - skal jeg det? og hvordan gør jeg det?

Jeg ville have spurgt inde på GratisDNS eget forum, men det virker tilsyneladende ikke...

Jeg håber der er nogle tech-nørder der lige kender til det, for jeg kan ikke modtager mails på nogle af mine domæner...Sad

På forhånd tak.

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 300
Fra  Produkt-Guiden.dk Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Jeg skal lige være med, har du din egen (exchange) server eller lign. stående selv, eller hvordan?

Det er ganske korrekt, at du skal sætte nogle MX-Records op på din profil.

Dbh.
Mads Hvejsel
Http://produkt-guiden.dk

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Nej, jeg har ikke min egen server. Alle mine domæner er på en 'Reseller Account' hos Hostnine.com og det virker rigtig godt.

Nu har jeg f.eks. flyttet et domæne fra One.com's webhotel til "mit eget webhotel" hos Hostnine, og på One styrede de jo alle mine DNS indstillinger, så det var jo nemt og ligetil, men da jeg nu har flyttet styringen af domænerne over til GratisDNS så mister jeg kontrollen og overblikket lidt.

Ud over at pege mit domæne til den rigtige IP adresse, hvad skal jeg så også sørge for?

(En god lille DNS guide ville have været fin ;-))

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Du skal tilføje en MX record

  1. Gå ind på domænet hos gratisDNS  
  2. Vælg Tilføj MX
  3. Vært er domænenavnet, f.eks. atmedia.dk
  4. Mailudveksler er så mail.atmedia.dk
  5. Præference kan du sætte til 10
  6. Afslut med Tilføj MX recorden

Derefter sætter du dit mailprogram op som beskrevet her  https://support.hostnine.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=view&parentcategoryid=7&pcid=0&nav=0

F.eks. i Outlook skal ind- og udgående mail skal være mail.atmedia.dk 

 

 

 

 

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej WebSafe

Tusind tak for dit gode svar.

Jeg havde faktisk valgt præcist det du skriver, og havde valgt de indstillinger som GratisDNS forslog, men jeg kan se at jeg skulle ændre min Mailudveksler fra atmedia.dk til mail.atmedia.dk

Resten du beskriver har jeg faktisk styr på.

Nu venter jeg så bare lige til GratisDNS opdatere igen så kan jeg se om det virker... Jeg går ud fra at jeg skal vente til de opdatere deres service... eller?

Endnu engang mange tak.

Mange hilsner

Anders Olsen

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Gratisdns.dk er gratis - og godt, hvis man ellers kan hitte ud af deres meget lidt brugervenlige interface, men så heller ikke til mere...

Det er korrekt, at du skal have sat MX-records på dine domæner. Disse skal pege på din host.

Jeg tror ikke, at f.eks. one.com tillader at du flytter domænet fra dem - de kræver vist, at domænet ligger på deres navneserver. Jeg skal ikke kunne sige, om du stadig må bruge dem til mail, hvis du har flyttet domænet væk fra dem. De har online support, så prøv evt. at spørge dem.

Men ellers er det korrekt, at du skal lave MX-records for at få mails til at virke. Som oftest får du en mail fra din host, der fortæller dig, hvad alle de forskellige indstillinger er.

F.eks. mail.gigahost.dk med prioritet 10

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige her til slut... Det virker som det skal nu... Kanon!!

 

Mange tak for hjælpen.

 

Hilsen Anders

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, var for sent ude - men det vigtigste er jo også, at du får det til at virke:-)

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Web Safe, du glemmer at der skal tilføjes en A record, som I dit tilfælde er mail.atmedia.dk.
For den skal så angives IP-adressen på mailserveren hos Hostnine.

Før du flytter domæner til GratisDNS fremover, så gør dig selv den tjeneste at slå de mest gængse DNS navne op før du flytter domænet. Så ved du hvilke der skal oprettes hos GratisDNS.

Hvis du har en PC med Windows, så start en kommando-prompt og skriv:

NSLOOKUP

I NSLOOKUP skriver du så SET TYPE=ALL og derefter angiver du domæne navnet, f.eks. amino.dk (Her er det vigtigt ikke at skrive www.amino.dk, for det angiver et host navn). Det skulle gerne give et resultat som nedenstående:

C:\>nslookup
Standardserver:   google-public-dns-a.google.com
Address:  8.8.8.8

> set type=ALL
> amino.dk
Server:   google-public-dns-a.google.com
Address:  8.8.8.8

Ikke-autoritativt svar:
amino.dk        internet address = 217.195.176.117
amino.dk        nameserver = ns1.gratisdns.dk
amino.dk        nameserver = ns2.gratisdns.dk
amino.dk        nameserver = ns3.gratisdns.dk
amino.dk        nameserver = ns4.gratisdns.dk
amino.dk        nameserver = ns5.gratisdns.dk
amino.dk        MX preference = 10, mail exchanger = aspmx.l.google.com
amino.dk        MX preference = 30, mail exchanger = aspmx2.googlemail.com
amino.dk        MX preference = 30, mail exchanger = aspmx3.googlemail.com
amino.dk        MX preference = 30, mail exchanger = aspmx4.googlemail.com
amino.dk        MX preference = 30, mail exchanger = aspmx5.googlemail.com
amino.dk        MX preference = 20, mail exchanger = alt1.aspmx.l.google.com
amino.dk        MX preference = 20, mail exchanger = alt2.aspmx.l.google.com
amino.dk
        primary name server = ns1.gratisdns.dk
        responsible mail addr = drift.amino.dk
        serial  = 2011030101
        refresh = 10800 (3 hours)
        retry   = 3600 (1 hour)
        expire  = 2419000 (27 days 23 hours 56 mins 40 secs)
        default TTL = 43200 (12 hours)
amino.dk        text =

        "v=spf1 ip4:217.195.176.218 ip4:217.195.176.117 include:spamfighter.com
include:_spf.google.com ?all"
>

Her kan du se at for domænet amino.dk, der er angivet hele 7 e-mail servere, der kan modtage e-mail for domænet.

VELOCIGROUP

Prøv vores VELOCIsecure fjernbackup løsning til virksomheder i 30 dage gratis, kontakt os allerede i dag.

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Presta

Jeg havde ingen oplysninger fra min host, i det tilfælde Hostnine, om hvad jeg evt. skulle gøre med mx-records. Jeg snakkede med dem tidligere i dag, og deres support undersøgte sagen og kunne sige, at deres ting var i orden (hvilke jeg senere fandt ud at det var) og at det var hos GratisDNS jeg skulle ordne det. Snakkede også med One.com og fik samme besked.

Vi har i flere tilfælde, og gør det stadig, brugt One.com til hosting, som vi så senere flyttede til Hostnine, men hvor vi beholdte One til at styre mailen, og det har aldrig vist sig at være et problem... vi betaler jo stadig for deres service.

Tak for dit input alligevel.

 

Hilsen

Anders

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)