Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skræmmer Paypal kunderne væk?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg handler ikke på hjemmesider med Paypal.

Det er der rigtig mange andre der ikke gør. Jeg kender et par stykker, der har fået deres konto blokeret i flere uger, da paypals administrationsapparat er sløvt. Det kan være Paypal fungerer i USA, men tvivler på Paypal har success i DK.

 

http://www.paypalsucks.com/

http://nowa.dk/totalt-nederen-weekend-aktiviteter/fuck-pay-pal!/

 

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også, at man kan risikere at miste kunder, hvis man kun har Paypal - men det har ikke noget at gøre med, at Paypal er bøvlet.

I flere år har det ikke været nødvendigt at have en Paypal konto for at betale med Paypal. Man taster simpelthen bare sine kortoplysninger ind - fuldstændig som når man handler på en side, der tager Dankort. HVIS man har en konto hos Paypal, hvor man evt. har penge stående, så kan man VÆLGE at logge ind, og bruge af denne konto - men det er ikke et krav.

Jeg tror problemet med Paypal herhjemme er, at mange ikke er helt trygge ved det - så som det også er nævnt tidligere i denne tråd - så tror jeg man kan nå langt, hvis ens side virker troværdig.

Personligt har jeg valgt kun at køre med Paypal og bankoverførsel, da jeg kun har meget få salg via min hjemmeside.

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lise

Det kommer utroligt meget an på din kundegruppe.

Hvis vi snakkede en webshop hvor du sælger til forbrugere, så er det nok svært kun at køre med PayPal. Det kunne selvfølgelig godt virke, men du ville sige farve til forholdsvis mange salg.

Omvendt er det hvis du fx. sælger B2B

På mit eget site http://backlinks.nu har jeg fx. valgt kun at tage imod PayPal. Jeg havde brug for noget der kunne opkræve månedlige betalinger og jeg ville gerne igang uden de store omkostninger.

Det hjælper nok at jeg sælger en prisbillig service som er svær at få så tilgængelig andre steder, men det er også B2B og det er som om at man gerne vil ofre lidt mere energi på dette.

Normalt kan man godt tage kort hos PayPal uden at kunden skal oprette sig som PayPal bruger, men noget jeg først fandt sent ud af (efter jeg var begyndt at få kunder) var at min kunde faktisk SKAL oprette sig som PayPal bruger hvis de ønsker at bruge min service fordi jeg opkræver månedlige betalinger automatisk.

Så... en sludder for en sladder... Det kommer meget an på din kundegruppe og hvilken ydelse du sælger. Hvis du solgte mode bukser ville jeg sige ingen paypal, men hvis du sælger service ydelser eller noget som folk ikke kan få andre steder end dig, ja så bliver de jo nødt til at købe via paypal hvis det er den eneste mulighed Smile

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg bruger altid Paypal hvis det er en mulighed (jeg har en account) - Klik "Paypal" -> Indtast password -> Klik "Betal" - Så bliver det ikke lettere for mig som kunde.

Men som mange nævner er det nok ikke meget udbredt i Danmark, så hvis jeg var dig ville jeg tilbyde Paypal + en anden udbyder til dem uden en PP-account.

Moneybookers kan f.eks håndtere de mest populære kort og så er du dækket ind over for alle pånær de få der kun har et "rent" Dankort (uden Visa)

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

gnowak:

Jeg handler ikke på hjemmesider med Paypal.

Det er der rigtig mange andre der ikke gør. Jeg kender et par stykker, der har fået deres konto blokeret i flere uger, da paypals administrationsapparat er sløvt. Det kan være Paypal fungerer i USA, men tvivler på Paypal har success i DK.

 

Nu er der flere sider af sandheden omkring paypal

Jeg har privat brugt paypal rigtigt meget uden en eneste gang at opleve nogle problemmer.

I perioden 2007-2009 var paypal www.megahost.dk eneste betalingsnulighed og jeg gik først over til dankort , da omsætningen forlængst hávde nået en pæn størrelse. Den eneste gang jeg havde problemmer var engang hvor jeg havde glemt at indsende noget dokumentation til paypal ( altså min egen skyld ) så lukkede de kontoen midlertidigt, jeg fik dog lynhurtigt sendt det de ville have og få timer efter var den igen åbem

Paypal er verdens mest benyttede betalingssystem, der kan self. altid opstå problemmer

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 16. Aug 10
Indlæg ialt: 61
Fra  Constant Solutions Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Rasmus selv er inde på, så behøver du ikke en konto hos PayPal for at betale - du kan godt vælge at gøre det uden.

Dog kan situationen være anderledes hvis vi taler om abonnementer - det skal jeg ikke kunne sige.

Personligt er jeg også vild med PayPal og bruger det også når jeg har muligheden for det. Jeg skriver mit password, vælger mit kort og trykker betal. For mig er PayPal en købs-lokker.

Jeg synes PayPal skulle være én af dine betalingsmuligheder, men du behøver heller ikke at investere i dyre dankort terminaler - der findes jo QuickPay: www.quickpay.dk. Jeg har ikke brugt det endnu, men nogle af mine partnere bruger det, og har selv tænkt mig at bruge det når jeg får muligheden for det. Priserne er meget rimelige.

Just my 2 cents Wink

Med venlig hilsen

Mattias Siø Fjellvang - www.constantsolutions.dk - +45 26 78 98 88

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Paypal det virker bare. - De 8% må sgu da lave en bankoverførsel ! :-)

Jeg har en webshop, - og jeg er rigtig glad for min "92%'s" omsætning.

Her er et par fordele ved Paypal:

Ingen oprettelse, - og kunderne mærke ikke forskel hvis du har en "merchant aftale."

Du skal ikke yde kredit til din indløser som hos pbs hvor du først får penge på internationale kort efter 28 bankdage (kan mod ekstra procenter ændres til 7 bankdage)

Er du et selskab behøver du ikke stille sikkerhed for PBS (jeg skulle f.eks. stille med bankgaranti på 50.000 fordi jeg fik lavet mig et ApS)

 

Jeg tror næppe min omsætning stiger med 8% hvis jeg tilbyder alm. dankort på min hjemmeside.

 

Derudover er det da også værd at nævne at Paypal har lettet min lille it-butiks administrative byrde.

Der er heller ikke noget bøvl med at jeg glemmer at capture min betalinger - og jeg har heller ikke bøvl med svindel som jeg havde med PBS. Paypal sørger for at pengene kommer nemt og trygt ind på min bankkonto.

 

Stor ros til paypal som jeg skiftede til for to måneders tid siden fra PBS. Det til trods for at min konto står og er spærret nu med en akkumuleret saldo så stor at jeg ikke kan betale min husleje rettidigt fordi den står der - jeg venter tålmodigt og ser frem til at fortsætte det gode samarbejde med dem :)

En frossen konto kan være en meget stor byrde at bære for en lille virksomhed, - og de vil skide dig et stykke. Man skal indsende to virksomhedsdokumenter for at sandsynliggøre at man ikke hvidvasker penge i henhold til eu-lovgivningen - disse to papirer skal de bruge lang tid på at behandle - men det burde jo være en engangsforestilling.

Jeg kan anbefale evt. nye paypal brugere at få løftet alle limits på konto, proaktivt, lige fra starten af, før det bliver et problem :-)

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 317
Fra  Projektledelsen Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Jacob R - Fungerer Moneybookers også med Wordpress og ved du om man også skal have en indløsningsaftale der?

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lise Halskov:

@ Jacob R - Fungerer Moneybookers også med Wordpress og ved du om man også skal have en indløsningsaftale der?

Jeg ved ikke super meget om Moneybookers endnu, andet end jeg har hørt godt om det, men det skulle være ret lige til at bruge sammen med Wordpress - der er f.eks et plugin her + tutorial video: http://docs.tribulant.com/wordpress-shopping-cart-plugin/1132

Angående betaling til Moneybookers, så er det vist udelukkende baseret på at de får en % del af salget. Så hvis du ikke sælger noget er det gratis, men omvendt så bliver det dyrere end den faste pris hos f.eks PBS, hvis du begynder at omsætte for rigtigt meget (det er vist også sådan Paypal fungerer).

Er sikker på der er nogle moneybooker-hajer her inde der ved meget mere

 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)