Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke udfordringer - ser I som de sværeste i små virksomheder?

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer

Jeg håber at I vil bidrage med jeres erfaringer, så jeg kan blive klogere :-)

Der sidder nok en masse kommende iværksætter, og læse med på Amino. Derfor vil jeg starte en debat om de udfordringer, som man skal forvente sig, som nystartet iværksætter/virksomhedsejer! Så kommende iværksætter har en ide, om hvad der venter forude.

Hermed nogle af de udfordringer, som jeg selv døje med :-)

1. Moms

2. Bogføring

3. Skat

4. Manglende struktur

5. Manglende kompetence på områder, som jeg først er stødt ind i

Det var lige et lille input fra mig. Håber at der er nogle som vil komme med deres erfaringer.

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

mprof:

Hej kære Aminoer

Jeg håber at I vil bidrage med jeres erfaringer, så jeg kan blive klogere :-)

Der sidder nok en masse kommende iværksætter, og læse med på Amino. Derfor vil jeg starte en debat om de udfordringer, som man skal forvente sig, som nystartet iværksætter/virksomhedsejer! Så kommende iværksætter har en ide, om hvad der venter forude.

Hermed nogle af de udfordringer, som jeg selv døje med :-)

1. Moms

2. Bogføring

3. Skat

4. Manglende struktur

5. Manglende kompetence på områder, som jeg først er stødt ind i

Det var lige et lille input fra mig. Håber at der er nogle som vil komme med deres erfaringer.

Hejsa

Jeg har været igennem opstart et par gange, men tager man den traditionelle, så er der flere ting jeg syntes var "tilbagevendende":

1. Der er en høj investering - (snakker traditionel forretning) og man skal være klar på at ens løn ikke er noget nævneværdigt i starten.

2. Tid...det gik ofte udover familielivet, når det ikke lige er 9-17 arbejde

3. Forventninger, man skal passe på at man ikke har for høje forventninger til startup og perioden der går før der er plus.

4. Privatøkonomi, man skal være klar på at denne enten skal finansiere lønnen eller rammes hårdt i en periode.

5. Gennemtænk...Syntes der er set flere opstarts forsøg blot fordi man vil være selvstændig. Ikke alt virker velovervejet, og ligegyldigt om det er en traditionel forretning eller f.eks. indenfor viral/network marketing som jeg arbejder med, så er det hamrende vigtigt at folk bruger tid til at tænke sig om inden.

6. Sparring...Vi har en ret god video på engelsk, fra en NZ kollega, og det er nok rimelig ens andre steder...at der er op og nedture. Har man ingen at sparre med ved en nedtur, så er det noget nemmere at opgive...

Blot lige et par stykker...

Mvh. Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Den største udfordring som iværksætter i et enkeltmandsfirma er vel, at man skal kunne spille på alle tangenter. Og det kan ingen!

Nogen kan række langt nok ud til at kunne komme igang, mens andre må ty til sparrings-partnere som springbræt.

Det fag-tekniske for mig er intet problem. Det er mere marketing, der skal styrkes - og økonomi-siden, der helt skal opdages, for det er ikke lige penge, skat og bogføring, jeg tænker mest på...

Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Den sværeste udfordring er, at du skal mestre det hele selv. Der er ikke råd til at outsource noget de første år man har virksomhed. Først når der kommer lidt luft, har du overskud til at kunne betale andre... heriblandt også ansatte.

Fordelen ved at starte noget igang fra bunden er også at du kan følge med, mange virksomheder der går ned er fordi de vokser sig store for hurtig.

 

Tommy Duus

www.kulturpuljen.dk

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig var det mest følelsen af at være bundet der gav mig dårlige nerver i starten. Ikke at kunne tage på ferie, frygten for at miste gode kunder, hele tiden at skulle opsøge flere kunder og ikke mindst indimellem en lille tvivl om jeg nu var god nok.

Regnskabsdelen har aldrig lige været mig. Jeg interessere mig kun for grovfakta, som hvad der står på bundlinjen, hvor meget jeg skal af med i moms osv. Derfor har jeg valgt at overlade den del til en anden.

Efter et par år uden at miste kunder begyndte jeg at slappe lidt af. Men så kom næste trin som jeg næsten synes er hårdere. At overlade noget til andre og få ansatte. Det kan stadig give mig lidt bævren, men jeg skal ikke klage :)

Det gælder om at have nogle gode sparringspartnere.

Charlotte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

CharlotteR:
Regnskabsdelen har aldrig lige været mig. Jeg interessere mig kun for grovfakta

Ja, ha-ha, sådan har jeg det osse! Jeg er lige kommet hjem fra et besøg hos en rådgiver, og jeg kom til at melde ud om, hvordan jeg har det med budgetter. Jeg kom til at sige, at jeg er glad nok, sålænge jeg har en pose, som indeholder penge, og som jeg bare kan tage af.

Da han så helt forkert ud i ansigtet, blev jeg klar over, at jeg nok har en svag side...! Ha-ha!

 

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Dengang vi startede var vores store hurtle at få overbevist kunderne om at prøve noget nyt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kulturpuljen.dk:
Der er ikke råd til at outsource noget de første år man har virksomhed. Først når der kommer lidt luft, har du overskud til at kunne betale andre... heriblandt også ansatte.

Det minder mig om, at en stor udfordring ligger i at TURDE overlade arbejde, incl. outsourcing, til andre, simpelthen fordi mange mennesker, incl. mig selv, stoler på, at tingene bliver gjort rigtigt, når man gør det selv...

Og DET går ikke, hvis man skal være chef i et firma under ekspansion! Som ejer skal man kunne - OG turde - uddelegere og give slip!

 

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul: Hehe jeg tror ikke vi er de eneste, så det må han have hørt før. Man kan jo heller ikke som travlt karrieremenneske vide alt om det hele vel :) Man skal gøre det man er bedst til og for mit vedkommende er det ikke momsregler, debitor og kreditorstyring.

Charlotte

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Svært at gennemskue markedet hvem er bedste at hjælpe en med en hjemmeside .

hvordan forklare man det lige , mange webdesigner vil meget gerne sælge mere end man ønsker, det vilde design med grafik og alt , med jeg er rimelige tilfreds med nuværende , med de kommer med den lange salgstale og efter første oplæg afviser man da grafik bliver for meget og rammer i stedet søgeord optimering

inden man får viden om søgeord optimering kan man sagtens i starten komme til at få lavet en flash hjemmeside , så skal starte forfra igen skete for over et år siden men var hårdt at starte igen , næsten bunden igen med hjemmesiden .

Dog meget motiveret at det skulle lykkes hopper ikke lige ud lige nu , undersøger markedet og kigger rundt og finder den rigtige løsning der passer mine behov , når den er fundet

Økonomi det ved jeg ikke meget om, jeg vil bare gerne videre formidle mit produkt stripper, som jeg er meget motiveret for at formidle videre

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)