Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsvundet kunde - hvad gør jeg med materialet?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har fire flyttekasser regnskabsmateriale stående. Det er en kunde, som fik et lille regnskab lavet sidste forår.

Vi brugte en enkelt mappe til alle relevante oplysninger, blandt andet var det der, vi havde kundens kontaktoplysninger i. Det var en sag, som hastede MEGET, og da kunden kom efter sit regnskab, fik hun "den vigtigte mappe" med og lovede at hente det øvrige materiale næste uge.

Imidlertid dukkede hun aldrig op. Og da hun tog den vigtige mappe med, kan jeg ikke finde hende. I alle de fire flyttekasser er der papirer vedr. hendes tidligere virksomhed på hendes tidligere adresse, som nu er beboet af en anden person. Kunden har et meget almindeligt navn og kan ikke findes ved at søge på nettet. Hun er bare væk.

Hun fik aldrig en faktura (ikke et stort beløb, ca. 3.500 kr. + moms), og det er jo ærgerligt. Men værre er: Jeg har altså ikke plads til at opbevare de fire flyttekasser.

Hvad kan jeg stille op? Er jeg nødt til at opbevare materialet i 5 år, når det ikke er mit? Har SKAT et kontor, man kan aflevere det til?

Er der nogle af jer andre som yder regnskabsservice, der har været ude for det samme?

Dbh
Anette

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved, kan du gå på kommunen og, mod et mindre gebyr, for oplyst hendes nuværende adresse ud fra den tidligere adresse. Det kan være en løsning, hvis intet andet lykkes. :)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. Det var en mulighed. Desværre tror jeg, vil det være et spørgsmål om en større research, siden hun er flyttet en del gange i løbet af de seneste par år. Gad vide, om jeg kan køre kasserne ned til politiet - eller hittegodskontoret? Vi har brugt ret megen tid på at lede efter hende, og forstyrret en del personer med samme navn (hvoraf nogle var blevet kontaktet af andre også) - uden held.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt nok en trist historie!
Har du tænkt på en privat detektiv? - ja ja, det lyder så barnligt osv. men det er jo en mulighed, og de er meget påpasselige med ikke at bryde loven! 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du mulighed for at skanne materialet ind? Jeg ved godt det tager noget tid - og det er træls, men så er det nemmere at opbevare og du kan så makulere bilagene efterfølgende, da de altid kan reproduceres.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jepsen:
Har du mulighed for at skanne materialet ind? Jeg ved godt det tager noget tid - og det er træls, men så er det nemmere at opbevare og du kan så makulere bilagene efterfølgende, da de altid kan reproduceres.

Fire flyttekasser? Så skal scanneren godt nok på overarbejde.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville kontakte kommunens borgerservice. 

Når du har hendes tidligere adresse og arbejdsplads, så kan de i hvert fald finde hende.

Det er ikke til at vide om hun er strøget fra regningen eller der er sket hende noget. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Sand /Regnskabsskolen:

Jeg har fire flyttekasser regnskabsmateriale stående. Det er en kunde, som fik et lille regnskab lavet sidste forår.

Puha, så vil jeg ikke høre om jeres store kunder, hvis et "lille" regnskab ligger i fire flyttekasser... Big Smile

Nå, spøg til side.

Hvor længe er det siden I har talt med hende? Breve bliver jo eftersendt til ny adresse i 6 mdr., efter at hun er fraflyttet adressen. Hvis I sender et brev, og skriver "retur til afsender ved varig adresseændring, med oplysning om ny adresse" på kuverten, så burde I få den nye adresse fra postvæsenet.

Hvis hun ikke har meldt flytning til postvæsenet, eller at det er mere end 6 mdr. siden hun er flyttet, så ville jeg kontakte kommunen, og fortælle dem problemstillingen.

Hvis hun er flyttet mange gange, og ikke kan findes på anden vis, så kan hun jo efterlyses hos politiet.

I kan nok ikke bare sådan kassere indholdet, da det jo netop er materiale, som skal opbevares i 5 år i henhold til lovgivingen.

Hvis alt andet glipper, må du prøve at indlevere det til hittegodskontoret.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

David Mc Nally:
Så vidt jeg ved, kan du gå på kommunen og, mod et mindre gebyr, for oplyst hendes nuværende adresse ud fra den tidligere adresse

Jeps. Det er blot et opslag på folkeregistret.

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Sand /Regnskabsskolen:

Er der nogle af jer andre som yder regnskabsservice, der har været ude for det samme?

Ja, men har heldigvis et stort loftrum over kontoret. Men det var jo ikke det, der var meningen.

mvh
Michael

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)