Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Minimumsløn uden overenskomst og fagforening

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene - jeg tror vi er på den sikre side. Vi har lavet ansættelsesaftalen og jeg mener, at jeg har de ting med som skal med. Mhs til ferie til den sidste der spørger her, så er det så vidt jeg ved rent faktisk lovbestemt, at man skal betale feriepenge i henhold til ferieloven - jeg har simpelthen gjort det, at i ansættelsesaftalen at skrive, at vedkommende holder ferie med løn.

Der udover så tror jeg også I har meget ret I, at man skal passe på med at ansatte folk til en lav løn, hvis de er med i en fagforening - der kører man direkte ind på øretævernes holdeplads. Fagforeningerne helmer ikke, også selvom det nødvendigvis ikke er i direkte modstrid med loven.

Derudover en god pointe omkring dagpenge - det har vi også tænkt på. Derfor håber vi da også, at der bliver plads til at ansætte på mere alm vilkår senere hen.

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er faktisk ferieloven der beskriver din ret til ferie og feriegodtgørelse.

 

med venlig hilsen

Kim Schmidt

 

www.bf-fyn.dk

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej lpn,

De må gerne arbejde uden løn. Det er nok den bedste løsning.

Man må som arbejdsgiver gerne modtage gratis arbejde fra folk, som frivilligt kommer forbi og lægger en arbejdsindsats.

Arbejdsgiveren er dog bare ikke i sin ret til at bestemme, hvornår de skal arbejde, og hvad de skal lave.

Der kan eventuelt vælges at betale dem for nogle timer. De bør have en ordentlig løn, for de timer der udbetales løn, så slipper arbejdsgiveren for problemer af nogen art.

Resten af timerne skal betragtes som interessetimer, og det er fuldt lovligt, så længe det ikke er arbejdsgiveren, som kræver det.

 

Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja det ved jeg ikke rigtig giver så meget mening. Men det jeg forstår du mener er bedst, er at give dem en overenskomstsvarende løn for færre timer - og så arbejder de bare mange flere timer?

Det synes jeg faktisk er mere kritisabelt, hvis jeg skal være helt ærlig. På den måde er der ikke rigtig klare linier i kontrakten - hvis man melder klart ud, at vedkommende får den løn til de antal timer, så er det en klar aftale vi har indgået.

Anyway, så skulle alt være på der rene, så der burde ikke kunne komme nogle problemer. Vigtigst for mig er det, at jeg er på den rigtige side af loven.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

lpn:

Det synes jeg faktisk er mere kritisabelt, hvis jeg skal være helt ærlig.

Men det er lovligt, og det er vel lovlige muligheder du efterspørger? Om du vil anvende denne mulighed er jo helt op til dig.

 

Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det må være lovligt og jeg siger også tak for alle indspark til dette. Den har været en fin tråd, som jeg tror mange kan bruge og forhåbentligt engang for alle få aflivet myten om en lovbestemt mindsteløn.

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack:
Er det ikke kun i overenskomsten der tales om ferie penge, hvor står der det er et lov krav ?

Ferielovens §§ 1 og 2 beskriver hvem der er omfattet af ferieloven. Det gælder langt de fleste lønmodtagere,

mvh
Michael

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Michael V. Kristensen:

Jack:
Er det ikke kun i overenskomsten der tales om ferie penge, hvor står der det er et lov krav ?


Ferielovens §§ 1 og 2 beskriver hvem der er omfattet af ferieloven. Det gælder langt de fleste lønmodtagere,


mvh
Michael




i har helt ret, det står her :-)

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=30062

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)