Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsopgørelsen - Underskud

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede min virksomhed i 2010, og kom ud med et underskud. Går ud fra jeg skal angive det i felt 112 "Underskud af selvstændig virksomhed før renter og før overførsel fra konto for opsparet overskud".

Jeg bruger E-conomic til at lave regnskabet. Der har jeg på resultatopgørelsen et punkt, der hedder resultat før renter. Er det - det tal jeg skal angive?

Fra det bliver trukket renter, låneomkostninger, valutakursdifferencer.  Eller er det årets resultat kun fratrukket renter - så låneomkostninger og valutakursdifferencer indgår?

Skal jeg angive mine renteudgifter i felt 117 "Renteudgifter i virksomhed"? - det ser nemlig ud til at de er medtaget i punkt 42.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Det er korrekt. Når du har opgjort dit resultat før renter, og det er et underskud, så skal du anvende felt 112.

Om du kan anvende tallet fra E-conomic kan jeg ikke svare på. Du skal lave en skattekorrektion, hvor du tager højde for de forskellige skattefradrag du har. Hvis dit regnskab er meget simpelt, så kan du måske anvende beløbet, men det vil med meget stor sandsynlighed være forkert.

Du kender først svaret, når du har lavet årets skattekorrektion på dit regnskab.

Låneomkostninger og valutakursdifferencer vil ikke skulle indberettes som renter. Renterne skal angives seperat, og vil med meget stor sandsynlighed allerede være angivet fra din bank - netop som du selv har opdaget.

Dine renter skal derfor ikke angives igen, mens låneonkostninger og valutakursdifferencer skal inddrages i virksomhedens resultat.

 

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Angående renterne i virksomheden skal du være opmærksom på hvilke renter der ligger i privaten og hvilke renter der ligger i firmaregi. Renterne er ikke automatisk angivet i de rigtige rubrikker, det sker oftest at der er indberettet renter som privat, men lånet relaterer sig egentlig til din virksomhed....

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hele lyder lidt mere kompliceret end jeg umiddeltbart regnede med. Det er en lille virksomhed jeg har, som bibeskæftigelse.

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, skatteregler er desværre notorisk svære at håndtere for folk der ikke arbejder med det..

 

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen steder, hvor man kan læse om det - i sådan almindeligt forståeligt sprog.

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat har en vejledning til de enkelte rubrikker, den er dog i nogle tilfælde let at misforstå. Så du skal virkelig læse rubrik beskrivelser grundigt... Det er næsten det bedste råd jeg kan give - det tager noget tid at lære...

Jeg har prøvet at google den nu her, men jeg kunne ikke umiddelbart finde den. Den ligger dog derude... prøv at google noget med vejledning til rubrikker i udviddet selvangivelse..

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der er desværre ingen særlige lempelser for små virksomheder. Vi ligger alle sammen under for de samme regler.

Det bedste sted, tror jeg faktisk er Amino. Der ligger allerede en masse gode spørgsmål og svar.

Alternativt er det bedste at læse direkte på SKAT.dk, og jeg synes faktisk de har gjort det rimeligt overskueligt:

Momsvejledningen:
http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=95819&vId=203614

Ligningsvejledningen:
http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=102490&vId=203611

Vedr. dine renter, så er det kun relevant at opdele dem i privat og erhverv, såfremt du ønsker beskatning efter virksomhedsskatteordningen (VSO).

 

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Vedr. dine renter, så er det kun relevant at opdele dem i privat og erhverv, såfremt du ønsker beskatning efter virksomhedsskatteordningen (VSO).

Så det vil sige, at bruger man ikke VSO, er det resultatet på bundlinjen man skal indtaste?

Mvh

Christian

 

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Jeg ved ikke helt hvad du mener.... Men du skal indtaste dit skattekorrigerede resultat uden renter.

 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)