Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forældelsesfrist DK/TYSK

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har en sag, hvor en tysk leverandør for mere end 5 år siden gik konkurs. Da boet i Tyskland blev opgjort havde leverandøren et tilgodehavende hos os. Leverandøren skyldte dog os en stribe kreditnotaer, hvilket kurator blev gjort opmærksom på og denne skulle vende tilbage vedr. dette. Status var at vi på trods af de manglende kreditnotaer skyldte leverandøren nogle penge, men kurator vendte ikke tilbage med det korrekte materiale. Sagen er nu over 5 år gammel og sidst vi hørt fra kurator er 4 år siden. Vores advokat har gentagne gange rykket for et svar og en løsning, men intet er sket fra kurators side. Sagen har lagt stille de sidste godt 3 år.

Hvordan skal man forholde sig til ovennævnte? Og hvornår er en sådan sag forældet? I januar i år, var sagen 5 år gammel.

(Det er vigtigt at understrege, at vi har bidraget med alt information kurator har ønsket, men intet er sket den anden vej)

 

 

 

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi fik nye forældelsesregler i DK for 3 år siden, som pr. 1. januar 2011 (næsten) har fået fuld virkning.

Du har skåret den beskrevne problemstilling så meget ned, at der formentlig er forsvundet væsentlige detaljer i beskrivelsen, som har betydning for vurderingen.

Hvis jeg var i dine sko, ville jeg spørge advokaten, om han kan lave en legal opinion om, hvorvidt kravet/kravene er forældet eller ej. Dermed tror jeg, at du har tilstrækkeligt til at "slette" gælden i dit regnskab.

Jens Baagøe Thomsen, Advokat (L).

Professionel oprettelse og administration af engelske selskaber med forretningsadresse i Danmark.

Telefon: +45 51 99 20 10.         www.maare-advokater.dk   

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)