Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enmands IT support, men hvordan?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer :)

Jeg har her i det sidste måneds tid lavet en hjemmeside, til hvad jeg i fremtiden håber vil kunne tjene mig lidt ekstra penge.

Det handler om et IT support virksomhed, da jeg ikke aner noget om at være selvstændig har jeg et par spørgsmål:

Jeg skal nok registreres på en eller flere måder, men hvilke og hvordan? (kommer det til at koste?)
Når jeg på et tidspunkt skal kræve betaling af kunder, hvordan foregår det så?

En anden mulighed i stedet for at registrere min egen virksomhed og alt det, er at være "ansat" i min fars firma, men hvilken skal jeg vælge?

 

Tak på forhånd :)

Fra Mårslet
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Her er en anden tråd omkring det at starte virksomhed, når man ikke er myndig http://www.amino.dk/forums/t/60393.aspx. Alternativt kan du vente 2 måneder til du er 18, og så selv oprette enkeltmandsvirksomhed via www.webreg.dk. Du skal blot udfylde en formular, og det koster ikke noget.

Du skriver på din hjemmeside at Alle priser er ekskl. moms. Hvis du regner med at lægge moms oveni dine priser, så skal du være momsregistreret. Hvis din årlige omsætning er under kr. 50.000, så behøver du ikke registrere dig for moms ved oprettelse af virksomhed. Du bør så nok omformulere sætningen, sådan at dine kunder ikke tror, at der kommer moms oveni prisen.

Når jeg læser dine bullet points omkring, hvad du tilbyder, så ser jeg ikke det store behov for at lade dig moms registrere. Du tilbyder kun din arbejdskraft. Det er en ekstra administrativ byrde at være momsregistreret. Hvis du regner med at omsætte for mere end kr. 50.000, så skal du momsregistreres.

Når du skal kræve betaling fra dine kunder skal du lave en faktura i 2 kopier, en som bilag til din virksomhed og en som fungerer som kvittering for din kunde. Du kan lade kunderne overføre beløbet til din bankkonto eller betale dig kontant. Hvis de betaler kontant, bør du angive på fakturaen at den er betalt.

Håber ovenstående hjælper dig lidt på vej i forløbet :-)

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:
Når jeg på et tidspunkt skal kræve betaling af kunder, hvordan foregår det så?

Hej Martin!

Det er nemmest for dig at benytte min e-butiksløsning. Vær venlig at læse mere på 'Butik m. abonnementer'-siden. Du er velkommen til at oprette en ny butik og prøve den af.

Hvordan en kunde bestiller en service hos dig er vist i det følgende:

  • Kunden bestiller en service.
  • Systemet vil oprette den første ordre/betaling samt et abonnement, som du kan opfatte som en serviceaftale.
  • Kunden kan evt. ændre abonnementet/serviceaftalen og du kan godkende eller afvise det.
  • Ved endt service kan du evt. ændre den første ordre/betaling.
  • Hvis der stadig mangler noget kan du godt lave en ny ordre/betaling.
  • Du kan evt. annullere den første ordre/betaling, inden du laver den nye (endelige) ordre/betaling.
  • Du sletter kunden fra systemet. Du kan evt. deaktivere kunden. Hvis det er tilfældet kan du igen lave en ny ordre/betaling for kunden, når han/hun henvender sig til dig (kunden behøver ikke bestille en ny ordre).

Du kan i 'Konfig->Sprog'-fanebladet lave din egen sprogpakke, som du mener passer bedre/korrekt til din forretning.

Du skal have en betalingskortaftale (abonnementsbetalinger som betalingsmetode) samt en PBS ePayment-aftale for at kunne modtage abonnementsbetalinger. Læs venligst mere på 'Betalingsserviceudbyder Nets A/S'-siden.

Held og lykke med dit nye firma.

Chuuuuu

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)