Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godt mailsystem

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Højer
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 156
Fra  WnB Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoere

Jeg ejer Virksomheden Nasjn.net

Vi har en windows server 2008 r2, hvor vi ønsker at køre en mail server.

Nogen der kender et system, hvor de mails vi sender ikke kommer til at ligge i spam ved modtageren?

Da vi ikke har uendelige mængder af penge, må den meget gerne være gratis!

Venlig Hilsen

Jesper M. Nissen

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

jesper-nissen:

Hej Aminoere

Jeg ejer Virksomheden Nasjn.net

Vi har en windows server 2008 r2, hvor vi ønsker at køre en mail server.

Nogen der kender et system, hvor de mails vi sender ikke kommer til at ligge i spam ved modtageren?

Da vi ikke har uendelige mængder af penge, må den meget gerne være gratis!

Venlig Hilsen

Jesper M. Nissen

 

Har I kigget på Google Apps' mailløsning? Det er gratis, og understøtter pop3 og IMAP.

Via MX-records er det muligt at tilføje verificeringstags, så mails ikke ryger i spam.

Alle, dem jeg kender, der er gået fra selvhostet til outsourcet (cloudbaseret) løsning, har været meget glade for ikkat skulle rode opsætning. Oppetiden / leveringsraten på Googles løsning er højere end for Exchange.

Og nope, ingen aktier i Google.

 

 

Fra Højer
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 156
Fra  WnB Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke lige smide et link, da jeg har kigget en del på deres side og kan ikke se at det er gratis?

Der står 40 euro pr. bruger pr. år?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Smile

Ja, Google Apps fungerer fint, når de ikke lige taber 150.000 brugeres mailkonti og tager dage om at få dem reetableret fra backup'en. 

Cloud baseret hosting er ikke løsningen på alt, i sær ikke hvis du vil have bare lidt kontrol med din egen mail.

Jeg kan varmt anbefale Microsoft Small Business servere, som er mere end blot en Exchange server.

Skal det ligge på den eksisterende server-installation, er det nok ikke løsningen.

Dbh. John



 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Højer
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 156
Fra  WnB Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Smile

Ja, Google Apps fungerer fint, når de ikke lige taber 150.000 brugeres mailkonti og tager dage om at få dem reetableret fra backup'en. 

Så Cloud baseret hosting er ikke løsningen på alt, i sær ikke hvis du vil have bare lidt kontrol med din egen mail.

Jeg kan varmt anbefale Microsoft Small Business servere, som er mere end blot en Exchange server.

Skal det ligge på den eksisterende server-installation, er det nok ikke løsningen.

Dbh. John


Det skal ligge på samme installation, så nej det er ikke løsningen :)

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Bare lige et hurtigt forsøg på at dræbe myten om at man kan bruge et specielt system eller lignende som sørger for at man ikke havner i spam-folderen hos modtageren :-)

De fleste spamfiltre i dag er (ellers burde de i hvert tilfælde være det) personligt trænede i forhold til hvad brugeren har markeret som junk igennem tiden. Samtidig er næsten hver eneste mailmodtager-setup konfigureret forskeligt, så det er basalt set umuligt at lave et system "der bare ryger igennem".

Der findes utallige firmaer der sælger løsninger som lover det, dyre abonnementsordninger på haiku digte og senders bonds hvor man betaler for at være en del af en forening og den forening kæmper så med at overbevise alle andre om at dens medlemmer aldrig nogensinde vil lave noget gris og derfor skal whitelistes osv. En metode der kun giver mail-administratorne endnu mere lyst til at blokkere for afsenderne over en bred kam fordi de afsendere der bare kaster penge efter en nem white-listning metode og håber de kan købe sig fra det er som regel også dem der arbejder i gråzonerne og kan tjene rigtig mange penge på det (det de fleste ville kalde spammere ;-).

Det betyder selvfølgelig ikke at der findes en række tekniske bedst practice regler man som mailafsender bør følge og som kan medvirke til at der er mindre risiko for at modtagerne afviser en ved døren, men i sidste ende er det ikke en garanti for at din mail ikke havner i modtagerens junk-folder fordi den minder om en anden mail som vedkommende trykkede junk på.

Se det som at hvis du møder op foran hoveddøren hos Mærsk indsmurt i mudder, lugtende af kål, med uglet hår og i en netundertrøje, så får du højst sandsynlig ikke lov til at gå igennem receptionen til et salgsmøde, men hvis du sørger for at tage et bad, ifører dig tøj som man nu bruger i mærsk så kommer du nok igennem. Det ændrer dog ikke på at indkøberen hos mærsksmider dig ud hvis du sidder og siger noget dumt og forsøger du at komme ind igen en anden gang så bliver du afvist ved receptionen uanset hvor meget pænt tøj, rolexxurer og duftevand du tager på. Det der så også kan ske er at hvis en af dine kollegaer har opført sig som et fjols overfor mærsk så risikerer du også blive afvist ved receptionen fordi du kommer fra samme firma. :-)

Så uanset hvor mange fine fjer du pynter dine mails med i form af afsendersystemer, så er det altid modtageren der bestemmer om han gider modtage dine mails og der findes ikke nogen gylden metode til at få alle mennesker i verden til at kunne lide dig, eller dine mails. :-)

Det der derimod kan være en fordel er at hvis der er en masse mennesker der synes du er en fin fyr (kender dig og på forhånd whitelister dig fordi du er vigtig for deres forretning), men i sidste ende kræver det at du hele tiden holder øje med om der er nogen der bliver sure på dig (dvs aviser dine e-mails), og sørger for at tage kontakt til dem (dvs deres mailserver-administrator), spørger hvorfor og derefter sørge for at stoppe med at gøre det som de ikke kan lide.

Problemet er så bare at det kan netop være det som nogen andre godt kan lide og derfor er det en konstant udvikling der hele tiden ændre sig i forhold til de enkelte modtagende mail-administratorer og det primære der bestemmer om din mail kommer igennem er dit rygte overfor modtagernes systemer over tid og ikke hvor mange penge du investerer i udstyr og dyre konvolutter, fordi nogen bliver imponeret af konvolutter af guld og andre bliver frastødt af dem. :-)

At holde øje med den slags løbende kræver tid og ressourcer, og systemer der kan hjælpe med det er derfor sjældent gratis eller billige fordi det er mildest talt umuligt at lave en automatisk eller programmel-baseret løsning på problemet.

Det bedste man kan gøre er at ansætte en dygtig systemadministrator der jævnligt gennemgår mail-logs, identificerer problemer og kontakter de forskellige mailadministratorer i den anden ende og forsøger at tilpasse tingene så det ikke generer modtagerne og som vi alle ved så er lønninger ofte en dyr (hvis ikke den dyreste post) i de fleste virksomheder, så derfor får du nok vanskelig ved at finde nogen god løsning til prisen "gratis". :-)

Fra Højer
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 156
Fra  WnB Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet google apps gratis, tak for svar :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Smile

Ja, Google Apps fungerer fint, når de ikke lige taber 150.000 brugeres mailkonti og tager dage om at få dem reetableret fra backup'en. 

Så Cloud baseret hosting er ikke løsningen på alt, i sær ikke hvis du vil have bare lidt kontrol med din egen mail.



Der er forskel på Gmail og Google Apps. Mig bekendt har Google Apps ikke været ramt af nedbrud af den art på noget tidspunkt. Korrigér mig gerne, hvis jeg ta'r fejl.


 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

jesper-nissen:

Kan du ikke lige smide et link, da jeg har kigget en del på deres side og kan ikke se at det er gratis?

Der står 40 euro pr. bruger pr. år?



Den gratis version kan findes her:
https://www.google.com/a/cpanel/domain/new

Hvis du vil have mulighed for support, og en garanteret oppetid (herunder en af markedets bedste SLA'er), er betalingsløsningen vejen frem.

 

Fra Højer
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 156
Fra  WnB Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

jesper-nissen:

Kan du ikke lige smide et link, da jeg har kigget en del på deres side og kan ikke se at det er gratis?

Der står 40 euro pr. bruger pr. år?



Den gratis version kan findes her:
https://www.google.com/a/cpanel/domain/new

Hvis du vil have mulighed for support, og en garanteret oppetid (herunder en af markedets bedste SLA'er), er betalingsløsningen vejen frem.

 

Har du læst hele tråden? Jeg har skrevet at jeg har fundet det gratis ;)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)