Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! Hjemmeside nede (Joomla!)

Side 4 ud af 6 (59 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars N:

Hvis det kun er jos_session tabellen, der er gået i kaos, så kan du evt. prøve at lave en ny via phpMyAdmin:

Bare husk! Hvis du gør som Lars N siger, så tag backup først - så du i det mindste kan gå tilbage!! :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen:

Normalt laver jeg også backup, men denne kunde har ikke abonnement hos mig, så dette er ikke blevet gjort. Nu må jeg se om jeg kan finde ud af at reetablere noget og så vil jeg anbefale kunden at vi ligger siden over til dig. Så kan jeg jo også lige teste hvordan dit fungerer med kommende domæner in menteSmile

Du skal være velkommen :) I det mindste er vi ikke større, end vi stadig lytter til feedback :) Faktisk har vores kunder været ret meget med til at bygge vores produkt - hele konceptet bygger faktisk på idéer fra vores kunder :)

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm.
Da joomla ikke er så glad for safe_mode on, kan det godt være du skal finde et sted hvor det er off.

Som jeg ser det, har maxiweb safe_mode on på alle deres webhoteller.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

jos_session indeholder nu blot de brugere, som er logget ind i Joomla. Hvis den slettes og genskabes på den nævnte måde, er det værste, der kan ske, at brugerne bliver logget ud Wink

Men jeg er ellers helt enig - tag altid en backup inden der rodes med db'en. Og også helst én inden det går galt med den Smile

Go' weekend!

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Når du bruger de billig-udbydere vil jeg anbefaler dig med jævne mellemrum, selv og lave et backup.

 

Altid huske, aldrig glemme, backup server.... både ude og hjemme ;-)

Uanset om det er en billig host, eller en dyr host, så skal pointeres at der er kun 3 vigtig ting, når man har med data at gøre

1. Backup

2. Backup

3. Backup

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

gustav1994:
Da joomla ikke er så glad for safe_mode on, kan det godt være du skal finde et sted hvor det er off.

 

Jeg har ihverttilfælde safemode off på mine webhoteller

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars N:

Hvis det kun er jos_session tabellen, der er gået i kaos, så kan du evt. prøve at lave en ny via phpMyAdmin:

    DROP TABLE IF EXISTS `jos_session`;
    CREATE TABLE IF NOT EXISTS `jos_session` (
    `username` varchar(150) default ”,
    `time` varchar(14) default ”,
    `session_id` varchar(200) NOT NULL default ’0′,
    `guest` tinyint(4) default ’1′,
    `userid` int(11) default ’0′,
    `usertype` varchar(50) default ”,
    `gid` tinyint(3) unsigned NOT NULL default ’0′,
    `client_id` tinyint(3) unsigned NOT NULL default ’0′,
    `data` longtext,
    PRIMARY KEY (`session_id`(64)),
    KEY `whosonline` (`guest`,`usertype`),
    KEY `userid` (`userid`),
    KEY `time` (`time`)
    ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=utf8;

Hvis ikke det er nok til siden igen kan indlæses, kan du også prøve at indsætte de data, der fremkommer på fejlsiden (brug data fra en side du netop selv har haft indlæst) - eksempel:

INSERT INTO `jos_session` (`username`, `time`, `session_id`, `guest`, `userid`, `usertype`, `gid`, `client_id`, `data`) VALUES ('l44fn5a77hbdpr76q8rujv95m3','1299329603','','0','1','0' )

Jeg garanterer ikke det virker; men det er vist et forsøg værd :-)

Mvh. Lars

Puha, det ser lidt langhåret ud for migHuh?. Men mange tak for at ville hjælpe. YesSmile

Men skal jeg forøvrigt  forvente, at one.com ikke vil foretage sig noget som helst i denne her situation? Og i så fald, er det rimeligt? Eller måske forventeligt?

 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er faktisk en rimelig nem lille operation - bare du lader være med at kigge en masse på SQL koden Huh?

Fremgangsmåden er sådan her: Log ind i phpMyAdmin og paste koden fra den øverste blok ("DROP TABLE if EXISTS... etc.) ind under "SQL" tabben i toppen af phpMyQAdmin.

Så spørger den om du vil droppe tabellen, og laver derefter en ny, tom jos_session tabel, hvis der svares JA.

Det løser ofte dit problem, med mindre altså hele databasen er gået kold Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan snart ikke klare, at se den side stadig er nede... Send mig dit login, så skal jeg kigge på det uden beregning :)

jh@webname.dk

:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Jeg kan snart ikke klare, at se den side stadig er nede... Send mig dit login, så skal jeg kigge på det uden beregning :)

jh@webname.dk

:)

Big SmileHermed sendt...

Side 4 ud af 6 (59 indlæg)