Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP, min webbutik bliver hacket lige nu!!!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Her til aften blev min webbutik hacket. Jeg har haft fat i min host som stadig prøver at finde ud af noget samt skiftet passwords.

 

Jeg kan umiddelbart se den kode der er blevet tilføjet i mine filer og har prøvet at fjerne det, men 10 min senere, er den samme kode i filerne igen.

 

Nogle der har prøvet sådan noget før? Hvordan kan jeg finde et sådan program, der (tænker jeg) må ligge på serveren og automatisk redigere i mine filer???

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ringe til din webshop udbyder _nu!_ De skal træde til og løse problemet, det er deres ansvar. Det hjælper ikke dig at rette op på det rod hackerne laver så længe de fortsat kan komme ind, du skal starte med at have dem sparket ud, og SÅ kan du ryde op.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du skiftet ALLE passwords? er din software uptodate? Hvem er din udbyder?

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik lige fat i dem, og de sagde at de arbejdede på at finde ud af det, men hvordan kan nogle have adgang til kontoen, hvie jeg har skiftet koderne ud?

Det ville jo stadig være mig selv til nytte, hvis jeg fik det rettet hurtigst muligt, om det er mig selv eller min udbyder.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Pedersen:

Jeg fik lige fat i dem, og de sagde at de arbejdede på at finde ud af det, men hvordan kan nogle have adgang til kontoen, hvie jeg har skiftet koderne ud?

Det ville jo stadig være mig selv til nytte, hvis jeg fik det rettet hurtigst muligt, om det er mig selv eller min udbyder.

De kan uploadet et såkaldt webshell eller andre scripts der gør at de kan uploade filer fortsat, derfor er det vigtigt at have din webhost med på banen

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så er det nok bedst at vente til de er færdige.

Jeg har 1 eller 2 gange haft nogle problemer i de 5 år jeg nu har været hos dem, og der har de klaret det med det samme. Denne gang er der bare gået nogle timer.

Og i sidste ende er det sikkert min egen fejl, da jeg har en del installeret på kontoen, og nok nogle enkelt ewordpress blogs der ikke er opdateret til den seneste 3.1 version, hvis det skulle være derigennem.

Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige for at jeg forstår det:

for at hacke en hjemmeside (ændre i koden) så skal "banditterne" vel aflure ens kode til ens domæne, altså til webhosten, eller har jeg misforstået noget?

 

Jeg håber du får løst problemet hurtigt, og får de ubudne gæster smidt af H til.

 

Venlig hilsen

Kenneth

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Pedersen:

Og i sidste ende er det sikkert min egen fejl, da jeg har en del installeret på kontoen, og nok nogle enkelt ewordpress blogs der ikke er opdateret til den seneste 3.1 version, hvis det skulle være derigennem.

 

Det er positivt, du ikke udelukkende giver din webhost skylden :-)

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

SumoAction.dk:

for at hacke en hjemmeside (ændre i koden) så skal "banditterne" vel aflure ens kode til ens domæne, altså til webhosten, eller har jeg misforstået noget?

 

Ikke nødvendigvis. Feks så kan en hacker udnytte at feks en wordpress installation ikke er blevet opdateret i længere og måske derfor indeholder en såkaldt "exploit" eller sikkerhedshul. På den måde kan han uploade et webshell scripts eller andre herlige ting, der giver ham kontrol over webhotellet

Derfor!

1. Vælg et webhotel med stor sikkerhed 

2. opdaterer altid den software du bruger

3. Ryd op og slet det du ikke bruger på webhotellet

4. Backup. backup OG backup

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan også være uheldig at få noget snaks på din PC som sniffer FTP trafik, herunder login oplysninger til dit webhotel. Ændre koden, og kør din computer igennem med et opdateret antivirus program.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)