Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal det bogføres som i e-conomic?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis man nu har købt et produkt fx. en håndcreme, hvor man skulle undersøge indholdet til videre udvikling af eget produkt. Hvad skal det bogføres under?

Under kontoplan er der jo en masse poster fx. rejseudgifter, bilforsikring osv. kan man fx. oprette en selv som hedder produktudvikling og gør det noget, hvis man kommer til at bogfører den under en forkert post/kategori?

 

Håber I kan hjælpe mig.

Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Felix,

Det afhænger lidt af hvor meget revisor assistance du får.

Hvis du har brugt den til "videreudvikling" af eget produkt - kan du hvis det er hensigtsmæssigt (og et væsentligt beløb) aktivere den som udviklingsomkostninger m.v. (men dette kræver nogle specielle krav for at du kan indregne som aktiv)

I første omgang kan du bare bogføre den under din kategori "Andre eksterne omkostninger" tror nok e-conomic har den under 3600 i deres std. kontoplan. Derinde opretter du så bare en ny konto som du kan kalde "Udviklingsomkostninger - Produkt X" - eller hvad du nu skulle have lyst til :)

Når du så når til udarbejdelsen af årsregnskabet tager du snakken med din revisor.

Håber det hjalp lidt

- MS

Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak. 

Har lige et andet spørgsmål.

Jeg har sendt en faktura ud og nu har kunde betalt, skal jeg så udligne den? Eller hvad skal jeg gøre for at noterer at den er betalt?

Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen som kan hjælpe?

Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Når din kunde har betalt sin faktura, skal du lave en postering af typen "debitorindbetaling".Du får mulighed for at indtaste fakturanummeret, så henter den selv beløbet og den rigtige debitor frem. Så du skal egentlig bare indtaste din bankkonto som modkonto - forudsat at beløbet er indsat der.

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, hvad skal e-conomic programmet så bogføres under? Der er jo så mange forskellige kategorier, det er ikke helt til at finde ud af. Sker der noget, hvis man smider den under en forkert kategori...

Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Edb-udgifter / software?

Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvad med hjemmesidetekst som er udarbejdet af en tekst forfatter, hvor skal den skrives under i kontoplanen? Reklame og annonce? Der har jeg i hvert fald lagt udgiften på tryk af visitkort under.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)