Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke ledelsesmæssige kompetencer har ledelsen i små virksomheder behov for?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lige en kort præsentation:

Mit navn er Mickey, og jeg er 30 år. Jeg er uddannet Merkonom i ledelse, og er nu i gang med mit afgangsprojekt i ledelse. Jeg tænkte, at Amino ville være det perfekte sted til, at få indhentet en masse brugbar information til videre bearbejdelse. Jeg håber på at der sidder nogle ved computeren, som vil bruge lidt tid på at svare på nedenstående spørgsmål. Fokus området er små virksomheder, så jeg håber at der sidder en masse aminoer med små virksomheder, som vil dele nogle af deres ledelsesmæssige problemstillinger fra deres hverdag. På forhånd mange tak for jeres tid!

Projektet kommer til at drejer sig om i korte træk:

Ledelsesmæssige problemstillinger i små virksomheder:

  • Hvilke ledelsesmæssige kompetencer er der behov for i små virksomheder ?
  • Hvor bevidst er ledere i små virksomheder omkring hvilke ledelsesmæssige kompetencer der er behov for?
  • Hvilke ledelsesmæssige udfordringer ser i som de sværeste i små virksomheder?
  • Findes der en handlingsplan, som er så generel, at den kan anvendes som en foranalyse for de fleste små virksomheder (her tænker jeg på en analyse af kompetencer, ressourcer, struktur, kultur, processor og ejerens præferencer) ?
  • I hvilken omfang er det muligt at måle effekten af den ledelsesmæssige kompetenceudvikling hos små virksomheder?
  • Hvilke(n) kulturform bærer de små virksomheder bræg af?

Jeg takker endnu engang for jeres kostbare tid.

 

Med venlig hilsen

Mickey

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg håber på, at der sidder nogle personer derude, som gerne vil bidrage med deres erfaringer.

På forhånd tak, og jeg ser frem til en masse spændende input

Mvh

Mickey

Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det ville hjælpe hvis du omformulerede spørgsmålene, så de eventuelt blev lidt simplere for folk at svare på.

Mvh.

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tak for din tilbagemelding.

Har du nogen ideer om, hvordan spørgsmålene bør formuleres, så det bliver lettere at svare på dem?

Jeg er åben for ideer :-)

På forhånd tak

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jeg vil forsøge med en anden indgangsvinkel, som gør det lettere at lave en debat om:-)

Der sidder nok en hel del små virksomheder i blandt os, og jeg håber på at nogle af dem vil bidrage med lidt informationer, som vi andre kan lære af.

Debat emnet:

Hvilke ledelsesmæssige udfordringer ser i jeres virksomhed ?

Jeg synes, at sådan en debat her kan være utrolig interresant, da der sidder mange nye iværksættere, som endnu ikke har taget springet, da de ikke endnu ved hvilke ledelsesmæssige udfordringer der ligger i de små virksomheder. Jeg håber på at I kan dele lidt af jeres erfaringer med os.

På forhånd mange tak for jeres tid

Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mickey

jeg syntes det er nogle interessesante spørgsmål du stiller / eller stillede. fik du slet ikke nogle svar?

jeg er slev igang med en lignede opgave og kunne rigtig godt tænke mig at se din opgave. mit fokus går mere i retning af kompetenceudvikling, hvilket det er mit indtryk ikke er noget der arbejdes ret meget med i mindre virksomheden. jeg prøver at sondres min opgave mellem personlig og faglig udv.

håber at høre fra dig.

VH mette Lind

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Mette

Jeg glæder mig til, at hører nærmere hvilken uddannelse du er i gang med. Kompetence udviklingen er et utrolig spændende område, som vi sikkert kan lave noget sparring omkring.

Der kom desværre ikke rigtigt noget feedback på denne tråd. For os studerende er det virkelige spændende spørgsmål, som jeg stiller, og samtidig relevant. Problemet er bare at spørgsmålene er meget komplekse, og at virksomhedsejer i små virksomheder simpelthen ikke kan svare på dem eller, at dette ville tage alt for lang tid. Jeg valgte derfor at ligge mit hoved i blød, og tænker over denne problemstilling.

Jeg startede derfor en ny tråd op, som var meget let tilgængelig, og med mulighed at få uddybet mine spørgsmål.

Se linket nedenfor

http://www.amino.dk/forums/t/118384.aspx?PageIndex=1

Du er meget velkommen til, at sende mig en e-mail på mk@mprof-consulting.com

Jeg vil da gerne være dig behjælpelig med, at dele ud af min erfaring, samt viden indenfor ledelse

Med Venlig Hilsen

Mickey

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Mette

Tak for din henvendelse.

Du er meget velkommen til, at sende mig en e-mail på mk@mprof-consulting.com

Jeg vil gerne dele ud af min viden, samt erfaring indenfor ledelse

Med Venlig Hilsen

Mickey

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)