Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrence på FB hvor folk kan Tagge sig på billedet!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en "Synes Godt Om" Side .. Så gruppen er skam åben .. eller fan siden, eller hvad man kalder det.

Må lige tjekke de indstillinger igennem en gang til, jeg må have overset noget

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du alligevel beder dem om at synes godt om gruppen for at deltage i konkurrencen, så kan du lige så godt bede dem om at skrive en besked på væggen samtidig. Sociale medier er på et eller andet plan med til at påvirke din placering i søgemaskinerne, så du kan lige så godt få lidt ekstra indhold på din FB-side, og de ekstra links det giver, at bede folk om at skrive på væggen :-)

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige lidt ekstra: Hvis du nu skriver et indlæg på din side om konkurrencen, kan du bede folk om at kommentere det, for så vil den efterhånden begynde at dukke op i newsfeedet i de vennekredse hvor mange tilmelder sig, og på den måde sprede sig hurtigere :-)

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas - Det hjalp satme :) Tusind tak for dit indput ..

TheisM - Det vil jeg lige skrive bag ørene.

Til alle andre - Mange tak for input ..

Yes

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ingen årsag.

Lad os lige tage en ordbog i dansk-facebooksk/facebooksk-dansk

Facebookside
En facebookside er det af facebooks produkter, som virksomheder skal bruge. Samme som en fanside. Folk bliver fans, når de trykker synes godt om. Begrebet fans er et gammelt levn, men vi har ikke et ord for "Likers" på dansk. Det havde de heller ikke på engelsk, men det er så blevet opfundet sammen med like-knappen, som på dansk hedder synes godt om. Fagligt kan jeg finde på at kalde dem SGO'er, men så ved jeg godt at jeg er en af de eneste der ved hvad jeg taler om
Man laver en facebookside her

Facebookgruppe (nye - siden oktober 2010)
En facebookgruppe er det af facebooks produkter som er målrettet en lukket og mere definérbar gruppe. Her er hierakiet fladt. Der er ikke én som kommunikerer til resten, men alle kommunikerer på tværs. Af den grund har alumni, interesseklubber og fodboldhold godt gavn af dette produkt. Det er samtidig et eminent værktøj til at lave gruppearbejde. Man deles, og der kommenteres på kryds og tværs. på gamle og nye emner.
Facebookgruppen erstatter faktisk den traditionelle måde at starte en mail med flere/mange personer på cc.

Man bliver medlem af en gruppe, når en som allerede er i gruppen "trækker" en ind. Det er en forudsætning, at man er venner - dvs to personlige profiler er hinandens venner. De åbne grupper kan man anmode om optagelse i, mens man skal vide at de lukkede og de hemmelige eksisterer før man kan finde dem.
Man laver en facebookgruppe her

Facebookgruppe (gammel - fra før oktober 2010)
Facebookgrupper blev flittigt brugt til mærkesager, og de findes stadig, for facebook har ladet dem leve - selvom grupper er blevet redesignet. Man kunne skrive beskeder til gruppens medlemmer - så længe der var under 5000 medlemmer, men man kunne ikke skrive en opdatering på væggen som gik ud til gruppemedlemmernes væg.
Disse grupper joinede man. Man blev ikke fan, men medlem.


Det var mine definitioner, men jeg mener man er 99% på sporet hvis man bliver i denne retorik. Udfordringen med sproget opstår når en novice taler til en anden novice, eller man hører en ignorant radioværet sige "Kom og bliv venner med vores facebookgruppe" Indifferent

 

Se et eksempel på en facebookside her:
Professionel håndtering af FB - med ekspert Thomas Bigum

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)