Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogføres repræsentation i winfinans?

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

cookie2000:

gid det var så vel - jeg kan bestemt ikke se noget sted jeg kan ændre, og hvis jeg f.eks taster minus foran et tal, så tager den slet ikke tallet, så jeg kan KÚN taste uden fortegn, og en faktura på 1000 kr som går i debet bank og kredit omsætning - viser sig så som et rødt - 1000 kr og har jeg så en tryksag til 500 kr - får jeg et negativt dækningsbidrag på- rødt 400 kr (og det er jo efter momsen er fjernet og på den vis det korrekte resultat - det er jo bare PLUS og ikke rødt minus - og jeg kan bestemt ikke finde noget sted i opsætningen jeg kan ændre, og laver jeg et nyt regnskab - for nyt firma som test - og bruger standard kontoplanen - så går den præcis det - og det vil jo sige at det er standard opsætningen. MEGET mystisk - håbede en kunne gætte hvad der var galt

Hej Cookie2000

Winfinans viser en indtægt og et overskud med rødt og med minus!!!

"Logisk" forklaring på det må være, at omsætningsbeløb krediteres og kredit = minus, hvilket jeg som regskabskyndig nemt kan gennemskue.

Har man andre interesser end bogføring, vil det nok virke temmelig ulogisk. Du bogfører korrekt - og bytter IKKE om på debet og kredit - så slap bare af :-)

Venlig hilsen

Anne Bjørnsten

Regnskabskonsulent Anne Bjørnsten

www.a-b-consult.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo så OK heldigvis, men ser jo lidt tosset ud når man udskriver regnskabet, for så ligner overskud jo i den grad underskud.

Jeg tror jeg må lade være med at bruge winfinans regnskabsudskrift og i stedet bruge deres export til excel - hvor jeg kan tilføje en helårs kolonne som ganger med -1 i drift tallene, så bliver det jo korrekt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)