Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Scandiaweb.dk stjæle vores domæne?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Løkken
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminofolk

Jeg har netop lavet en ny hjemmeside for en kunde, som var røget uklar med firmaet scandiaweb.dk. Da jeg skulle lave redelegering opdager jeg, at scandiaweb.dk står som ejer af domænet. De har altså registreret sig selv som ejer af min kundes nye domæne (som jo så ikke helt er min kundes).
Da Scandiaweb ikke har svaret på min anmodning om redelegering vil jeg høre, om nogle har prøvet noget lignende. Jeg synes at det er tyndt at skrive sig selv på som ejer af en kundes domæne på den måde.

Kan nogen svare på, om de juridisk kan beholde domænet, eller om vi kan forlange et ejerskift (f.eks. via. domæneklagenævnet)

Håber I kan give et hurtigt svar.

Fra Løkken
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte at skrive at domænenavnet ikke hedder nøjagtigt det samme som det registrerede firma, men de minder meget om hinanden.

Tilsvarende eksempel:

Min kundes firma: Tømrer Poul Langtsjældentefternavn
Domænenavnet: toemrermesterlangtsjældentefternavn.dk

Måske det har indvirkning på udfaldet af situationen.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er jo ved at være rutine, at overtage kunder der er raget uklar med Scandiaweb. De registrerer domænet i deres navn, og så er det nu en gang deres. Dog har jeg med en del tovtrækkeri, haft held til at få overdraget det til kunden.

Fra Løkken
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Rart at høre, at det trods alt kan lade sig gøre i nogle tilfælde. Også rart at høre, at det ikke er den eneste utilfredse kunde, de har - så er der flere til os andre ;O)

Hmm - det er godt nok nitten. Hvorfor mon de gør det? Det kan da næppe skabe meget positiv omtale ;O) Tjene en lille skilling en gang i mellem på salg af domænet og så endnu en badmouth'er til samlingen. Nu er jeg ikke uddannet i markedsføring, men min logiske sans fortæller trods alt, at det ikke kan være den fedeste strategi ;O)

Nå men... hvordan er det lige med det domæneklagenævn - bør sådan et eksempel her ikke kunne fratage dem retten til at sidde på domænet her? - har bladret lidt rundt derinde, og synes måske nok at vi burde kunne gøre noget.

Fra Løkken
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens

Jeg har talt med Scandiaweb og det lader til at det ikke var noget problem at få lavet ejerskiftet på domænenavnet. Så er lidt ked af at jeg på forhånd har lavet det til et problem, selvom jeg mener det er en mærkelig skik at registrere domænet til sig selv på den måde. Det kan jo næsten kun være for at have et stærkt våben i tilfælde af konflikt med kunden. Så... problemet her blev løst uden store ord.
Tak for hjælpen

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt gået.

Jeg ved ikke om det er for at lette kunden besværet, eller om det er for at have noget hold i sidste ende. Dog synes jeg de har nogle ufine forretningsmetoder, men det er så min personlige mening. Der er selvfølgelig også forskel på om man sælger standard hjemmesider på samlebånd, eller om man har en passion for at kreerer noget unikt brugbart til kunderne.

Fra Løkken
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak - har lige snakket med DK-hostmaster, og det tyder bestemt ikke på at de gør det for at højne serviceniveauet. DK-hostmaster er åbenbart i gang med et eller andet med dem i forbindelse med denne skik - og de synes i øvrigt også at det er en MEGET dårlig vane de har.

Ja - det er nok

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)