Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed i Kina

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/8/2006 11:19:54 AM Forfatter: Rynke10

I Kina er tingene ikke så slemme som mange tror.

En alm. arbejder får omkring 6-700 Dkr om måneden, en uddannet på kontor omkring 1400-2000Kr.
Reglerne er naturligvis anderledes også for arbejdsmiljø. Men der arbejdes meget på at forbedre forholdene, så der bliver hele tiden strammet op.
En produktion der kræver meget manuelt arbejde, er billigt her i Kina, men tingene foregår ikke i samme tempo som vi er vant til.
Man kan nu godt sende brugte maskiner til Kina, men de har lavet regler der forhindrer at man bare ''skrotter'' ældgammelt udstyr ved at sende det hertil. Jeg har sendt 20 containere med maskiner til Kina, så det er ikke umuligt. De skal være renoverede og i ordentlig stand.
Jeg bor selv i Suzhou, lige vest for Shanghai og her er rigtig mange danske virksomheder. Huse og grunde er slet ikke oppe i nærheden af Shanghai endnu, for der er det ikke alt der er billigt.
DU er velkommen til at skrive til mig, hvis du ellers har spørgsmål.


Hej Rynke

Velkommen til.
Jeg har flyttet tråden, da jeg netop nu har lavet et område for inport og eksport. Jeg håber at du vil bidrage med viden til de mange der gerne vil handle med Kina.
Jeg har kigget lidt på dit website og dit byggeprojekt, det er åbenbart lige så slemt at bygge om i Kina, som det er i Danmark. Jeg anede slet ikke at Kinesiske håndværkere var lige så sindsyge som de danske. Men de er dog billige og det gør en forskel
Dejligt at du stiller din ekspertise til rådighed.

Dbh Martin
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Appropos byggeri i Kina...

En gammel kollega viste mig engang nogle billeder han havde taget på en forretningsrejse i Kina. Han var kommet forbi et højhusbyggeri, og der stod de stakkels kinesere i 2. sals højde, på et stilads bygget af bambus! På spørgsmålet om, om ikke det var farligt, svarede en kineser at der ofte smuttede en mand eller to under sådan et byggeprojekt, men der var folk nok der ville jobbet, så de så ingen grund til bruge dyre metal stiladser [:0]
 
/Carsten
Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten >> Du har fat i noget af det helt rigtige dér.. Jeg forestiller mig det er nogenlunde det samme som her i Indien, som jo også er et land af en ret anseelig størrelse :)

Det lyder hårdt, men et menneskeliv har ikke den samme værdi her.. Man forestiller sig ikke hvilke forhold, folk arbejder under på mange byggepladser..
Forleden dag røg der en vindues-pudse-lift ned fra 20. etage i skyskraberen ved siden af vores kontor.. De to mand i liften blev dræbt og en blev mast under liften.. Skrækkeligt syn...
Der var trods alt en lille notits om det i avisen dagen efter - men det der overraskede mig var den erstatning, man mente der kunne blive rejst til de efterladtes familier.. Husker ikke beløbet, men det var latterligt lavt - også for indiske forhold..
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

nu har jeg flere gange læst personer som noterer at "det er svært at få pengene ud af Kina"
jeg vil mene at det er nemmere og lige så hurtigt som at gå i Nordea og oprette en opsparringskonto..

jeg<er bosat og har en række mindre virksomheder i Kina, det er såre simpelt
du opretter en privatkonto i Kina (kræver en lejekontrakt på en bolig men tager eller max 4min.)
du opretter et Ltd holding selskab i HongKong (har man selvfølgelig i forvejen hvis man ha penge som skal ud)
du går i banken fx HSBC og opretter en automatisk pipeline fra erhvervskontoen til privatkontoen
så går du online og overfører hvad du vil fra privatkontoen  (under 100.000 ad gangen) til en hvilkensomhelt konto i verden.

i don't relly see tha problem?

 
 
i øvrigt ville det i relation til dig egentlige spørgsmål være det nemmeste at oprette et hong kong off-shore Ldt med representationskontor i DK (hvis det er skatten man tænker på)
Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 13. Jan 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
hello jeg er kinesiske student i denmark , jeg kan godt forstå denne problem, hvis du lide vi kan hold videre kontack

 

mvh

 

shengyu huo

 

Tilmeldt 13. Jan 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jer er kinesisk student som bor i denmark for 3 år ,jeg har få mit Can, øko her, hivs i ønsker samarbejder med mig med nogen, jeg er mange intersere hjælp

 


45-28712588

 

Med venlig hilsen

Tilmeldt 14. Sep 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Måske jeg kan hjælp nogle,men min danisk er ikke så godt,håbe jeg du kan forstår.



 



1) Hvor skal jeg registreres?



Hvor? Mener du i kina elle i denmar? hvis i kina,man må godt går til ''business association'' i byen.Men jeg tror du må få nogle dokument .



 



2) Hvor skal jeg betale skat?



Det kender jeg ikke,men jeg sikker på hvis betaler dig i kina, det er meget laver. Danisk skat ...



 



3) Hvad får Kinesere i løn?



Det er forskellig i forskellig byen. jeg ser dere er nogle siger 800.. ,jeg ved ikke hviken byen det er, men det er få laver. normall hvis du er betal i byen i nærheden af shanghai, det will c.a. 1000-1500. kontor medarbejer er c.a.2000-3000, det er svær at sig, dere er også mange person få højer løn.



 



4) Er der nogle der kender de Kinesiske regler vedrørende dette?



dere er mange reglar i kina,nogen gange forskellig har forskellig regler,hvis du fortæller om hvilken regle og i hvilken byen,så måske kan jeg hjælp,



 



hvis du har spørgsmål, bar mail til zqw@jubii.dk.



 



 



 



Tilmeldt 7. Jan 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære ven,

Jeg hedder hongmei, fra Kina. Jeg har boet i DK mange år og har min egen konsulent virksomhed. Jeg samarbejder med Kolding Erhvervsrådet og hælper mellem og mellem-små danske virksomheder til at markedsføre sig i Kina eller rådgiver dem hvordan man kan placere sig i Kina eller frem finde det rigtigt underleverandører i Kina.

Jeg skal have mere præcis information ved dig vedr.hvilken branch vi taler nu om inden jeg kan hjælpe dig, fordi Kina har masse forskellige skat niveau til forskellige brancher.

Samtidig kunne jeg også hjælpe dig med andre kulturelle oplysninger hvis du har bruge for.

Jeg glæder mig til at høre fra dig.

hongmei  

Tilmeldt 29. Jun 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 05:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan også kontakte mig. Jeg bor i Nanjing (hovedstad i Jiangsu provins, 4 timer til shanghai, og 3 timer til Suzhou). Det er muligt at jeg snakker med lokale forvaltning vedrørende dine spørgsmål efter I bestemmer jeres firma lokale.

held og lykke med jeres firma
Yun

p.s. for mere oplysning, kan du også kontakte www.tropefisk.dk

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)