Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du lave en Studieportal?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg vil gerne høre om nogen kan eller ved noget om Studieportaler. Hvem der kan sætte en side op som feks studienet og studieportalen. Hvad det vil komme til at koste og sådan?
Håber på nogle svar :)

Morten Frost

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Frost:

Hej Aminoer.

Jeg vil gerne høre om nogen kan eller ved noget om Studieportaler. Hvem der kan sætte en side op som feks studienet og studieportalen. Hvad det vil komme til at koste og sådan?
Håber på nogle svar :)

Morten Frost

Hej Morten, 

Udgangspunkt som Studienet, så vil jeg skyde på alt imellem 30-50.000 kr ex moms - meget råt sagt. Men kan sagtens ende en del højere - alt efter hvordan ønsker til funktioner, design og korrektur. 

Hvis du vil have et mere seriøst svar, så prøv at skrive alt ned hvad du kunne tænke dig som administrator/ejer - og så hvad brugerne skal kunne. 

Du er velkommen til at sende mig en mail, så skal jeg nok komme med et seriøst tilbud :) 

Glæder mig til at høre fra dig! :)

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil advare dig imod at bruge en masse penge på det. Morten Frosts svar er nok meget godt cirka tal. Derfor er det ikke bare en ting man gør, og som du selv siger, så er der store spillere som studienet og studieportalen (som er ejet af samme firma, freeway). Derfor skal du virkelig have et unikt indhold. Og det er ikke bare video osv. for det har de allerede. Det er ikke gratis opgaver, for det har studieportalen. 
Og problemet med at lave en ny studieportal er at få en masse opgaver. Det bliver sgu svært. Man vil hellere dele sin opgave i et stort forum, hvor man kan få anerkendelse og andre opgaver.
Derudover er der ret meget administration. Du skal f.eks. selv (eller have en ansat til at) acceptere opgaver, og sikre at det ikke er bullshit der står, for det gider dine brugere ikke at finde sig i. De gider ikke bruge dit system, hvis der ikke er gode opgaver. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Andreas! Det er som alt andet, dyrt at markedsføre - det administrative er som så meget andet halv tungt - det kommer lidt an på om man vil gennemlæse opgaver eller bare godkende det, ved at bruge 10 sekunder på at skimme siderne i opgaven.

:-)

Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for jeres svar! :)
Kan godt se hvad i mener og det er nok en lidt for stor mundfuld at starte et sådan site.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Frost:
Mange tak for jeres svar! :)
Kan godt se hvad i mener og det er nok en lidt for stor mundfuld at starte et sådan site.

Jeg vil aldrig tage livet fra en iværksætter, men man skal sgu virkeligt brænde for det, før du kan opnå målet. Det er ikke den nemme måde at tjene en ekstra million på - det er hårdt arbejde :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Hansen:

Jeg er helt enig med Andreas! Det er som alt andet, dyrt at markedsføre - det administrative er som så meget andet halv tungt - det kommer lidt an på om man vil gennemlæse opgaver eller bare godkende det, ved at bruge 10 sekunder på at skimme siderne i opgaven.

:-)

Hov jeg mener Jannik Hansen* Dit tal var et godt estimated cost (kender du det der med at glemme danske ord?) for sådan en hjemmeside. 
Ja, men hvis man kun tager 10 sekunder om at skimme en opgave, så mener jeg heller ikke at man kan tillade sig at give et stempel på at det er en god opgave (og slet ikke at kræve penge for det). Det kan tage det værste skrald, men det fortæller jo intet om opgaven er til en 4'er eller en 12'er.  

Tilmeldt 5. Feb 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Iværksætter idé gone in 60 seconds... En af Aminos største svagheder er at folk generelt fokuserer på hvorfor det ikke kan lade sig gøre og hvorfor det bliver svært osv. Morten har en idé og det burde være Aminos fornemmeste pligt at hjælpe ham igang og fortælle hvilke muligheder der er, frem for at skyde ideen i sænk.

Jeg synes det lyder som en pisse god idé Morten og en idé du helt klart kan komme igang med meget billig, hvis du spiller dine kort rigtigt.

Du kunne evt. tænke lidt over hvordan siden skal opbygges og hvordan den skal tjene penge, dernæst tager du fat i nogle af de sindsyg mange unge programmør talenter der findes og hører om en af dem evt. kan se en idé i det ligesom dig selv.

 

P.S. Jeg ved godt at det er store spillere der ejer de andre portaler, men heldigvis er den nævnte målgruppe forholdvis nem at ramme markedsføringsmæssigt og er generelt ikke loyal overfor noget. 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Linde:

Hov jeg mener Jannik Hansen* Dit tal var et godt estimated cost (kender du det der med at glemme danske ord?) for sådan en hjemmeside. 

Ja, men hvis man kun tager 10 sekunder om at skimme en opgave, så mener jeg heller ikke at man kan tillade sig at give et stempel på at det er en god opgave (og slet ikke at kræve penge for det). Det kan tage det værste skrald, men det fortæller jo intet om opgaven er til en 4'er eller en 12'er.  

Min kone taler kun engelsk - kender alt til det! Det er nu værst når man har en kunde i røret, og glemme alle de ord man sku bruge på dansk ;-) Tror jeg bare ville kalde det et estimat :) 

Præcis! Det er nok lidt ligesom biler, om man sælger en Ford Ka, eller en Mercedes Exxx AMG. Hvis man bare skal levere mange opgaver, og bare tjene penge på Google Adsense, kan det godt være man på et minut kan bedømme om den er god eller dårlig, eventuelt bygge en stjerne rating ind. 

Alternativt skal man finde ud af hvad man kan tjene per opgave, og så finde ud af hvilket produkt man vil tilbyde. Kan man få 5 eller 50 kr per opgave, per download. :) Tror det er et vurderingsspørgsmål efter, hvad man vil med siden, for at adskille sig i forhold til konkurrenterne. 

:-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)