Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advokat til opstart af virksomhed som omhandler e-handel

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i gang med opstart af egen virksomhed, hvor jeg vil sælge bærbar computere og fjernsyn.

Jeg har naturligvis behov for en advokat, som kan rådfører mig i forbindelse med opstarten og de juridiske forhold der gør sig gældende ved opstart af E-handel og jeg ville derfor hører om nogle af jer har erfaringer med dygtige advokater indenfor e-handel?

Da jeg er bosat i Aalborg vil det være at foretrække hvis advokaten havde bopæl i nærheden af Aalborg.

På forhånd tak for hjælpen.

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bor desværre ikke i Aalborg og kender ikke nogle advokater med speciale i e-handel, der gør.

Jeg faldt over dit domænenavne samsung-shop.dk. Er du officiel forhandler af Samsung og har du fået lov at Samsung til at registrere domænenavnet? Ellers skal du vide, at Samsung kan kræve domænet overdraget til sig, hvis de skulle få lyst til at røre på sig.

Fx har Toyota i en sag klaget over domænet toyota-privatleasing.dk, som skulle overdrages til Toyota.

Tænkte du ville sætte pris på at være så informeret som muligt.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Mange tak for dit indlæg, jeg er opmærksom på problemet, dog håber jeg på Samsung er forstående overfor domænenavnet, da jeg KUN sælger Samsung produkter, men jeg afventer stadig svar på spørgsmål :-)

Mvh

Kenneth

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

samsung-shop.dk:
dog håber jeg på Samsung er forstående overfor domænenavnet,

Det kan Du være sikker på de ikke er. At Du kun forhandler deres produkter har ingen indflydelse på deres corporate designmanual og deres forhåbentligt værnen om deres varemærke.

Lad være med at spilde Samsungs og ikke mindst din egen tid med at iværksætte et projekt der vil give dig hovedpineSmile

Du tror vel heller ikke Du kan slippe afsted med en lenovo-shop.dk, sony-shop eller hp-shop.dk bare fordi Du kun forhandler den slags vel?Smile

Derudover ville jeg betragte det som vildledende markedsføring, underligt Simply ikke nævner dette. Ingen advokat med respekt for sig selv lader dig gennemføredit projekt uden at bede dig om at ændre navnet.

Slutteligt overtræder Du i øvrigt allerede regelsættene fra DK-Hostmaster.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Slutteligt overtræder Du i øvrigt allerede regelsættene fra DK-Hostmaster.

Nej for domænet er vist stadig ledigt. Iøvrigt er domænet uden bindestreg registreret af Call Me Surprise

Men kan ellers kun tilslutte mig. Skab dit eget navn, det er surt at bygge noget op, som kan tages fra dig igen. Sørg også for at købe både med og uden bindestreg med det samme.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Nej for domænet er vist stadig ledigt. Iøvrigt er domænet uden bindestreg registreret af Call Me Surprise

Men kan ellers kun tilslutte mig. Skab dit eget navn, det er surt at bygge noget op, som kan tages fra dig igen. Sørg også for at købe både med og uden bindestreg med det samme.

OK Mr.Hostmaster hehe

Regnede da med han havde det navn når han anvender det som bruger her Smile

Hvis CallMe har det,så er det enten grundet aftale med Samsung, sløseri fra Samsung eller lignende.. men en overtrædelse af regelsættet er det uden accept fra den der har varemærket.

Er der nogen der har CallMe2? hehe

/Jan

Køb ren argan olie her

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for indlægget - jeg har lagt hovedet i blød, for at finde et andet navn og er faldt over samshop.dk

Kan I fortælle mig om det kan skabe problemer med Samsung, domænet er ledig ligesom samsung-shop.dk er.

Min udformning af shoppen er endnu ikke påbegyndt, så jeg leder stadig efter det rette navn.

Mvh

Kenneth

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 

Samshop giver ikke associationer til samsung og ej heller anledning til vildledende markedsføring hvorfor, det ud fra min overbevisning, ikke skaber konflikter. 

Jeg har kendskab til gode advokater i Aalborg - skriv en pm., og så finder vi en til dig

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

samsung-shop.dk:

Min udformning af shoppen er endnu ikke påbegyndt, så jeg leder stadig efter det rette navn.

Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at finde et navn der intet har med Samsung at gøre i domænenavnet af følgende grunde:

1. Det er nemmere at skifte produktlinie eller lave udvidelse i mærkevare sortiment.

2. Du kommer ikke i konflikt med Samsung

3. Det bliver ikke så "kedeligt" som samshop.dk

4. Hvis Samsung pludselig bliver NOT istedet for HOT

OG HUUUUUUUUUUUUUUUSK

Når Du har fundet et navn, så lad være med at spørge om vi synes det er godt FØR du har registreret det. Du kan få et webhotel meget billigt hos Surftown.dk og når Du har det så kan Du efterfølgende købe domæner til 45,00 per stk.

Vær sikker på det er en god investering at have den udgift på omkring 600 for webhotel og 10 domæner, og så har Du navnet INDEN du offentliggør det.

En del herinde ved at jeg har mange domæner, og der sidder folk som mig og holder øje med udviklingen og opkøber derefter, så du kan risikere at der er nogen der opkøber domænet inden du får en reaktion fra andre på om det er et godt navn. Og det ville være ærgeligt at Du finder navnet, for så at finde ud af, at domænet netop er nappet.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

samsung-shop.dk:

Jeg har naturligvis behov for en advokat, som kan rådfører mig i forbindelse med opstarten og de juridiske forhold der gør sig gældende ved opstart af E-handel og jeg ville derfor hører om nogle af jer har erfaringer med dygtige advokater indenfor e-handel?

Spar dig selv en masse penge indledningsvis ved at oprette en ny tråd der spørger ind til hvad Du evt. skal være opmærksom på ved etablering af en webshop.

Det er ikke "rocketscience" at starte en webshop, der hvor Du skal have din opmærksomhed er i selskabsformen,så Du er beskyttet mod økonomiske krav der kunne opstå.

Derfor bør en butik af den art med den type varer være placeret i et selvstændigt juridisk selvskab som et smba, aps, a/s eller lignende somyder dig den umiddelbare beskyttelse som Du almindeligvis har brug for i forhold til ansvar overfor kunder og kreditorer.

Alt for mange begår den fejl f.s.a. højrisiko varegrupper som elektronik er, ved ikke at etablere et selskab hvor der er begrænset hæftelse i forhold til den indskudte kapital.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)