Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

5 ords keyword sætning i domæne

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet et spørgsmål som der ifølge adwords keyword tool er 30000 søgninger på i måneden, men kan det fungere som domæne?

Lad os lave et eksempel, der søges f.eks. 30000 gange på "sådan skifter jeg hjul på min bil", de besøgende vil jeg gerne have fat i til og lave en side om biler. Vil domænet "sådanskifterjeghjulpåminbil.dk" være SEO venligt og relativt nemt og få i toppen en google? Vil det være en SEO fordel og tage det med bindestreger som eks "sådan-skifter-jeg-hjul-på-min-bil.dk"

Eller er det bedre og satse på et domæne kun med 2 ord f.eks. "banan is"? Hvilket domæne vil da være bedste? "bananis.dk" eller "banan-is.dk"

Mvh Kristian

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 204
Fra  TEZZO Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bedst at bruge bindestreg i sit domæne, hvis det er flere ord. Google ser bindestreger som mellemrum.

Med venlig hilsen
Patrick
Blå mandags tøj til drenge

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Registrere begge to og anvend den med bindestreg som hovedside.

Kommer snart...

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Google er ikke vild med overdrevet mange bindestreger i domænet (1 er god, 2 er på grænsen og 3 er for meget). Det ville være bedre med hjulskifte.dk som hovedside og så lave en underside der hedder hjulskifte.dk/sådan-skifter-jeg-hjul-på-min-bil

Undgå også æ,ø og å i selve domænet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 263
Fra  CoolStuff SPAMfighter ApS Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Nicolaj Thomasen:
Google er ikke vild med overdrevet mange bindestreger i domænet (1 er god, 2 er på grænsen og 3 er for meget). Det ville være bedre med hjulskifte.dk som hovedside og så lave en underside der hedder hjulskifte.dk/sådan-skifter-jeg-hjul-på-min-bil
Undgå også æ,ø og å i selve domænet.

Det er hvertfald også den strategi jeg også ville gå efter :)

Patrick T. Rasmussen

Ekstern Marketingchef

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det siger lidt sig selv hvilken en som er den bedste, vil man have mest ud af det skal man vælge det domænenavn som ligner mest det en bruger ville søge på. Jeg har ikke set at for mange bindestreger er dårligt, men set ud fra et brugervenligt synspunkt ja så er for mange bindestreger dårligt. Og hvis man tænker som jeg gør, nemlig at det meste SEO også har noget med brugervenlighed at gøre, ja så kan det muligvis have en meget lille negativ indflydelse på din SEO hvis der er tale om overdreven brug af bindestreger.

Men bindestreger i forhold til SEO, er ikke noget jeg har testet. men jeg gad da godt vide hvor du "Nicolaj Thomasen" har det fra at 3 bindestreger er for meget? er det noget du har testet?

Det jeg har testet er brugen af bindestreger i forhold til brugerne. Og der må jeg konstaterer, selvom jeg selv bruger en bindestreg, at brugerne tit glemmer at der er en bindestreg i domænet. så under alle omstændigheder, vil det være en god ide at købe det samme domæne, med æøå og bindestreger, uden æøå men med (ae, oe og aa) og bindestreger, samt begge de forgående uden bindestreger. Så er du godt rustet, og har samtidig sikret lidt imod at andre skulle få samme ide.

Domæner koster heldigvis ikke så meget, slet ikke hvis der er tale om DK domæner.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

æøå var kun brugt i dette som eksempel da sætningen jeg har i tankerne er engelsk.

Men alt i alt ikke nogen super god ide som jeg forstår. Jeg ved det er en del brugt på små 2 keywords niche sider, og det var det jeg håbede jeg også ville kunne gøre, blot med en 5 keywords niche side.

Mvh Kristian

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Men bindestreger i forhold til SEO, er ikke noget jeg har testet. men jeg gad da godt vide hvor du "Nicolaj Thomasen" har det fra at 3 bindestreger er for meget? er det noget du har testet?

Jeg bygger det bl.a. på denne kommentar fra deMib, men kan se at f.eks. Rosenstand har en anden opfattelse. De fleste er dog enige om at det ikke er specielt kønt med mange bindestreger i domænet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Jeg bygger det bl.a. på denne kommentar fra deMib, men kan se at f.eks. Rosenstand har en anden opfattelse. De fleste er dog enige om at det ikke er specielt kønt med mange bindestreger i domænet.
oki, jeg har ikke selv testet det som sagt. og nok heller ikke noget jeg ville gå så meget op i igen, når vi snakker SEO, brugervenlighed er en helt anden snak, og der er vi helt sikkert fuldt ud enige :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er snart mange år siden, at Yahoo offentliggjorde en undersøgelse der vise en påfaldende sammenhæng mellem antallet af bindestreger og den objektive/redaktionelle kvalitet af sitet - således, at jo flere bindestreger der var i domænet, jo ringere var kvaliteten.

Google har med garanti samme viden, uanset at de ikke har offentliggjort den på samme måde som Yahoo.

Alene af denne grund er det logisk at antage, at flere for manbe bindestreger skader. Søgemaskinerne ignorerer normalt ikke klare signaler.

Men uanset dette har det i mange år været den almindelige antagelse, at for bange bindestreger skader - ikke mindst i forhold til, at få folk til naturligt at linke til domænet. Jo mere kompliceret domænet er at kommunikere, jo færre linker af sig selv (uden at lave fejl).

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)