Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejde i udlandet - hvad med skatten og fradrag?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jubiiiiiiiiiii - jeg er på vej til England hvor jeg er blevet tilbudt en stilling som daglig leder af en ny virksomhed!

Nu er det bare sådan at jeg er lykkeligt gift med barn i Danmark og hverken min kone eller min datter er lige sådan at flytte.

Planen er derfor at jeg skal rejse til England hver søndag aften og komme tilbage til danmark hver torsdag aften - faktisk så sent at jeg ikke kan nå at komme gennem pas kontrollen før på den anden side af midnat, altså fredag morgen!

Jeg kommer IKKE til at udføre noget arbejde for virksomheden på dansk grund - end ikke møder!

Der er ingen tvivl om at jeg skal beskattes (kildeskat) i England, men hvad med Danmark?

Jeg overskrider klart 182/3 dages reglen (med mere end halvdelen af året uden for landets grænser), men har jo stadig et tilhørsforhold til familien i Danmark!

Kan jeg få fradrag til dobbelt husførelse? Jeg skal til at have en lejlighed i England med leveomkostninger der - samtidigt med at jeg har omkostninger til den danske bolig, kost, bil i Danmark etc.

Kan jeg trække rejseomkostninger fra mellem Danmark og England, mellem hjemmet i Danmark og lufthavnen, mellem lufthavnen i England og hjemmet i England?

Der er tale om en kontrakt på 3 år med fast løn og en eventuel bonus, samtidig med at jeg har optioner på at købe en ikke kontrollerende del (under 35%) dele af virksomheden.

Jeg håber jeg rejser nogle spændende spørgsmål i denne "Euro-normade-tid" og ser frem til jeres svar!

Med venlig hilsen

RedTop

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)