Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undgå at miste 400 smækfede øser.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder en søndag og grubler over det at være iværksætter på 2. år efter at havde oplevet nøjagtig det samme som alle andre iværksættere i kongeriget Danmark, det er ikke til at rejse Kapital noget sted.

Har nu været igang i 14 måneder, haft et rimeligt salg iforhold til at være startet fra Nul.

Havde en uheldig satsning i starten med at ansætte en sælger som desværre ikke fik solgt ret meget, og som fik mindre og mindre gåpåmod efter et utal af afvisninger fra nogle potentielle kunder i området, derfor var jeg nødt til at afskedige ham efter 6 måneder.

Nu har min financielle med/modspiller Sydbank så sagt at de forventer at stå af Projektet, da de ikke tror jeg finder en kompagnon, trods adskillige henvendelser fra Interesserede blandt andet på Amino, det har i de indledende drøftelser desværre vist sig at dem som var int. i projektet reelt ikke havde kapital til rådighed, eller mulighed for at tilvejebringe midler. Og det undrer mig i den grad at nogle mener det er befordrende for folks selvtillid at blive ladt i stikke på den måde ( for ikke at skrive at man føler sig røvrendt).

Sydbank siger de ikke tror på projektet og vil trække sig ud af det, til trods for de ikke har mistet en krone, tværtimod har de fået tilbage betalt 140000 kr + renter og gebyrer, de har ydermere fuld privat sikkerheds stillelse for deres tilgodehavende, samt Vækstkaution med ind over projektet også til at dække deres eventuelle mulige tab med 75%.

Jeg har afdraget yderligere 230000 kr. til tidligere ejer af gæld for varelager, øget lageret med kurrente varer for ca. 500000 kr. Betalt tidligere sælgers løn i 6 mdr+ 2 ansattes løn i det første år, og så kom vi ud med et underskud på 450000 kr. som så ikke svarede til forventningerne, men hvem kan regne med at have en mill i overskud det første år?

Jeg kan så bare udlede at jeg ikke må have forstand på penge når jeg ikke kan se at de investeringer fra 1. år ikke kommer igen år 2 og så ikke kan se at år 2 må kunne give et noget bedre resultat.

Jan og februar er forløbet således at resultatet er forbedret med ca. 60000 kr på bundlinien men det er åbentbart ikke nok til at vise en acceptabel trend overfor banken.

Er der nogle som kan give mig et godt råd, evt. steppe ind i projektet som ejer af en andel eller overtage det hele, incl. medarbejderne. Og jeg vil kun høre fra de som mener det!

Fortsat god aften og tak for mange gode inlæg her på Amino.

Hilsen Grossisten. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil nok være relevant at nævne om du handler med babylegetøj eller supersportsvogne..

Der er ret stor forskel på afsætningen og avancen :)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 13. Feb 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders. Branchen er Autoreservedele, maskiner og reoler.

Resultatet som jeg ref. til som er forbedret med 60000 kr er avancen og skabt via en bedre dækningsgrad og et større salg år 2011 kontra jan/februar 2010.

Håber det besvarer dine spørgsmål.

mvh Grossisten

Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Grossisten Jeg har prøvet det samme. Jeg gjorde som mange af mine kunder, som er i jern og metalbranchen. Konto i anden bank. Bygge kapital op der. Hæve derfra i kontanter. Indsætte i "negative" bank. Min kassekredit var på 500.000,00 og nedbringes med ca. 100.000 pr. kvartal. Den gamle bank kan ikke forstå, hvad der sker. De ringer og spørger, hvordan det går. Jeg svarer, det går da!!!. Når du hæver i kontanter, kan din nuværende bank ikke se, hvor pengene kommer fra. Når du overholder dine forpligtelser, siger de ikke dine ting op. Bare et godt råd fra mig og fra 5 af mine kunder.

PUF

Tilmeldt 13. Feb 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Puf.

Hvordan fik du en anden bank med på en kassekredit på 500000 kr.?

Jeg syntes det var rigtig svært i første omgang.

Desværre har min bank opsagt arrangementet selvom de har fået deres penge hver gang også renterne.

og jeg syntes ikke lige det er til at finde en kompagnon der har 500.000-1 mill de vil kaste ind i projektet selvom de kan få 50% ejerandel for den reltiv lave pris.

Jeg har søgt længe efter en sådan uden held!

Fortsat god dag herfra.

Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej  Grossisten.

Kassekredit er bygget op fra 100.000 - 500.000 over flere gange, som lageret er udvidet.

Sidste år skulle jeg leverer udstyr for 500.000 og tilgodehavenderne var ca. 450.000,00. Kassekreditten var trukket med 500.000. Jeg kontaktede banken for et bevilget overtræk. Det blev ikke modtaget med positive øjne.

Da jeg er i en form for ERFA-gruppe med 4 andre, holdt vi et hurtigt arrangeret møde. Det viste sig, at jeg ikke var alene. En af de andre har en KK på 1.000.000 og skulle levere medicinal udstyr for ca. 3.000.000. Han havde fået samme svar, selv om der var en dækning på ca. 50%!!!.


Vi aftalte der for, at alle, der var i likviditetsknibe, ville finde en anden bank og oprette en konto i med samme CVR. nr. og sende besked til kunderne, at der var nyt kontonr. Dermed var der pludselig kapital at arbejde med og få de store ordre i hus og betale ned på KK.

Du skal huske bankerne er ikke til for dig og mig. De har kun eet for øje. De små kunder, hvor der ikke er mange mill. i spil, ønsker de kun presset op i et hjørne og piske os med brændeælder. Og spille hovski, selvom det er os, der tjener deres penge, med de renter og gebyrer, der skal betales. De er høge og derfor griner vi 5, når vi taler om vores "negative" bank, som ikke helt kan følge med i hvad der sker. Kun at vores arrangementer bliver mindre og mindre.

Lige nu arbejder vi efter Monty Pythons sang: "Allways look at the bright side of life".

Send mig lige en PB, så kan det være jeg kender een, der er guardian angel for dig.

Forsat god dag til dig også.

 

 

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)