Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

4G med en router i stedet for fast netforbindelse.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen af jer, som har erfaring med at benytte et 4G mobilmodem på en router, som er beregnet til det?

De hastigheder, som der tilbydes på 4G er gode, både op- og nedstrøms og jeg overvejer helt at droppe en fast internetforbindelse på vores nye kontor.

Sammenligner man hastigheder på fast internetforbindelse og på 4G netværket, så får man meget mere for pengene på et 4G abonnement og selvom man regner med 50% ydelse på 4G, så er det alligevel en bedre "pakke", når man kigger på hastigheder og pris.

Derudover sparer jeg også at skulle have indlagt telefonlinie og internet, da vores telefonsystem bliver mobilt, da det også er billigere og smartere.

Er her nogen som har erfaring med at bruge et 4G mobilt bredbånd og sætte det på en router som denne og dermed kun bruge 4G som internetforbindelse?

Til orientering, så bor vi i Malmø, hvor 4G er oppe og køre for fuldt og der er fin dækning ved vores nye kontor.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i nogen måneder haft kontor i Sydhavnen, og der havde jeg et mobil 3g modem (router) stående i vindueskarmen ... jeg tror det er noget nær den mest stabile forbindelse jeg nogensinde har haft, de to gange den har været nede der har hele 3 været nede samtidig med.

Så hvis du umiddelbart har adgang til endnu hurtigere net (jeg ved ikke om min router anvendte LTE, men det siges at det også er tilgængeligt derude) så ville jeg da bare forsøge mig med det.

Det er jo ikke dyrere end at man har råd til at tage fejl, derudover har jeg før prøvet at få lov at opsige en forbindelse hos 3 før tiden fordi vi var utilfredse med dækningen, så jeg er helt sikker på hvis i køber en router og det bare ikke virker hjemme hos jer, så kan i også få dem til at tage routeren tilbage og sløjfe forbindelsen.

Held og lykke med det :D

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Tak for dit input.

Vi har umiddelbart haft flere netudfald hos Telia på vores fastnetforbindelse, end det du nævner. Problemet er at alt går i stå, hvis vi mister forbindelsen og så skal der være en back-up plan, vi kan sætte i gang med det samme.

Det kunne nok være smart at have en router, med mulighed for tilslutning af 2 usb modems. Så kunne jeg satse på 2 forskellige netleverandører og så skulle routeren selv kunne skifte over til det sekundære mobilmodem, som kunne være et standard 3G forbindelse, til 100 kr. pr. måned. Så havde man mulighed for at arbejde på nedsat hastighed, men alligevel få ordrene afsted.

Er der nogen som kender en router som kan løfte denne opgave?

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart ville jeg vælge den kedelige løsning, nemlig at købe 2 3G Modems og så slukke det ene når det andet er nede. Derudover er der også, ihvertfald i DK, en 20GB grænse som for mig ikke er til at undgå. Den kan omgåes med to abbonementer.

Derudover kunne de gamle fra 3 ihvertfald køre med failover ... godtnok failover på kobber, men så skal du jo bare have to af dem og sætte i røven af hinanden.

Hvis du virkelig _vil_ have den løsning med to modems til samme router, så tror jeg din smarteste løsning er at bygge en router selv ud af en gammel pc'er og en Linux installation. :-)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

du kunne også vælge skyline som har trådløst bredbånd (det tidligere wimaxx) uden trafikbegrænsninger som 3G netværket typisk har hos udbyderne:

https://www.skyline.dk/?pageID=3&ref=1

Det er såvidt jeg ved trådløst selvom de ikke reklamerer med det, det fremgår et eller andet sted på siden :)

har selv engang haft det som failover connection (Dengang det hed wimaxx)

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel>Der står jeg lige af, det rækker min ekspertise ikke til. Og den dag, hvor jeg er ude og rejse og at det ikke virker, så går det hele i stå.

CMS>Vi bor i Malmø, så det går desværre ikke.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)