Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lær mig noget om apps :·)

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har lige hørt Thorborgs Talkshow omkring iphone mfl.

Jeg kan jo godt se at det er et område vi skal have kigget nærmere på. Men kan nogen hjælpe mig med at afgrænse hvilke muligheder/forhindringer der er - hvis jeg vil have House of Kids god på mobile enheder som iphone, ipad, android mv.?

Som jeg forstår det kan man enten bygge en udgave fra sin webshop som er bedre til mobiler - eller man kan få lavet sig en app.

Umiddelbart er jeg mest til sidstnævnte. Der er dog en ting som jeg ser som afgørende for succes der, og det er at man nemt kan downloade app'en hvis man forsøger at gå i vores shop. Kan man gøre sådan at hvis man taster www.houseofkids.dk ind - så får man vist en mega knap hvor der står: download app på 2 sek (eller noget i den stil).

Hvis man skal have lavet en app - skal ens webshop så være forberedt til dette på nogen måde? Jeg har eSeller - og hvis jeg kender dem ret, så er de endnu ikke fremme med noget i den retning... så kan jeg komme nogen vegne uden det?

Mange hilsener Helle

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal mene han anbefaler ikke at lave en app, da der nok er mange som ikke gider hente en app.
Ligemeget hvor hurtigt der går.

Det bedste ville være at lave en mobil udgave af din webshop.
Den behøver ikke at være kæmpe, du kan bare lave en produktliste med katagorier.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er helt enig, en App er ikke for dig Helle.
For det første skal du så lave flere versioner til alle de nye APP platforme der kommer og det vil koste dig kassen.
Dertil er det de færreste der vil gide at have en App til kun børnetøj på deres tlf.
Så en HTML udgave som trickes når en mobil enhed går på dit website er mit råd.

De bedste hilsner

Martin

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

For den interesserede er der i forvejen kan Javascript og HTML lidt at gå i kast med her:

http://jquerymobile.com/

http://sixrevisions.com/web-development/html5-iphone-app/

Kan du nu kun HTML er du ikke helt tabt heller, så kan du også relativt nemt komme igang til iphone:

http://www.thefutureoftheweb.com/blog/avoid-web-site-zoom-in-iphone-ipod-touch

http://www.boutell.com/newfaq/creating/iphone.html

Begge artiker er 1-1.5 skærm-side og burde være letlæselige for det fleste :-) Glæder mig til at se en masse sider der virker på min IPhone nu, men _HUSK_ og lav en mulighed for mig som kunde for at vælge at browse den "rigtige" side ... der er ikke noget værer end folk der laver en mini iphone hjemmeside som kan næsten det samme som den rigtige, men alligevel ikke helt og man har ikke nogen mulighed for at få den originale side at se.

Fra Faaborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 163
Fra  VNASOFT Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

Det eneste du skal lave er en FrontEnd til din hjemmeside hvor design og funktioner tiltænk til en Mobile. F.eks. billede skal ikke være stort, lidt mindre grafik, lidt mere kompakt varekatalog.

Du kan evt. kig her for at få inspiration:

http://themeforest.net/item/iphone-shop-magento-theme/153684

Det er en theme til Magento, hvor der tilpasset til Mobile Enhed.

med venlig hilsen
Nhat Dang

Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
For det første skal du så lave flere versioner til alle de nye APP platforme der kommer og det vil koste dig kassen.

Det kommer_IKKE_ til at koste kassen. Det er direkte forkert.

Magento har native support for Mobile Apps til iPhone, iPad & Android.

Første års omkostning er under 10K. der efter koster det 5K / Årligt.

Du designer din app direkte i din backend.

Og med din backend knap "Save and submit to iTunes" kan de fleste være med.

http://www.magentocommerce.com/product/mobile

Prøv eventuelt at installere nogle af de magento apps der allerede er på iTunes under "

Apps Running on Magento Mobile

på ovenstående link.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Dertil er det de færreste der vil gide at have en App til kun børnetøj på deres tlf.

i 2012 siger alle førende analyse institutter at der vil være minimum 1 milliard smartphones.

Det er et consumer drevet markede vi som leverandøre af commerce løsninger bør og skal forstå. Næste led er e-tailerne der bliver nød til at forstå forbrugernes super connectivitet.

At der ikke skulle være et markede for at sælge børnetøj på en mobile app er jeg temmelig sikker på også er undervurderet :-)

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Faaborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 163
Fra  VNASOFT Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nils,

Jeg tror du misforstå Martin. Der findes jo flere måde at lave App på, Native App eller WebApp.

Native App koster kassen .. det er rigtigt.

WebApp som Magento bruger, som du henviser til, koster måske en halv kassen :) Men men .. det er jo ikke alle der køre med Magento, Helle fra House Of Kids køre med noget andet, så Magento Web App tror jeg ikke er en løsning til hende. :)

m.v.h.

Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nhat Dang:
Jeg tror du misforstå Martin. Der findes jo flere måde at lave App på, Native App eller WebApp.

Enig i at native app er et omkostning tungt projekt.

Er også helt i tråd med at Houseofkids kører på en anden platform end Magento.

Er temmelig sikker på at mobile apps, native apps / web apps, har et særdeles stort potentiale. Også for børnetøj.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Helle - houseofkids.dk:
Jeg kan jo godt se at det er et område vi skal have kigget nærmere på. Men kan nogen hjælpe mig med at afgrænse hvilke muligheder/forhindringer der er - hvis jeg vil have House of Kids god på mobile enheder som iphone, ipad, android mv.?

Den første udfordring er jo penge. Det koster at lave en app, men det er lidt som hvis du skal have lavet ting til din shop. Jo flere ønsker du har jo mere vil det koste.

Den mest simple app du kan få lavet henter en liste af varer (f.eks. nyeste varer eller top 10) og viser dem til brugeren. Derefter kan de så trykke på en vare og se billeder af dem og måske med en bestil knap hvorefter de så måske kan få en email med et betalingslink eller de kan betale direkte i din app med deres kort.

Her er det så vigtigt at du har dem registreret i forvejen så du allerede når de åbner app'en ved du hvem de er.

Helle - houseofkids.dk:
Som jeg forstår det kan man enten bygge en udgave fra sin webshop som er bedre til mobiler - eller man kan få lavet sig en app.

Nemlig... Du kan få den lavet på 2 måder:

HTML - det er det samme som din shop er lavet i og det har nogle begrænsninger. Derudover så er det ikke særligt pænt fordi browseren på mobilen tager lidt plads.

Native app - Det er kompileret app som bliver downloaded enten fra din butik eller fra en app store (Android/Apple). Det er selv denne form for apps jeg anbefaler.

Det er muligt at lave native apps med HTML (selv sidder jeg og roder med et par iPhone apps i javascript som bliver kompileret til native kode).

Helle - houseofkids.dk:
Der er dog en ting som jeg ser som afgørende for succes der, og det er at man nemt kan downloade app'en hvis man forsøger at gå i vores shop. Kan man gøre sådan at hvis man taster www.houseofkids.dk ind - så får man vist en mega knap hvor der står: download app på 2 sek (eller noget i den stil).

Hvis det er en Android app så kan du have et download link på din side. Hvis det er en iPhone/iPad, så SKAL brugeren forbi App Store for at downloade den.

Helle - houseofkids.dk:
Hvis man skal have lavet en app - skal ens webshop så være forberedt til dette på nogen måde? Jeg har eSeller - og hvis jeg kender dem ret, så er de endnu ikke fremme med noget i den retning... så kan jeg komme nogen vegne uden det?

Det kommer an på hvad din app skal ku ku. Men som regel så laver man en enkelt side i din webshop som kun er til app'en. Jeg er f.eks. ved at lave en app til en kunde hvor man kan søge på mobilen og så går den på serveren og henter resultatet. Dette bliver så sendt tilbage til mobilen og bliver vist for brugeren på skærmen.

så der er lidt arbejde med at hente data ud. Hvis du har fuld adgang til din shop til filerne så behøver du ikke have eSeller ind over. 

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)