Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO optimering med FAQ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino SEO eksperter

Jeg vil gerne optimere min placering hos bl.a. Google og tænkte om en ny side med FAQ (gode spørgsmål) ville hjælpe. Her ville jeg så i teksten skrive de søgeord som folk normalt ville søge mig på plus lidt mere.

Tror I det hjælpe mig?

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

 

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene at al udvidelse af hjemmesiden giver positive resultater og specialt hvis det også indeholder dine søgeord, men jeg er nu heller ikke seo ekspert.. :-)

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Adam

Det er specielt ét søgeord som Google har svært ved at finde, men det er skrevet på andre side 2 dokumenter.

Du har sikkert ret i at gentagelser fremmer søgningen. Håber en prof. SEO m/k kan bekræfte dette.

Mange hilsener

Flemming

 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bedste er, hvis du kan lave en underside til hver af de svære nøgleord, som du ønsker at komme til tops på. En underside giver nemlig ofte mulighed for en længere tekst end en FAQ, samt mulighed for at tilpasse title, url og en masse andre elementer til det enkelte nøgleord. Hvis du vælger den løsning, kan du med fordel lave en FAQ hvor du laver en kort opsamling af indholdet på din underside, samt et link fra FAQen til undersiden.

Hvis du ikke har mod på ovenstående løsning, kan du godt kaste dig ud i en FAQ. Husk i denne forbindelse at benytte ankere, så du får mulighed for hop-til-links.

Det lyder til at dit problem på nuværende tidspunkt er, at du kun nævner søgeordet en enkel gang eller to, spredt på en masse forskellige undersider. Humlen i dette er, at Google dermed har svært ved at vælge hvilken underside, som er mest nyttig for de besøgende der søger efter det givne søgeord. Derfor skal du uanset om du vælger løsning 1 eller 2, henvise til den underside eller det anker som er mest beskivende over for søgeordet.

/ Emil

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Forfatter:

Hej Adam

Det er specielt ét søgeord som Google har svært ved at finde, men det er skrevet på andre side 2 dokumenter.

Du har sikkert ret i at gentagelser fremmer søgningen. Håber en prof. SEO m/k kan bekræfte dette.

Mange hilsener

Flemming

 

Det hjælper altid med godt indhold på din side - søgemaskinerne elsker unikt indhold. Men det er bare sjældent nok! Det der virkelig hjælper, er links ind til din side (backlinks) med dit nøgleord i dets ankertekst - f.eks. søgemaskineoptimering. Det bedste er at du laver separate sider med artikler/tekster der er optimeret til ét primært søgeord og ét sekundært, f.eks. "søgemaskineoptimering" og "søgemaskineoptimering århus" og så laver backlinks til disse sider. Jeg har skrevet en lille artikel om det her: linkbuilding. Hvis dine ord ikke er så svære kan det være nok at linke til dem med nogle social bookmarks.

God fornøjelse

/Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Blücher:

Det bedste er, hvis du kan lave en underside til hver af de svære nøgleord, som du ønsker at komme til tops på. En underside giver nemlig ofte mulighed for en længere tekst end en FAQ, samt mulighed for at tilpasse title, url og en masse andre elementer til det enkelte nøgleord. Hvis du vælger den løsning, kan du med fordel lave en FAQ hvor du laver en kort opsamling af indholdet på din underside, samt et link fra FAQen til undersiden.

Hvis du ikke har mod på ovenstående løsning, kan du godt kaste dig ud i en FAQ. Husk i denne forbindelse at benytte ankere, så du får mulighed for hop-til-links.

Det lyder til at dit problem på nuværende tidspunkt er, at du kun nævner søgeordet en enkel gang eller to, spredt på en masse forskellige undersider. Humlen i dette er, at Google dermed har svært ved at vælge hvilken underside, som er mest nyttig for de besøgende der søger efter det givne søgeord. Derfor skal du uanset om du vælger løsning 1 eller 2, henvise til den underside eller det anker som er mest beskivende over for søgeordet.

/ Emil

 

Tak Emil for dine oplysninger.

Jeg vil gå efter en FAQ side hvor jeg kan skrive selv hvad jeg lyster.

Nu har jeg en hjemmesidemand til at ordne alt det tekniske, men kan du forklare mig hvad "ankere" er?

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Forfatter:

Tak Emil for dine oplysninger.

Jeg vil gå efter en FAQ side hvor jeg kan skrive selv hvad jeg lyster.

Nu har jeg en hjemmesidemand til at ordne alt det tekniske, men kan du forklare mig hvad "ankere" er?

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

 

Et anker er et bestem punkt på en side, som du senere hen kan henvise til. Et anker laves ved hjælp af <a name="Ankernavn"> hvorefter der kan linkes til domæne.dk/din-underside#ankernavn

/ Emil

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Emil. Jeg håber min hjemmesidemand forstår hvad du skriver.

Flemming

 

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Blücher:

... Et anker laves ved hjælp af <a name="Ankernavn"> hvorefter der kan linkes til domæne.dk/din-underside#ankernavn

/ Emil

Mindre ting: undlad brugen af blokbogstaver; <a name="ankernavn">

/JG

 

Fra Espergærde
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Forfatter:

Tak Emil. Jeg håber min hjemmesidemand forstår hvad du skriver.

Flemming

 

Hej Flemming,

I nogle hjemmesideprogrammer kaldes det også for 'bogmærker', benyttes mest hvor du har meget lange tekster hvor der skal scrolles meget, her kan du i toppen af siden, eller i starten af teksten, lave en lille indholdsfortegnelse med en masse 'hop til links' som så refererer til de nedenstående 'bogmærker' som du så har indsat i den nedenstående tekst ved de steder du vil have man skal kunne 'hoppe til' fra toppen af siden.
Hvor som helst i teksten kan du så indsætte et 'bogmærke' eller anker (et lille flag) som du så giver et navn, eksempelvis navnet på det aktuelle afsnit i teksten.
Bliver blandt andet også brugt meget i E-bøger, med en indholdsfortegnelse med bogmærker til samtlige afsnit, hvor du så med lethed kan hoppe frem og tilbage i bogen.

Se forklaring fra Microsoft Office omkring bogmærker.

Mvh. Lars

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)