Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

minkpels avlere tilbud se her!

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

hej Anders

 Man kan ikke rede verden man måske kan man stoppe eksporten af dyr fra DK eller pelse leveret fra dk bliver dyrere men kineserne kommer til at vide at mink i dk havde det fantastisk????eller man kan gøre nogle folk opmærksommme at vi er efter dem så det forbedrer forhold til de stakkels dyr???

Generelt så synes jeg, at vi lever ikke i 1500 tallet  mere,hvor man havde en behov for pelsen for at varme sig selv, den gang havde man ikke andre systetiske matierialler!

1950 erne er også ved at være overstået, hvor vi skulle vise  os frem, vi var rige hvis vi gik i pels og spiste caviar.

I dag alle har råd til en pels mere eller mindre, vi har ikke behov for det mere, man kan se ligeså rig ud i en "fake" pels. Har man behov for at vise sig fordi ens selvværd er i bunden, så spis en dag på dangletare eller norma. Og hvis man nu har virkelig mange penge og vil absolut have en blød dyr rundt om halsen ja men så har man også råd til at betale lidt mere............

Anders, jeg kan godt lide at dele ting med andre, hvis jeg har noget at tilbyde. Jeg tilbyder  mit hjælp ud fra de midler jeg har, Anders hvis du gør den samme så bliver du til et lykkelig menneske. Så, vil du være med i mit projekt?

Jeg er også i hospitals klovne projekt-arbejder helt gratis en gang om ugen, jeg er også i projekt om endelige mødre uden familier, hvor vi tilbyder en varm seng i vores egen hus, indtil de få mindlerne til at komme på bene og få noget bedre. Du kan selv vælge et projekt:)

Så Anders lad mig gøre dig lykkelig deltag i en af mine projekter og du få så meget glæde og kærlighed :)

Lina

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lokaldistribution.dk:

Jeg er også i hospitals klovne projekt-arbejder helt gratis en gang om ugen, jeg er også i projekt om endelige mødre uden familier, hvor vi tilbyder en varm seng i vores egen hus, indtil de få mindlerne til at komme på bene og få noget bedre. Du kan selv vælge et projekt:)

"The secret to living is giving", som den kære Tony Robbins siger det. Den dag alle mennesker får den fundamentale forståelse af det, bliver verden et ganske anderledes og bedre sted at leve. Både for dem selv og andre. Og indtil da, hvis den dag nogensinde kommer, vil jeg blot nøjes med at glæde mig over mennesker som dig Lina =)

Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler jo om at behandle dyrene anstændigt. At der er en mink der får et sår, som landmanden ikke opdager, det sker jo! Han kører måske 100.000 mink igennem om året. Ja det burde ikke ske, men "aktivisterne", i mangel af bedre ord, kigger jo så ensidet på det at det er svært at starte en debat. 

Der er lovgivet om hvordan dyrene skal behandles, og hvis ikke det er i orden, få startet en oplysningskampagne, istedet for en hetz. Debatten bærer utroligt meget præg af de to sider, hvoraf den ene tænker med sine følelser, og den anden med sin logiske side. 

Det er svært at argumentere mod folks følelser, da man ellers kommer til at fremstå kold og hjerteløs.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Så vidt jeg lige kan lure produceres der i omegnen af 35 mio. mink i Danmark om året.

Det der blev lagt frem i pressen i dag var vel mindre end 10 dyr de hev frem på den pågældende minkfarm? Ud af 50-100.000 dyr? - Det er jo et dybt latterligt og ligegyldigt antal, uanset hvad dyrevennerne siger! Hvis dødeligheden var den samme blandt mink som blandt smågrise, ville det koste minkavlerne omkring 320 mio. kr. i tabt omsætning om året!
Hvem tror I der har den største interesse i IKKE at have syge og skadede mink?

Selv hvis der er 10 dyr på en minkfarm der er skadede er det jo altså ikke usandsynligt at det er sket mens landmanden kiggede den anden vej? - Hvis der er flere hundrede tusinde mink af gangen er problemet jo groft sagt ikke-eksisterende..

Og hemmelige optagelser lavet af fanatiske dyreaktivister, offentliggjort 5 måneder senere, anser jeg ærligt talt ikke som værende en særligt troværdig kilde..

Hvis I tilfældigvis skulle bo i nærheden af en stor svinefarm vil I også se hvor stort et tab af  smågrise der er sådan et sted - Men nu er døde svin jo selvfølgelig ikke så stort et problem som små nuttede pelsdyr, selvom dødeligheden blandt smågrise er 4,5%!

Der dræbes omkring 3500-4000 nuttede søde bambier (rådyr) i trafikken hvert år - Skal vi så ikke også forbyde trafik, for det er sådan nogle søde dyr det går ud over?

Moral er godt... dobbeltmoral er dobbelt så godt!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Så vidt jeg lige kan lure produceres der i omegnen af 35 mio. mink i Danmark om året.

Det der blev lagt frem i pressen i dag var vel mindre end 10 dyr de hev frem på den pågældende minkfarm? Ud af 50-100.000 dyr? - Det er jo et dybt latterligt og ligegyldigt antal, uanset hvad dyrevennerne siger! Hvis dødeligheden var den samme blandt mink som blandt smågrise, ville det koste minkavlerne omkring 320 mio. kr. i tabt omsætning om året!
Hvem tror I der har den største interesse i IKKE at have syge og skadede mink?

Selv hvis der er 10 dyr på en minkfarm der er skadede er det jo altså ikke usandsynligt at det er sket mens landmanden kiggede den anden vej? - Hvis der er flere hundrede tusinde mink af gangen er problemet jo groft sagt ikke-eksisterende..

Og hemmelige optagelser lavet af fanatiske dyreaktivister, offentliggjort 5 måneder senere, anser jeg ærligt talt ikke som værende en særligt troværdig kilde..

Hvis I tilfældigvis skulle bo i nærheden af en stor svinefarm vil I også se hvor stort et tab af  smågrise der er sådan et sted - Men nu er døde svin jo selvfølgelig ikke så stort et problem som små nuttede pelsdyr, selvom dødeligheden blandt smågrise er 4,5%!

Der dræbes omkring 3500-4000 nuttede søde bambier (rådyr) i trafikken hvert år - Skal vi så ikke også forbyde trafik, for det er sådan nogle søde dyr det går ud over?

Moral er godt... dobbeltmoral er dobbelt så godt!

Der var forskel på misrøgt og uheld, sidst jeg tjekkede.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Nu tror jeg ikke at dit indlæg er rettet specifikt mod mig, men jeg skal da absolut gerne indrømme at det er et emne, i hvilket jeg har mange følelser i klemme, og jeg er da helt sikkert i den "ene side af lejren".

Det forhindrer mig dog ikke i at være enig med dig i ovenstående, du har helt ret i at oplysning er vejen frem. Jeg vil vove den påstand at jeg, mere end de der er ligeglade med problematikken eller har en holdning modsat min om emnet, tager afstand fra og fordømmer hetz og de fysiske aktioner man desværre ind i mellem ser. Her tænker jeg på aktivister der eksempelvis lukker alle dyrene ud af burene, spraymaler deres pels og lignende tiltag. Den slags tjener hverken deres sag eller, vigtigst af alt, dyrenes, og jeg mener at det er en fatalt forkert tilgang til problematikken.

Vi er rigtig mange der arbejder for en forbedring af dyrs vilkår, på en saglig og sober måde. Det er eksempelvis netop gennem oplysning, dialog med politikere såvel som forbrugere etc. Jeg tror personligt selv på at det er den eneste måde, at opnå et ordentligt resultat på. Og der er heldigvis rigtig mange gode eksempler på at det virker helt efter hensigten.

Og nu drejer det sig jo desværre ikke bare om et enkelt dyr hist og her der får et lille sår. Det drejer sig om at man holder dyr på en måde, der er så langt fra deres naturlige behov, at det er voldsomt skadeligt og stressende for dem. Du kan eksempelvis prøve at forestille dig hvordan du selv ville føle, hvis du skulle bo på et 20 kvadratmeters værelse sammen med 4-5 andre, uden nogensinde at kunne forlade det. Størrelsesforholdet med minkenes bure, svarer til at ca. 3 dyr lever på et område på størrelse med en opslået avis. Mange af de skader de pådrager sig er selvforvoldte, simpelthen en reaktion på den stres de udsættes for dagligt.

Aflivningsmetoden er absolut heller ikke så human som pelsindustrien ønsker at fremstille den, men en langsom og pinefuld kvælningsdød. Jeg synes det siger sit, at EU ikke vil anbefale den. Når man dertil regner den store miljømæssige belastning som minkavl medfører, så synes jeg det er svært at se de gode argumenter for at bibeholde denne, uanset hvor stor en andel af eksporten den har credit for.

England, Skotland, Østrig, Kroatien, Bosnien-Hercegovina og Irland, har alle et total forbud mod pelsdyravl. Tyskland, Schweiz, Bulgarien og Italien, har så strenge krav til pelsdyrs velfærd, at det i praksis umuliggør industrien i disse lande også. Sverige, Holland og Danmark har alle taget skridt i retning mod et forbud, ved at forbyde ræve- og chincillaavl, mens der ligeledes i Belgien og Norge på højt politisk niveau bliver diskuteret forbud. Der er som nævnt tidligere siden 2009 også indført et forbud gældende i hele EU mod import af og handel med sælskindsprodukter.

Jeg tillader mig at tvivle overordentligt meget på, at samtlige af ovenstående landes regeringer ville tage disse tiltag, på baggrund af "et par sår her og der". Jeg håber at du forstår mig ret, det er ikke fordi jeg tror at du prøver at bagetalisere det med den formulering, men der er blot rigtig mange mennesker som faktisk oprigtig tror at det er hele omfanget, fordi de ikke har sat sig ind i forholdene i industrien.

Som nævnt foroven tager jeg gerne en saglig diskution om emnet, og jeg kan sagtens gøre det uden at blive personlig eller synke ned på et kedeligt niveau. Jeg er meget langt fra typen der skriger "pels er mord" eller smider rød maling på din pelsfrakke hvis jeg ser dig ude i byen ;) Normalt er jeg også meget åben overfor andres meninger, og er ikke for stædig til at ændre min egen, hvis nogen kan overbevise mig om at jeg tager fejl. Men desværre har jeg endnu til gode at møde en, der kan overbevise mig om at mit engagement i pelsdyrene er spild af tid, og jeg tvivler - desværre - på at jeg nogensinde gør det.

~ Amaris

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Hvis I tilfældigvis skulle bo i nærheden af en stor svinefarm vil I også se hvor stort et tab af  smågrise der er sådan et sted - Men nu er døde svin jo selvfølgelig ikke så stort et problem som små nuttede pelsdyr, selvom dødeligheden blandt smågrise er 4,5%!

Der dræbes omkring 3500-4000 nuttede søde bambier (rådyr) i trafikken hvert år - Skal vi så ikke også forbyde trafik, for det er sådan nogle søde dyr det går ud over?

Moral er godt... dobbeltmoral er dobbelt så godt!

Jeg burde næsten give dig 5 stjerner, for din evne til at lægge os andre ord i munden Anders ;) Hvem har sagt at jeg, eller nogen andre i denne debat for den sags skyld, synes at det er mindre synd for grisene eller rådyrene, end for dyrene på pelsfarmene?

Jeg kan da så informere dig om at jeg personligt ikke synes der er nogen forskel på ovenstående eksempler. Jeg er mindst, hvis ikke mere, lige så harm over den måde hvorpå vi behandler vores produktionsdyr i kødindustrien, og jeg synes at det er uforståeligt at vi ikke har vildthegn i størstedelen af Skåne (og DK for den sags skyld), når det ellers nærmest findes overalt i resten af Sverige. Jeg ligger selv og tøffer af sted med 30-40 km i timen, hvor jeg ellers må køre 70 (hvis der ikke ligger nogen bagved mig vel at mærke), når jeg kører på arbejde om aftenen, fordi jeg ved at jeg på en meget lang strækning altid ser rådyr, elsdyr, harer, pindsvin, vildsvin, katte etc. i rabatten.

Få nogle saglige argumenter på banen, i stedet for at pådutte os andre imaginære holdninger og meninger. Din måde at debattere på, virker for mig at se, mere som et ønske om at fremstille os der mener noget andet end dig selv, som en samling lallende, tree-hugging, dobbeltmoralske tosser, end det vidner om et egentlig ønske om en meningsfuld debat og meningsudveksling.

Du er helt og aldeles velkommen til at synes at jeg er alt ovenstående, det skal ikke ødelægge min dag. Jeg ville blot foretrække hvis du mente det på baggrund af rent faktisk at kende min reelle holdning til og mening om tingene, i stedet for blot at antage en mening om det, baseret på noget der mest af alt minder om en fordom om en stereotyp personlighed.

~ Amaris

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 02:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amaris

Jeg beklager hvis du tolkede mit indlæg som et personligt angreb på dig, det var ikke min hensigt at pådutte dig en mening. Jeg tænkte mere på ham talsmanden der var i TV i aftes hvor han var meget afvigende fra at kommentere om hvorvidt de billeder de havde optaget var opstillede...

Havde de fremlagt billederne dengang i september hvor de blev optaget ville det virke noget mere overbevisende overfor mig, i stedet for at gemme dem i 5 måneder.

Jeg savner bare noget realitetssans i debatten, det være sig både her på Amino og især i den offentlige debat der virkeligt har blæst det her totalt ud af proportioner.

Så vidt jeg husker har burhøns og kyllinger lidt mindre end A4-ark at leve på, rigtig mange kyllinger er ikke i stand til at stå på egne ben, men det er tilsyneladende bredt accepteret i befolkningen når blot flertallet kan købe en kylling til 40 kroner.

I det store hele billede af dansk dyrevelfærd udgør mink et ganske lille problem, det jeg forsøger at sige er at det har den store pressebevågenhed fordi det er et nuttet lille pelsdyr og ikke blot en grim kylling.

Det er jo også kassetænkning som jeg nævnte tidligere, mon ikke mink-lobby'en slår ret meget på tromme for ikke at forbyde det herhjemme, staten tjener jo trods alt ganske gode penge på minkfarmenes overskud og beskatning af dette.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 02:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr Anders Kristensen

Hvem modererer en moderator !

Måske er der ingen grund til at "moderere" dine indlæg i forhold til regler på Amino men det er der i sandhed god grund til når det drejer sig om din måde at debattere på.

Mage til uciviliseret og ubehagelig facon, og det i en sådan grad at det overhovedet ikke er muligt at kommentere.

Det er fuldstændig legalt at gå ind for dyrevelfærd, og støder vi som enkeltpersoner på forhold der ikke lever op til gældende regler omkring dette, så forbeholder vi os ret til at protestere og så er det flintrende ligegyldigt om det så påvirker hele Danmarks BNP.

Det næste bliver vel at nogen som hr Anders Kristensen også vil argumentere mod personer eller organisationer som er imod børnemishandling eller måske kan dette tolereres fordi det ikke influerer på nationaløkonomien.

Og velbekomme til dem der i nationaløkonomiens navn gider æde grise, heste og køer,  der i levende live har haft liggesår og bylder pga givne forhold.

mvh sören

 

 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 02:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes ingen personer herinde eller andre steder som jeg tror overholder 100% deres regel om ikke at bruge produkter som har skadet mindre stillede mennesker eller dyr i deres process.

Det handler ikke om at stoppe en produktion for hvad nu hvis, der er skadede dyr.
Der som jeg er overbevidst vil være mere effektivt, det ville være at hjælpe landets projekter som hjælper dyr, f.eks. kenneller som tager dyr ind osv.

Hvad med at de tryksager blev brugt på at skabe interesse for at få et dyrepoliti, som kan hjælpe alle områder af dyr?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)