Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bed and breakfast - skat og moms????

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har en bolig som jeg forsøger at sælge, (svært tidspunkt) imellemtiden bruger jeg den som Bed and Breakfast.

Med hensyn til moms og skat er jeg på bar bund og ville gerne høre om der er nogen der ved om jeg f.eks. kan trække fødevarerne jeg bruger til morgenmad(der er incl. i prisen) og vask af sengetøj, rengøringsmidler osv.

Er der en frigrænse før man skal betale skat??

Håber der nogen der vil hjælpe mig

Mange amino hilsner fra fruellen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nej..der er ingen frigrænse for skat ved Bed&Breakfast.

Omsætningsgrænsen er 50k pr. løbende 12 måneder for momsregistreringen.

Udgifter kan trækkes fra uanset momsregistrering eller ej.

Der skal desuden laves regnskab.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 7. Dec 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for dit svar -

hvordan gør jeg med vask,  er der et sted man kan se hvad en vask koster?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Næ..jeg ville anslå et beløb inkl. moms(som du så trækker ud, såfremt du er momsregistreret)

p.a.

Vi har en del rengøringsselskaber som kunder, hvor vi bruger 6000 kr.+moms pr. år som

anslået udgift.

MvH

Peter

Tilmeldt 7. Dec 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Kan jeg evt. vente med at blive momsreg. til jeg ser hvad indtjeningen bliver.? jeg regner ikke med at nå 50k

og med hensyn til skat / regnskabet - stadig trække mine udgifter til mad og vask mm. fra

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Fruellen:

Hej Peter

Kan jeg evt. vente med at blive momsreg. til jeg ser hvad indtjeningen bliver.? jeg regner ikke med at nå 50k

og med hensyn til skat / regnskabet - stadig trække mine udgifter til mad og vask mm. fra

Jeg vil anbefale dig at køre din bix som den er nu, tjen det du kan og spar 7500kr sammen af de penge forretningen tjener. De 7500kr kan du bruge til en revisor om et år kan hjælpe dig med at afstemme din selvangivelse og lave dit regnskab, for en virksomhed af din type og størelse må det ikke koste mere end det, og så er du tilgengæld sikker på at alt er lavet rigtigt.

 

Derudover skal du også holde øje med om du nærmer dig de 50.000 i omsætning, gør du det vil jeg anbefale at tag fat i en revisor med det samme.

Du kan godt lave det hele selv, men jeg vil bestemt fraråde det. Tag det fra en som selv har forsøgt at gøre det selv og fortrudt det :P

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja...du skal så lave et helt normalt regnskab, hvor dine tal er inklusive moms.

Dog hold øje med de 50k i omsætning pr. løbende 12 måneder.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 7. Dec 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer - prøver at fortsætte og vil så se mig om efter en revisor;) til senere brug.

Jeg er klar over at det vil være klogt at bruge en der har forstand på de ting og det kan jeg jo finde på Amino.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)