Der kan være en lille fordel i at lige præcis det keyword man gerne vil ranke på indgår i et domæne. Men domænet alene gør det sjældent - der skal også indhold, dynamik, links og alt det sædvanlige SEO til.
Og for langt de fleste virksomheder gælder det jo ikke bare om at ranke på et enkelt keyword, men mange. Ofte mange hundrede, tusinder, eller ti-tusinder.
I reglen vil det være bedre, at fokusere din indsats på et enkelt domæne, så det bliver så stærkt so muligt. Et virkelig stærkt domæne er ofte mere værd end 100 svage.
Men hvis man nu opretter for eksempel en blog og linker til hovedsiden, så giver det noget værdi, er det ikke meget rigtigt forstået? Det kræver selvfølgelig at der er noget indhold på bloggen osv.
jeg opsummer hvad jeg ved der giver bedste efter jeg har læst SEO bogen mv.
Disse her ting betyder mere og mindre
Bedste ikke samme server - webhotel
ikke samme themes kan betyde lidt
husk unikt indhold på siden
ved links retur forskelligt links ved undersiden giver højeste værdi , gerne dine søgeord i
Nogle der linker til siden
sørg for relevant indhold på siden så der er lav afvisning % google kan godt se vis siden kun laves med et formål at boost en anden siden , så det er bedste at markedsføre sig på en hel anden måde på den anden side , du kan f.eks. satse på en anden målgruppe der ikke passer med det andet domæne, dette kan være udmærket ideen du kan udvide din markeds andel , ved at have forskellige markedsføring strategier og nu giver det meste vis du krydslinker nu kan det have stor værdi nu .
husk tænk dig om ved køb af domæner , det kan blive stort arbejde at have flere hjemmeside