Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

domæner til markedføring af website

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

 

Kan det betale sig at købe domæner til sit website, på de google søgeord, som man ønsker at blive fundet på ?

Hvorfor ? hvorfor ikke ?

 

Tak på forhånd

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt dårlig ide men godt brand af diverse ting på forskellige måder dette er tit svært på et domæne desuden opbygge en interne struktur imellem sine sider

Desuden flere muligheder for at få kunder , nu videre formidler du dit produkt på forskellige faconer dog kræver det et stort arbejde at lave det , så uden stor motivation at videre formidle sit produkt går man død for alle tekster skal være unikke og det skal mere end bare du sige det samme igen og derved har ingen plan for disse domæner udover det findes et ekstra ord på google for vis dette er målet bliver det bedste kun at have 1 domæne

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

Normalt dårlig ide men godt brand af diverse ting på forskellige måder dette er tit svært på et domæne desuden opbygge en interne struktur imellem sine sider

Desuden flere muligheder for at få kunder , nu videre formidler du dit produkt på forskellige faconer dog kræver det et stort arbejde at lave det , så uden stor motivation at videre formidle sit produkt går man død for alle tekster skal være unikke og det skal mere end bare du sige det samme igen og derved har ingen plan for disse domæner udover det findes et ekstra ord på google for vis dette er målet bliver det bedste kun at have 1 domæne

ok. tak for dit svar

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er ABSOLUT uenig med Mikaels råd.

Det kan KUN gå for langsomt med at få bestilt domæner med gode relevante søgeord. Til at starte med, kan du bare lade dem pege på dit hoveddomæne.
Hvis der er lav konkurrence på søgeordet, kan det alene, få dit site til at ranke rimelig pænt på søgeordet.

Skal du have høj værdi ud af det, kommer du dog ikke uden om at arbejde med domænerne, dvs. linkbuilde, lægge indhold på domænerne osv. Det er jo et spørgsmål om prioritering. Så når du synes at hovedsitet er færdig i første omgang, kan der jo bruges tid på de andre domæner.

De fleste vil bruge de ekstra domæner, til at skabe trafik og linkværdi til hovedsitet, men man kan sagtens køre andre strategier.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du har vist fået blandet nogle ting sammen, Allan :)

At pege en masse domæner ind på dit site er ABSOLUT en rigtig dårlig ide. Det vil blot skabe en masse duplicate content.

Hvis du i stedet for 301 redirecter dem ind på dit hovedsite, så vil disse domæner ikke blive indekseret - og dermed heller ikke få noget ud af, at der er keywords i domænet.

Domæner i sig selv giver ingen linkværdi. Et domæne giver kun linkværdi, hvis der er noget at give af. Det er der kun hvis der er nogle der linker til domænet - og det er ikke så let, hvis der slet ikke er någet indhold på det :)

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel
Jeg må jo nok indrømme at jeg tog fejl. Jeg tænkte ikke lige på, at domænerne ikke ranker ved 301 redirects. (er ikke helt færdig med SEO 2.0 så er nok ikke nået til det kapitel, hehe)
Mine egne erfaringer med at ranke på "søgeordsdomæner" går nogle år tilbage, før der for alvor var fokus på DC. Og da var det vist helt normalt bare at "pege". Selv Jubii havde domæner, hvor man havnede på Jubii, når man gik ind på dem :-)

Vi er enige om, at domæner i sig selv ikke giver linkværdi, men tilgengæld kan det være noget nemmere at opnå gode placeringer på et domæne der er et keyword, end  med hoveddomænet (måske også fordi man så målretter indhold og links til netop det ord).

Målet på sigt vil naturligvis være, at have indhold på domænerne. Jeg kan personligt bedst lide, at det er sites der kan stå alene, men jeg oplever at mange blot laver "produktsider" på ekstra domænerne.

Når alt kommer til alt, vil jeg stadig anbefale at købe relevante domæner, om ikke andet for at gøre det før konkurrenten (jeg har selv været for sent ude i mange sammenhænge) og for at kunne bruge dem i fremtiden.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan være en lille fordel i at lige præcis det keyword man gerne vil ranke på indgår i et domæne. Men domænet alene gør det sjældent - der skal også indhold, dynamik, links og alt det sædvanlige SEO til.

Og for langt de fleste virksomheder gælder det jo ikke bare om at ranke på et enkelt keyword, men mange. Ofte mange hundrede, tusinder, eller ti-tusinder.

I reglen vil det være bedre, at fokusere din indsats på et enkelt domæne, så det bliver så stærkt so muligt. Et virkelig stærkt domæne er ofte mere værd end 100 svage.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Der kan være en lille fordel i at lige præcis det keyword man gerne vil ranke på indgår i et domæne. Men domænet alene gør det sjældent - der skal også indhold, dynamik, links og alt det sædvanlige SEO til.

Og for langt de fleste virksomheder gælder det jo ikke bare om at ranke på et enkelt keyword, men mange. Ofte mange hundrede, tusinder, eller ti-tusinder.

I reglen vil det være bedre, at fokusere din indsats på et enkelt domæne, så det bliver så stærkt so muligt. Et virkelig stærkt domæne er ofte mere værd end 100 svage.

Men hvis man nu opretter for eksempel en blog og linker til hovedsiden, så giver det noget værdi, er det ikke meget rigtigt forstået? Det kræver selvfølgelig at der er noget indhold på bloggen osv.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld:

Mikkel deMib Svendsen:

Der kan være en lille fordel i at lige præcis det keyword man gerne vil ranke på indgår i et domæne. Men domænet alene gør det sjældent - der skal også indhold, dynamik, links og alt det sædvanlige SEO til.

Og for langt de fleste virksomheder gælder det jo ikke bare om at ranke på et enkelt keyword, men mange. Ofte mange hundrede, tusinder, eller ti-tusinder.

I reglen vil det være bedre, at fokusere din indsats på et enkelt domæne, så det bliver så stærkt so muligt. Et virkelig stærkt domæne er ofte mere værd end 100 svage.

 

Men hvis man nu opretter for eksempel en blog og linker til hovedsiden, så giver det noget værdi, er det ikke meget rigtigt forstået? Det kræver selvfølgelig at der er noget indhold på bloggen osv.

 

 

jeg opsummer hvad jeg ved der giver bedste efter jeg har læst SEO bogen mv.

Disse her ting betyder mere og mindre

Bedste ikke samme server - webhotel

ikke samme themes kan betyde lidt

husk unikt indhold på siden

ved links retur forskelligt links ved undersiden giver højeste værdi , gerne dine søgeord i

Nogle der linker til siden

sørg for relevant indhold på siden så der er lav afvisning % google kan godt se vis siden kun laves med et formål at boost en anden siden , så det er bedste at markedsføre sig på en hel anden måde på den anden side , du kan f.eks. satse på en anden målgruppe der ikke passer med det andet domæne, dette kan være udmærket ideen du kan udvide din markeds andel , ved at have forskellige markedsføring strategier  og nu giver det meste vis du krydslinker nu kan det have stor værdi nu .

husk tænk dig om ved køb af domæner , det kan blive stort arbejde at have flere hjemmeside

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld:
Men hvis man nu opretter for eksempel en blog og linker til hovedsiden, så giver det noget værdi, er det ikke meget rigtigt forstået?

Nej, ikke med mindre der er nogle der linker til denne blog. Hvis ingen linker til bloggen, er der ingen linkværdi at dele ud af.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)