Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FTP server og MySQL til kundefiler - Hvad foreslår I?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Når jeg laver Facebook sider mv. til mine kunder, plejer jeg at lægge de nødvendige filer ud på min egen server (kb-marketing.dk/), men da antallet af kunder er stigende {jeg brokker mig ikke :) }, har jeg brug for en stabil og ikke alt for dyr FTP server, hvor jeg kan lægge filerne ud. 

Jeg har overvejet at oprette et webhotel hos Unoeuro, men jeg ved ikke om dét er den smarteste løsning? 

Der skal være ubegrænset plads til MySQL ligesom hos Unoeuro.

Ang. plads, så har jeg ikke brug for mere end 2 gb lige i øjeblikket, men der skal være mulighed for at udvide. Unoeuro tilbyder i øjeblikket op til 8 GB, hvilket er meget plads.

Men inden jeg vælger:

Har I nogle forslag? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke hvor meget trafik du har? 

Selvom Unoeuro osv skriver fri/ubegrænset er det ikke hele sandheden - selvom de sikkert er fleksible. 

Sakset fra deres betingelser (https://www.unoeuro.com/conditions.php):

"Hensigten med UNOEURO's webhoteller er ikke at fungere som en ekstern harddisk til lagring af datafiler som zip, mp3, jpg, avi og lign., men at fungere som en fremvisnings-/salgsplads for forretningsfolk og private. Det er således ikke tilladt at have større filarkiver liggende til fri download eller visning/streaming uden forudgående aftale med UNOEURO." 

 Derfor vil jeg anbefale dig at vælge en udbyder hvor du ikke resikere at dit webhotel pludseligt bare bliver lukket uden varsel. Fx en her som havde en uheldig oplevelse.

Håber det hjalp :)

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik....

Hvad sagde Google, da de var i kontakt med jer :

http://webname.dk/Drift.php

??

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Easy Webhost:

Jannik....

Hvad sagde Google, da de var i kontakt med jer :

http://webname.dk/Drift.php

Sikke et spørgsmål i sådan en tråd - kunne du ikke have spurgt i en pm - eller mail istedet :) Ikke så relevant for trådstarter at vide :) - Bortset fra det, så husker jeg det blot som om vi fik en advarselsmail - men det er ved at være længe siden, så husker det ikke så præcist - og er aldrig sket siden :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik

Lige nu bruger jeg 1GB trafik (hvilket inkluderer min alm. hjemmeside, Facebook side (hvor man kan downloade en e-bog som i sig selv trækker en hel del), samt 7 kunders Facebook sider).

Problemet med at investere i en dyr server plads er, at jeg jo ikke bare kan lukke den ned, hvis jeg beslutter mig for, at jeg ikke længere vil arbejde med KB-Marketing. 

Hvis jeg pludselig ikke længere vil køre firmaet, vil jeg ikke skulle betale en høj månedlig ydelse, for at have nogle filer liggende, men hvis det drejede sig om f.eks. 100 kr. om måneden, ville det være mere overskueligt. 

Jeg søger derfor en stabil løsning, hvor jeg kan tilkøbe mere trafik, hvis det skulle blive nødvendigt. Men den må altså ikke koste vildt meget. 

Hvad kan jeg få for 100 kr. om måneden, som har MySQL og FTP Upload? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, okay - 1 gb trafik er ufatteligt lidt ;) Frygtede du trak måske 40-50 gb ;) 

Hvor mange mysql-databaser skal du bruge? for 10 kr/måned får du 20 mysql databaser hos os. 

Når du skriver ftp-upload - tænker du så på individuelle ftp-konties som sender hen til en bestemt mappe eller? :)

Det har endnu ikke været nødvendigt at lukke et webhotel endnu, men når man overskrider vores trafikgrænser, skriver vi til kunde, og anbefaler dem at de opgradere til næste webhotels-niveau - og ellers finder en super fair pris, for den overbrugte trafik. :)

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan varmt anbefale maxiweb herfra!

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået anbefalet en VPS server.

Jeg kunne forestille mig at trafikken ryger op på 5 GB i løbet af det næste år. 

Jeg har fundet denne løsning, som umiddelbart virker udemærket: https://www.vpshosting.dk/priser/

er 256 mb ram for lidt? 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Bengtson:

Jeg har fået anbefalet en VPS server.

Jeg kunne forestille mig at trafikken ryger op på 5 GB i løbet af det næste år. 

Jeg har fundet denne løsning, som umiddelbart virker udemærket: https://www.vpshosting.dk/priser/

er 256 mb ram for lidt? 

5 gb trafik er stadigvæk ikke ret vildt :) VPS er måske lidt overdrevet, det kræver meget vedligeholdelse - samt hvis din side endda skulle gå ned, er der ingen hjælp at hente. Du skal selv tage backup af siden. Om 256 mb er nok, komme an på en test, og det kommer meget an på hvor meget forskelligt indhold der skal loades. Vil ikke anbefale dig at prøve under 512 mb - da du siger du skal kører "mange" mysql-databaser :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror jeg kan sætte mine ønsker op sådan her:

- Helst kun 99 kr. om måneden.

- Sikkerhed (ingen hacking)

- Stabilitet (meget lav nedetid)

- 3 MySQL databaser er nok, da jeg kan bruge WP-Prefix til wordpress installationer, og dermed bruge den samme database til flere blogs mv. 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)