Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skat

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er der nogen som kan fotælle hvormeget skat må tage af ens løn når de laver lønindhold.

jeg har ca. 12000 udebtalt og min kone 11000 nu har skat taget 9000kr af hendes løn må de det.

 så har vi 13000 tilbage og faste udgifter for 12000.

så har vi 1000 kr tilbage at leve for

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i fået sendt et budget til dem  inden de foretog lønindeholdsen? Men 9000 kr lyder af meget..

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig!

Det kan være korrekt. Man kan trække op til 30% som tillægges din trk.pct.

Fra Borger.dk fremgår det bl.a.:

Lønindeholdelse

Hvis du har gæld til det offentlige, er der som regel mulighed for at indgå en afdragsordning med Inddrivelsescentret. Indgår du ikke en aftale om at afdrage, eller overholder du ikke aftalen, så beslutter Inddrivelsescenteret, at der skal ske en lønindeholdelse. Dvs. at din arbejdsgiver får til opgave at trække i din løn inden udbetalingen til dig.

Indeholdelsen sker med en procentdel (indeholdelsesprocent) af løn, provision eller anden indkomst efter fradrag af arbejdsmarkedsbidrag, SP-bidrag, ATP og skat. Ved afgørelsen om lønindeholdelse har du krav på, at der ikke trækkes mere, end at der er det nødvendige tilbage til dig og din families underhold. Dette vil normalt være tilfældet, når indeholdelsesprocenten fastsættes. Efter reglerne ligger den på mellem 5 og 30 %.

Kontakt Inddrivelsescentret, hvis du spørgsmål om inddrivelsen af din restance. 

Der er dog visse forudsætninger der skal være overholdt:

  • lønindeholdelsen skal være varslet
  • Indrivelsespct. skal være fastsat efter indkomsten størrelse
  • man kan indsende budget og indgå forhandling om lempeligere afdragsordning jf. betalingsevnevurdering

Håber dette kan hjælpe jer. Held og lykke med det.

Giver det problemer vil jeg opfordre jer til at kontakte advokat.

Med venlig hilsen

Kim Schmidt

www.bf-fyn.dk

 

Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

men at tage 8500kr ud af 11000 så der kun er 2500 kr tilbage når man har 2 børn er vel ikke rimeligt

min løn går jo til faste udgifter husleje befordring telefon og den slags.

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Jeg syntes heller ikke, at det lyder rimeligt. Jeg syntes, at du skal få lavet et budget og så få lavet en aftale med Skat. I budgettet er det vigtigt at du medtager samtlige indtægter også børnepenge, boligsikring etc. hvis du modtager dette.  På samme måde skal du sikre dig, at du får medtaget samtlige udgifter.

Hvis skat ikke vil lave en aftale med dig, skal du bede dem om en skriftlig afgørelse med klagevejledning og så klage over afgørelsen. Hvis der er en lokal advokatvagt, der hvor du bor, kan du evt. få dem til at hjælpe dig.

Forbrugerrådet har måske også mulighed for via deres gældsrådgivning at vejlede dig hvis du ikke får succes med dine forhandlinger med skat.

http://www.forbrugerraadet.dk/tema/forbrugeraadets-gaaldraadgivning/

Med venlig hilsen

Kim Schmidt

www.bf-fyn.dk

 

 

Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er noget tid siden jeg var inde omkring den problematik. 

Hvor meget de må trække afhænger af hvilken gæld det handler om. 

Når de faste udgifter er trukket fra den løn du får udbetalt skal der være et beløb tilbage til at leve for - resten kan Skat tage. 

Størrelsen på dette beløb kender jeg ikke, men vil gætte på omkrng 4-5000/10.000.

Faste udgifter i Skats øjne er:

Husleje (lejebolig)

Varme

El

Familieforsikring

TV licens 

Abonnement til telefon

Det betyder at afdrag (og renter) på gædl og opsparring ikke tæller som faste udgifter - heller ikke brug af telefon, transport og drift af evt. bil. 

Håber det hjælper dig. 

Bedste hilsner

Christian

 

 

Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak for dit svar.

Men kan det passe at jeg ikke kan medregne transpot udgifter jeg har 50 km hver vej på arbejde og det er ca. 100 kr om dagen, hvis ikke jeg kan regne dem som faste udgifter, er det jo det somme som at sige at jeg ikke kan komme på job er dermed mister mit arbejde, det er skat vel ikke interesseret i

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jf. vedhæftede afgørelse er det anderkendt, at befordringsudgifter medtages til de faste udgifter.

 

Dette er vel også rimeligt, da denne udgifter er med til at sikre og vedligeholde indkomstgrundlag således at der kan ske afvikling af gæld.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1895437

 

Håber det hjælper lidt.

Kim Schmit

www.bf-fyn.dk

Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim. 

Godt link - tak for det. 

Selvfølgelig er transport til og fra arbejde fradragsberettiget. 

Det jeg mente var at man ikke kunne tage et månedlig beløb man bruger til al muligt transport og så få det med som udgift. 

Christian

 

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Et er skat - noget andet er lønindholdes, men jeg er selvfølgelig enig med dig i, at ud fra det oplyste vil der være et skattefradrag for transpoten.

Når man i betalingsevne vurderinen medtager udgifter til transport vil det selvfølgeligt være et konkret skøn, hvad man medtager her.

Men store dele af den øvrige tranporten vil typisk ikke medtages som nødvendige. Det vil selvfølgelig være et holdningsspørgsmål som man kan få lange diskusioner ud af.

Er kørsel til ørns institution nødvendige - Tja er der måske ikke længere end du kan gå eller måske kunne man sige, at børne skal i institutionen for at du kan passe dit arbejde - hvad vejer tungest?

Umiddelbart har jeg kun kunne finde afgørelse hvor transport hjem og arbejde er medtaget.

Venlig hilsen

Kim Schmidt

www.bf-fyn.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)