Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af depositum???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et spørgsmål jeg håber at kunne få lidt hjælp til.

Jeg har en bekendt, der for nylig har afviklet sit firma med flere medejere. De havde sammen lejet et lokale og hver især indskudt en andel af depositummet. Ved afviklingen har de nu fået hele beløbet tilbage, og delt imellem sig. Mit ene spørgsmål er: skal der betales skat af depositummet???

Dernæst har de sideløbende månedligt indsat et mindre beløb til udlejer på en vedligeholdelseskonto. Ved afvikling af firmaet er overskudet fra denne konto ligeledes udbetalt og fordelt ligeligt. Skal der betales skat af et sådan overskud???

Håber der er hjælp at hente til mine spørgsmål

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karen

For så vidt angår depsitum skal der ikke svares skat. Depositum er alene en sikkerhedsstidelse uden indkomstskattemæssig betydning.

For indbetalingen på vedligeholdelseskontoen er svaret knap så entydigt!

Som hovedregel vil dette skulle beskattes, idet jeg antager, at de har fratrukket dette i deres indkomster i forudgående indkomståre, da denne betaling er en del af huslejen.

Er der ikke tale om en indbetaling, som er en del af en fratrukket husleje vil jeg skulle have flere oplysninger for at kunne give dig et præcist svar.

Med venlig hilsen

Kim Schmidt

Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Tak for svar.

Jeg har nu fået afvide at denne vedligehpldelseskonto er oprettet ved et depositum. Men da det er mange år siden lejemålet blev taget i brug, er der sket det at af lejerne er skiftet ud med tiden, og åbenbart ikke fået tilbagebetalt deres andel. Dvs. at de nu står  den situation at det beløb der tilbagebetales overstiger det beløb de i sin tid indbetalte. Skal overskudet så beskattes???

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karen

Så er jeg tilbage på min pind igen og kan prøve at svare dig efter bedste evne.

Essens ud fra det du skriver vil være, at de skal beskattes af den del der overstiger deres oprindelige indskud.

Sådan somjeg forstår din besked betyder det så, at alle nødvendigvis ikke selv har foretaget indskud og derfor muligvis skal beskattes af et højere beløb end de ejere der har været med fra starten. 

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du får behov.

Med venlig hilsen

Kim Schmidt

www.bf-fyn.dk

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)