Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento: Kunderne bliver sendt tilbage til forsiden ved checkout

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et problem, hvor jeg efterhånden er lidt på bar bund. Da der virker til at være mange med Magento webshops eller erfaring indenfor samme, vil jeg derfor nu forsøge at spørge jer til råds.

Scenariet: +90% af alle kunder i denne Magento-shop (1.4.1.1) kommer korrekt igennem indkøbsflowet og gennemfører betalingen. Der er dog enkelte der rapporterer at de bare bliver smidt tilbage til forsiden af shoppen. En af disse har nu lavet to videoer, som måske kan hjælpe folk til at genkende situationen.

Video 1 (52sek), en bestilling med standard checkout:
http://goo.gl/9DPuP

Video 2 (60sek), en bestilling med 1stepCheckout:
http://goo.gl/t6qpA

Jeg kan ikke selv genskabe dette problem, uanset hvor mange computere og browsere jeg bruger. Ideer om mulige løsninger har derfor været svære at efterprøve. Hvis nogen af jer får lyst til selv at teste, så brug venligst 'test' som enten fornavn efter efternavn så det er let at gennemskue formålet med bestillingen.

Jeg ser spændt frem til jeres forslag... 

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Surt... Nå men så er der jo kun at prøve at finde fællesnævnere indtil du har indkredset problemet !

Hvad er kundernes opsætning?

XP, Vista, W7, Mac, Win3.11 osv... ?

IE6, IE7, IE8, FF2.0 osv... ?

 

... osv...

 

Du burde evt kunne tracke de kunder via analytics der hopper fra lige der...

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:

Jeg har et problem, hvor jeg efterhånden er lidt på bar bund. Da der virker til at være mange med Magento webshops eller erfaring indenfor samme, vil jeg derfor nu forsøge at spørge jer til råds.

Scenariet: +90% af alle kunder i denne Magento-shop (1.4.1.1) kommer korrekt igennem indkøbsflowet og gennemfører betalingen. Der er dog enkelte der rapporterer at de bare bliver smidt tilbage til forsiden af shoppen. En af disse har nu lavet to videoer, som måske kan hjælpe folk til at genkende situationen.

Video 1 (52sek), en bestilling med standard checkout:
http://goo.gl/9DPuP

Video 2 (60sek), en bestilling med 1stepCheckout:
http://goo.gl/t6qpA

Jeg kan ikke selv genskabe dette problem, uanset hvor mange computere og browsere jeg bruger. Ideer om mulige løsninger har derfor været svære at efterprøve. Hvis nogen af jer får lyst til selv at teste, så brug venligst 'test' som enten fornavn efter efternavn så det er let at gennemskue formålet med bestillingen.

Jeg ser spændt frem til jeres forslag... 

 

Hej Tommy. 

Jeg synes ikke lige klientens OS/browser-version fremgår af video´en.

-Har du de info ?

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er webshoppen kompileret? Hvis ja, prøv at deaktiver det og få kunden igennem processen.

 

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad siger din servers log filer ?

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle input, de er meget værdsat.

Powerhosting:
Jeg synes ikke lige klientens OS/browser-version fremgår af video´en.

Hej,

Jeg har ikke spurgte til OS, men jeg ved at browseren er: Internet Explorer version 8.0.7600.16385
- Jeg har selv testet med præcis samme version fra to pc'er (dog begge med windows 7).

Anders Holm:
Du burde evt kunne tracke de kunder via analytics der hopper fra lige der...

Magento når at registrere deres navne, så jeg har en oversigt over dem og kan ringe for yderligere information. 

Singularity:
hvad siger din servers log filer ?

Hvilke informationer er du interesseret i?

Fra Århus
Tilmeldt 8. Oct 06
Indlæg ialt: 238
Fra  microparts NAP - Nordic AutoParts ApS Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har samme problem med en shop - skulle skyldes IE browseren. Første gang sendes kunden retur, men forsøger denne denne igen, så virker det. Vi har døjet med det den sidste mdr., og forsøger fortsat at finde en løsning herpå..

v.h. John

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

JSLarsen:
Vi har samme problem med en shop - skulle skyldes IE browseren. Første gang sendes kunden retur, men forsøger denne denne igen, så virker det. Vi har døjet med det den sidste mdr., og forsøger fortsat at finde en løsning herpå..

Det matcher også min oplevelse. Når jeg ringede tilbage for at høre hvad kunden havde oplevet, så virkede det hver gang.

Hende der har optaget denne video får det dog hver eneste gang hun forsøger.

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at gør følgende i Magento admin:

Gå til System > Configurations > Web og sæt alt til "No" på nær "Validate HTTP_USER_AGENT." der skal stå som Yes. Gå derefter til "System > Cache Management" og refresh Configuration cache. Prøv så at lade kunden gå gennem checkout igen.

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Wickings:

Er webshoppen kompileret? Hvis ja, prøv at deaktiver det og få kunden igennem processen.

Den har ikke været aktiveret.

Wickings:
Gå til System > Configurations > Web og sæt alt til "No" på nær "Validate HTTP_USER_AGENT." der skal stå som Yes. Gå derefter til "System > Cache Management" og refresh Configuration cache. Prøv så at lade kunden gå gennem checkout igen.

Da jeg googlede symptomerne stødte jeg på et lignende forslag, så det er afprøvet, men desværre uden held. Så vidt jeg husker, skulle det dog også være relateret til en ældre version af Magento.

Jeg vil prøve dit forslag med at aktivere standard temaet senere. Det har ikke været en mulighed for, men nu hvor jeg har en der konsekvent får fejlen, bør det selvfølgelig testes af.

 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)