Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på en crawler?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der har en fornemmelse af hvad det koster at lave en crowler, der læser og indekserer sider a la Google bot?

Crawleren skal selvfølgelig ikke være så avanceret.

Den skal f.eks. kun crawle tilmeldte sider/url'er og skal kun læse tekst som brugeren kan se.

Er der nogen der har et gæt på prisen for en sådan crawler?

Mvh. Ken

 

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok regne med 15-20k  selvom den er simpel. 

Selve crawleren er der sådan set ikke noget stort arbejde i. Problemet kommer når den skal hente tekst. Da den skal finde ud af om det er noget brugeren ser først. Så skal den læres nogle ting og der ved jeg at det tager tid at lære en crawler hvordan den skal finde tekst når det ikke ligger i meta description.

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har, i mit shopsystem muligheden for at man kan indtaste en  url, og ud fra den url, vælge fx en pris på den url, hvorefter man kan sætte en regel som gør ens egen produktpris fx 5 dkk billigere.

 

Er det noget i den stil?

 

Jimmy

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 13. Dec 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ken,

 

jeg har en crawler som godt ville kunne tilpasses til dit behov. du kan sende mig en mail på rasmus(at)rasmusthomsen.com, så kan vi tage den offline.

Hilsen

Rasmus

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Hej Niels

Det virker som der rigtige, men har du nogen fornemmelse hvad det vil koste at få sat op, når man ikke lige har så meget viden om det selv?

Og hvis det f.eks. blev begrænset til under 1 mio sider der løbende blev indekseret, hvad ville det så kræve af hardware setup?

Mvh. Ken

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ken Schultz:
Det virker som der rigtige, men har du nogen fornemmelse hvad det vil koste at få sat op, når man ikke lige har så meget viden om det selv?

Nix.... vil selv prøve at lege med den (google here I come) så jeg ved ikke rigtigt noget om den.

Ken Schultz:
Og hvis det f.eks. blev begrænset til under 1 mio sider der løbende blev indekseret, hvad ville det så kræve af hardware setup?

Godt spørgsmål. Når jeg har testet den så ved jeg mere om den.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ken Schultz:

Hej

Er der nogen der har en fornemmelse af hvad det koster at lave en crowler, der læser og indekserer sider a la Google bot?

Crawleren skal selvfølgelig ikke være så avanceret.

Den skal f.eks. kun crawle tilmeldte sider/url'er og skal kun læse tekst som brugeren kan se.

Er der nogen der har et gæt på prisen for en sådan crawler?

Mvh. Ken

Hvad mener du med at den "Kun skal læse tekst som brugeren kan se"? Det kan ikke engang google haandtere 100% korrekt hvis der bruges css eller javascript til at skjule teksten.

Hvis crawleren bare skal ignorerer javascript,og css styles kan det goeres rimeligt billigt(Under 10K) men hvis du vil til at haandtere javascript, og vide om tekst faktisk er skjult med css styles bliver det dyrt. Hvis du bare vil haandtere css men ikke javascript kan det nok laves for ca 20-30K men hvis du ogsaa vil haandtere javascript bliver det et sted mellem 60K og uendeligt alt efter hvor godt du vil have det.

 

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Med tekst mener jeg bare alm. brødtekst (ikke noget med at læse javascript, css o.l.)

Hvis crawleren i første omgang kun opsamlede og gemte URL, title, meta tag description og meta tag keywords, ville det så være rimeligt simpelt at få lavet?

Og hvis man så kunne udvide ved at definere hvor på siden den f.eks. skulle finde en pris (den regel skal naturligvis gemmes pr. butik man vil crawle). En regel i stil med dette: Prisen er det der står mellem X og Y

Og f.eks. beskrivelsen er det der står mellem X og Y etc. etc., billede-url står der etc.

Hvor meget snakker vi så om, hvis der skal indbygges regler som nævnt ovenfor?
(reglerne er vel nogenlunde ens at håndtere?) 

Mvh. Ken

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)