Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af bolig på tvangsauktion, hvordan gør man det?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ved at undersøge muligheden hvad angår køb af bolig på tvangsauktion. Har læst en del og er kommet frem til følgende konklusion: Du skal være hammer sikker på det du køber, da der ikke er ejerskifteforsikring / tilstandsrapport. På tvangsauktioner.dk kan jeg hente en salgsopstilling på de fleste boliger. Udfra dette indlæg er jeg kommet frem til der skal tillægges følgende tilbudet:

- Betaling til forsyningsselskaber.

- Betaling til evt. pantebrevsejere (?)

I de salgsopstillinger jeg henter er der 4 kolonner. ex et hus der er vuderet til 835.000 kr:

1 Fodring opgjort pr. Auktionsdato.

2 Restgæld på hæftelser der kan forventes overtaget med tillæg af uforfaldne renter

3 Restancer og evt ejerskifteafdrag på hæftelser, der kan forventes overtaget

4 Hæftelser

I Dette tilfælde drejer det sig om følgende beløber:

1Kr. 1.463.311,68
2Kr. 1.219.968,35
3Kr. 43.343,33
4Kr. 200.000,00

Hvilket beløb skal jeg tillægge budsummen + restancer til forsyningsselskaber?

Jeg vil lige gøre opmærksom på at dette indlæg kun er til at oplyse mig lidt. Jeg skal have et møde med en boligadvokat, og forsøger bare at gøre mit forarbejde så godt som muligt, ved at sætte mig ind i tingene. 

 

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

De 4 kolonner, som du henviser til er ejendommens aktuelle belåning - eller det du byder ind i, når du byder på ejendommen. Det har først og fremmest betydning for den sikkerhed du skal stille, om beløbet står i kolonne 1,2,3 eller 4.

Det beløb du skal betale ud over dit bud, har ikke noget med de 4 kolonner at gøre. På tvangsauktionen bliver der opgjort et såkaldt "størstebeløb". Størstebeløbet er det maksimale beløb du risikerer at komme til at betale udover auktionsbudet. Det indeholder bl.a. udgifter til annoncering af auktionen, honorar til auktionsrekvirentens advokat (typisk kreditforeningen), ejendomsskatterestancer, brandforsikringsrestancer mv.

Håber det giver dig en lille fornemmelse af at købe ejendom på tvangsauktion.

Jens Baagøe Thomsen, advokat (L).

Fra Jægerspris
Tilmeldt 8. Aug 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Penge og Privatøkonomi har en artikel i deres kommende nummer om at købe på tvangsauktion. Tror bladet udkommer om en lille uges tid. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)