Hej Aminoer. Vi har banket en fin forretning op. På 3 mdr. har vi fået en omsætning på over 100.000 kr om mdr. Vi startede ud med få produkter og en meget agressiv prissætning. Vi har siden udbygget produktsortimentet kraftigt og kommer til at fortsætte denne udbygning. Vi har intet lager og får sendt alle produkter via vores distributører. Dette er en dejlig let og enkel måde. Vi skal blot bestille varen (kan dybest set automatiseres på sigt) og håndtere telfon henvendelser og reklamationer. MEN Det betyder også, at vi er mange om at dele fortjenesten :-( Både distributør, logistik lager, fragtmand osv.) Jeg har opfattelsen af, at dette er en meget udbredt model - men vi er i et meget hårdt marked med mærkevare produkter. Dvs. at vi har en meget lav avance. Ved at springe distributøren over og selv importere (fra andre EU lande) og lægge på lager, vil vi helt sikker kunne få en højere avance - såfremt vi ikke ender med for mange vare, som vi ikke kan komme af med. På samme måde tænker jeg også, at logistikken kunne være nemmere ved selv at sende varen og vide, hvilke pakker som er kommet afsted og deres t&t nr. Er der nogen som vil dele deres erfaring om dette emne? |
En omsætning på 100.000 kr siger jo ikke ret meget. Det interesante er jo hvad Jeres fortjeneste er.
clav:Ved at springe distributøren over og selv importere (fra andre EU lande) og lægge på lager,
Har du undersøgt om det overhoved er muligt at skaffe produkterne fra andre EU lande? normalt har distributøren indgået en aftale producenter om ikke at sælge til andre lande.