Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

eget import og lager?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 33
Fra  Astcon Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Vi har banket en fin forretning op. På 3 mdr. har vi fået en omsætning på over 100.000 kr om mdr.

Vi startede ud med få produkter og en meget agressiv prissætning.

Vi har siden udbygget produktsortimentet kraftigt og kommer til at fortsætte denne udbygning.

Vi har intet lager og får sendt alle produkter via vores distributører. Dette er en dejlig let og enkel måde. Vi skal blot bestille varen (kan dybest set automatiseres på sigt) og håndtere telfon henvendelser og reklamationer.

MEN

Det betyder også,  at vi er mange om at dele fortjenesten :-( Både distributør, logistik lager, fragtmand osv.)

Jeg har opfattelsen af, at dette er en meget udbredt model - men vi er i et meget hårdt marked med mærkevare produkter. Dvs. at vi har en meget lav avance.

Ved at springe distributøren over og selv importere (fra andre EU lande) og lægge på lager, vil vi helt sikker kunne få en højere avance - såfremt vi ikke ender med for mange vare, som vi ikke kan komme af med.

På samme måde tænker jeg også, at logistikken kunne være nemmere ved selv at sende varen og vide, hvilke pakker som er kommet afsted og deres t&t nr.

Er der nogen som vil dele deres erfaring om dette emne?

Freelance konsulent: Claus Lavdal

Speciale: Virksomheds start, Interim Management, projektledelse, coaching

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

En omsætning på 100.000 kr siger jo ikke ret meget. Det interesante er jo hvad Jeres fortjeneste er.

clav:
Ved at springe distributøren over og selv importere (fra andre EU lande) og lægge på lager,

 Har du undersøgt om det overhoved er muligt at skaffe produkterne fra andre EU lande? normalt har distributøren indgået en aftale producenter om ikke at  sælge til andre lande.

 

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

clav:

Det betyder også,  at vi er mange om at dele fortjenesten :-( Både distributør, logistik lager, fragtmand osv.)

Med mindre du kan købe direkte ved mærket og få varerne til distributør pris, så vil du ende op med samme indkøbspris anyway.

Om du betaler et logistik lager, eller om du selv betaler husleje går vel ud på et?

Om du benytter en fragtmand direkte fra distributøren, eller om du selv hyre en fragtmand, det giver vel det samme?

Så ud fra ovenstående, så får du næppe nogen former for besparelser ved at købe direkte... Du flytter bare omkostningerne rundt i dit regnskab...

clav:

På samme måde tænker jeg også, at logistikken kunne være nemmere ved selv at sende varen og vide, hvilke pakker som er kommet afsted og deres t&t nr.

Jeg ved ik om det er nemmere... Det giver nogle andre arbejdsopgaver, og en anden arbejdsstruktur. Men du har så varerne selv, og det giver en anden form for sikkerhed, da du selv laver fejlene, men også selv har 100% styr + kontrol over forsendelserne.
Så der er både fordele og ulemper. Det hele afhænger vist mere af, hvordan man ønsker at arbejde, samt hvilken service man vil yde sine kunder...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeres løsning virker da suveræn - I har ikke tingene i hånden og formidler "kun" salget. Havde jeg gang i så fin en forretning, efter så kort tid så ville jeg personligt satse på at få udbygget salget i stedet for - specielt når du skriver at det hele kan automatiseres på sigt... 

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Clav

For at kunne svare på dit spørgsmål er vi nød til at vide lidt mere om, hvilke varer du sælger!

Generalt er det en stor fordel selv at ligge med varerne på lager men der er selvfølgelig også ulemper ved det.

Fordelene er soleklare: Større indtjening, lettere logistik og med logistik tænker jeg på at du ikke længere skal bruge tid på at bestille enkelt ordre hjem og frygte at den vare du har lovet kunden alligevel ikke er på lager.

Ulemperne er også til at få øje på: Bundet kapital i lager, risiko for ikke at sælge varerne, risiko for at indkøbe for dyrt.

En omsætning på 100.00 siger ikke så meget men har du et dækningsgrad på feks. 40% er det jo godt, hvilket jeg ikke tror du har når varen skal købes af en 'konkurrent' har du derimod en dækningsgrad på 2% så har du et alvorligt problem :-)

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)