Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danaweb - brug for et godt råd

Side 3 ud af 6 (60 indlæg)
Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dommer.

Rent økonomisk vil jeg anbefale dig at følge lidt af det jeg skrev i den forrige tråd til Lise / Anette.

Få en samlet pris for den komplette hjemmeside som du ønsker dig den.
Om nødvendigt ville jeg dele den op i to sektioner :

1) Hvad koster det at få den fremstillet
2) Hvad koster Hostning + domæne
3) Er der sikkerhedsmæssige opdateringer /vedligeholdelse jeg skal tænke på, hvis ja kan jeg købe mig fra det og til hvilken pris.

Brians prisliste er nem og overskuelig :

http://www.fioniaweb.dk/prisliste_standardWEB_low.pdf

Men den giver også nogle begrænsninger, som du skal være opmærksom på :

1) Ved B - når du ikke får CMS med, hvordan er din hjemmeside så opbygget og kan du som individ selv redigere denne, uden at skulle ud i kodning ?
2) Hvad dækker * i abonnement/måned, det fremgår ikke af prislisten
3) B-F har en del begrænsninger på sideantallet. Dette kan blive en hæmsko for dig.
4) Hvis du skal have en fuldt funktionsdygtig hjemmeside skal du reelt betale :

12 x 169 = 2.028 + 3995 = 6.023 kr

Det fremgår ikke om dette er inkl. moms

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Easy Webhost:

Hej Dommer.

Rent økonomisk vil jeg anbefale dig at følge lidt af det jeg skrev i den forrige tråd til Lise / Anette.

Få en samlet pris for den komplette hjemmeside som du ønsker dig den.
Om nødvendigt ville jeg dele den op i to sektioner :

1) Hvad koster det at få den fremstillet
2) Hvad koster Hostning + domæne
3) Er der sikkerhedsmæssige opdateringer /vedligeholdelse jeg skal tænke på, hvis ja kan jeg købe mig fra det og til hvilken pris.

Brians prisliste er nem og overskuelig :

http://www.fioniaweb.dk/prisliste_standardWEB_low.pdf

Men den giver også nogle begrænsninger, som du skal være opmærksom på :

1) Ved B - når du ikke får CMS med, hvordan er din hjemmeside så opbygget og kan du som individ selv redigere denne, uden at skulle ud i kodning ?
2) Hvad dækker * i abonnement/måned, det fremgår ikke af prislisten
3) B-F har en del begrænsninger på sideantallet. Dette kan blive en hæmsko for dig.
4) Hvis du skal have en fuldt funktionsdygtig hjemmeside skal du reelt betale :

12 x 169 = 2.028 + 3995 = 6.023 kr

Det fremgår ikke om dette er inkl. moms

 

Hej Easyhost,

godt set.Yes Det skal jeg have forklaret noget tydeligere. Du valgte det dyreste eksempel, hvilket jo faktisk er fair, men denne løsning vil være det rene overkill ift. de flestes behov. Kan fortælle at den mest solgte er løsning E (1995,- + 129,- pr{måned), hvoraf langt de fleste har fået flere undersider med u/b. Denne løsning dækker i hvertfald langt over halvdelens behov er min erfaring.

Men endnu engang mange tak for et konstruktivt indlæg, som der efterhånden er blevet længere mellem på Amino - så lige et gang stjernedrys til dig. Der gav du jo mig lige "lektier forBig Smile - jeg skal forklare det endnu bedre.

 

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Med dine design evner vil du kunne få lavet et billigt website med en samarbejdspartner du også kan bruge i fremtiden, hvis der skulle være behov for det.

For 2 gange de penge du betaler om året vil du få et unikt website der giver et mindre frafald en semi-standard template fra Danaweb.

(Måske er det også fordi jeg har haft 2 dårlige oplevelser med Danaweb i sin tid) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaare Bøje - nordicADmedia:

Med dine design evner vil du kunne få lavet et billigt website med en samarbejdspartner du også kan bruge i fremtiden, hvis der skulle være behov for det.

For 2 gange de penge du betaler om året vil du få et unikt website der giver et mindre frafald en semi-standard template fra Danaweb.

(Måske er det også fordi jeg har haft 2 dårlige oplevelser med Danaweb i sin tid) 

Så enkelt kan det skrivesYes. Lige min pointe

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Schou Larsen:

Du valgte det dyreste eksempel, hvilket jo faktisk er fair, men denne løsning vil være det rene overkill ift. de flestes behov.

Kan fortælle at den mest solgte er løsning E (1995,- + 129,- pr{måned), hvoraf langt de fleste har fået flere undersider med u/b.

Denne løsning dækker i hvertfald langt over halvdelens behov er min erfaring.

Men endnu engang mange tak for et konstruktivt indlæg, som der efterhånden er blevet længere mellem på Amino - så lige et gang stjernedrys til dig. Der gav du jo mig lige "lektier forBig Smile - jeg skal forklare det endnu bedre.

Hej Brian

Velbekomme.

Jeg er lidt i tvivl om det Open Source System du leverer, kan du afsløre hvilket CMS du bruger eller har du ekseplmer fra kunderne ?

Jeg kan dog ikke se, hvordan man kan få dækket et grundlæggende behov i E, men det er nok mig der er forkert på den ?

Et eller andet sted synes jeg jo at søgefunktion og login (det at kunne logge på systemet og redigere nyheder), samt nyhedsbrev er standardfunktion i CMS.

Modulerne er jo gratis og man kan ligeså godt tilbyde dem til kunderne, da man jo ikke kan tage penge for de funktioner man putter i et Open Source system, da dette strider imod reglerne for Open Source, det at CMS systemet jo er gratis.

Derudover vil der i et Open Source CMS system heller ikke være begrænsninger i det antal pdf filer man kan uploade til serveren.

Jeg ved ikke lige hvordan du skruer dit tilbud med manglende funktioner i Open Source CMS sammen, det kunne være interessant at høre nærmere.

Desuden mener jeg rent personligt, at man ikke kan tage penge for ekstra funktioner i et Open Source CMS, da der kun kan tages penge for selve installationen og ikke hvilke funktioner man tilbyder eller ikke tilbyder i et Open Source CMS.

mvh

Mogens
Easy Webhost
http://www.easywebhost.dk/

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Easy Webhost:

Velbekomme.

Jeg er lidt i tvivl om det Open Source System du leverer, kan du afsløre hvilket CMS du bruger eller har du ekseplmer fra kunderne ?

Jeg kan dog ikke se, hvordan man kan få dækket et grundlæggende behov i E, men det er nok mig der er forkert på den ?

Et eller andet sted synes jeg jo at søgefunktion og login (det at kunne logge på systemet og redigere nyheder), samt nyhedsbrev er standardfunktion i CMS.

Modulerne er jo gratis og man kan ligeså godt tilbyde dem til kunderne, da man jo ikke kan tage penge for de funktioner man putter i et Open Source system, da dette strider imod reglerne for Open Source, det at CMS systemet jo er gratis.

Derudover vil der i et Open Source CMS system heller ikke være begrænsninger i det antal pdf filer man kan uploade til serveren.

Jeg ved ikke lige hvordan du skruer dit tilbud med manglende funktioner i Open Source CMS sammen, det kunne være interessant at høre nærmere.

Desuden mener jeg rent personligt, at man ikke kan tage penge for ekstra funktioner i et Open Source CMS, da der kun kan tages penge for selve installationen og ikke hvilke funktioner man tilbyder eller ikke tilbyder i et Open Source CMS.

mvh

Mogens
Easy Webhost
http://www.easywebhost.dk/

 

Hej Easy,

jeg benytter Joomla! og forklarer da også kunderne, at det er open source. Jeg fortæller dem endda, at det netop også gør det nemmere at skifte til en anden, hvis de skulle blive skuffede over mig, i og med at det er verdens mest benyttede cms og derved også et det system flest arbejder i.

Det er jo en grov forenklet prisliste, men skulle ligesom give kunderne en fornemmelse af, hvad de kan forvente for pengene. Og at man godt kan blive præsenteret på nettet uden at skulle nøjes med ren skabelon, 123hjemmeside o.lign. og/eller dyre løsninger, hvor de skal tage stilling til alt muligt i stedet for at bruge deres tid på det primære, forretningen. Endnu engang tak for inputSmile , (som vi vist for god ordens skyld hellere må holde inde med, så vi ikke drejer tråden væk fra emnet - og det ikke bliver til ren reklame for mig!)

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kaare

Jeg er enig, men det kan laves billigere....
Ikke over 5.000,-

 

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen:

Hej Easy,

jeg benytter Joomla!.

som vi vist for god ordens skyld hellere må holde inde med, så vi ikke drejer tråden væk fra emnet - og det ikke bliver til ren reklame for mig!

Hej Brian

Så må jeg stille spørgsmålstegn ved din prisliste.
Reglerne for Open Source er 100 %.
Man kan ikke forlange månedlig betaling, for funktioner som i forvejen findes i et system.
Det du derimod kan forlange ekstra for er :

1) Service - primært : opdateringer & design af enhver art.
2) Hostning

Så er der reelt intet mere man kan forlange penge for, hvis det er Open Source.
Hvis man tænker det lidt længere frem :

1) Du henter et modul gratis på JED og installerer det for kunden, på kundens hjemmeside og så tager du derefter månedlig betaling for dette.

Sådan læser og fortolker jeg din prisliste.
Er det sådan den skal fortolkes og læses ?

mvh

Mogens Jørgensen
Easy Webhost
http://www.easywebhost.dk/

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Easy Webhost:

Brian Schou Larsen:

Hej Easy,

jeg benytter Joomla!.

som vi vist for god ordens skyld hellere må holde inde med, så vi ikke drejer tråden væk fra emnet - og det ikke bliver til ren reklame for mig!

Hej Brian

Så må jeg stille spørgsmålstegn ved din prisliste.
Reglerne for Open Source er 100 %.
Man kan ikke forlange månedlig betaling, for funktioner som i forvejen findes i et system.
Det du derimod kan forlange ekstra for er :

1) Service - primært : opdateringer & design af enhver art.
2) Hostning

Så er der reelt intet mere man kan forlange penge for, hvis det er Open Source.
Hvis man tænker det lidt længere frem :

1) Du henter et modul gratis på JED og installerer det for kunden, på kundens hjemmeside og så tager du derefter månedlig betaling for dette.

Sådan læser og fortolker jeg din prisliste.
Er det sådan den skal fortolkes og læses ?

mvh

Mogens Jørgensen
Easy Webhost
http://www.easywebhost.dk/

 

Uha, slet ikke. Du kan da se de samme moduler på de løsninger uden abonnement. Abonnement dækker: alle opdateringer mht. tekst og billeder, emailopsætninger ved kunden, hosting, domæneafgift, backup mv... 

Kort fortalt en løsning forr dem, der kun vil have ordnet tingene og regning fra ét sted, og ikke skal spekulere på mere, så de kan koncentrere sig om deres forretning. 

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt forstå at det så nemt at sælge hjemmesider her på Amino at jeg slet ikke kan følge med efterspørgslen.

Hvis nu jeg var trådstarter og havde benytte Danaweb i en årrække og ville ville vide om der var noget der lige så nemt, men måske bare billigere: - hvor meget er jeg så klogere ville jeg så være nu på en skala fra 1-10?

Jeg er ikke bleg for at give et godt gratis råd til at sælge noget mere, - og det vil simpelthen være at besøge trådstarters hjemmeside, analysere indholdet og trådstarters behov.

Jeg vil til gengæld også gerne lære, - så hvor relevante er de oplysninger der er fremkommet indtil nu, og præcis hvordan tror i selv det går med at sælge jeres løsninger? 

 

Side 3 ud af 6 (60 indlæg)