Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danaweb - brug for et godt råd

Side 2 ud af 6 (60 indlæg)
Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Lise du er i samme situation, du ejer heller ikke designet på den hjemmeside du har.
Det er købt ude i byen.
Så rent juridisk er det andre der har (C) på designet, du har kun en brugsret til designet.
Se i den mail jeg har sendt til dig.

mvh

Mogens

 

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Easy Webhost:
Snakker vi hosting, skal det IKKE koste mere end 600 kr. pr. år.

Det kommer da an på hvad der tilbydes. Jeg har kunder der betaler mellem 100 og 300 kr år måned.

Fra Skive
Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mogens

Tusind tak for din mail igen.

Jeg har lige et spørgsmål jeg vil stille herinde, da andre måske kan få gavn af det.

Hvad vil det juridisk sige at jeg ikke ejer siden? kan de lukke den?

Jeg er nemlig ved at få lavet en til mine forældres virksomhed af samme mand. Også lavet i Joomla men i en andet design.

Kan designet udgår eller noget lignende så siden pludselig ikke vises mere?

Lise Korsgaard - Subziter -Tlf. 22 25 93 02

Lise@subziter.dk

Fra Aalborg Sø.
Tilmeldt 5. Jan 10
Indlæg ialt: 97
Fra  JS Udlejning Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den kan lukke den hvis du ikke overholder din kontrakt, men domænet ejer du selv så du kan flytte den.!
Men det er jeres kontrakt som afgører hvad de og du kan og ikke kan.

I forhold til den anden side, så få det skrevet ind i kontrakten at dine forældre ejer designet.! Det vil sige at i så ejer designet og indholdet, men ikke koden bagved.

Hvad får du for dine 4600.?

Får du support, opdateringer på dine side, hjælp til seo eller er det kun for hosting..?
Hvis du får disse ting med, så er prisen ikke så høj, men får du kun selve hostingen så er det helt hen i vejret.

Bmi beregner
Webiq.dk - Pagerank Checker

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Grafisk Design:

Hej,

Jeg har i dag en hjemmeside hos Danaweb, - den har kørt dér i mange år, - men jeg synes efterhånden at de omkring 4600 + moms er dyrt at give hver eneste år. Men måske er det bare prisen? Og så er det bare sådan!

 

Jeg tænke blot om det ikke kan gøres billigere på en anden måde. Hvis der er en som kan hjælpe både med opsætning samt pris på dette, samt hvad den derefter ville koste årligt, ville jeg være meget glad for lidt respons.

 

 

Send mig gerne en PS, så vi kunne aftale nærmere.

 

På forhånd tak.

Mvh

Anette Lykke

 

 

Hej Anette,

du er jo grafiker (endo en af bedre kan jeg se), så du kan vel hurtigt selv stable et design på benene.

Så hvis jeg er dig ville jeg da hurtigst muligt få opsagt abonnementet med Danaweb, da de udover de ublu priser også har lang opsigelse (har før hjlupet kunder "fri" for Danaweb og også Skandiaweb, der er lige dygtige, indrømmet.

Er du i tvivl om noget eller ønsker overslag er du naturligvis helt uforpligtende velkommen til at kontakte mig på brian@fioniaweb.dk (jeg har også løsninger, derminder om Danaweb´s, blot til langt mere humane priser)

( i øvrigt tak til Kim for at anbefale mig i tidligere indlæg i denne tråd

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Det kommer da an på hvad der tilbydes. Jeg har kunder der betaler mellem 100 og 300 kr år måned.

Hvad tilbyder I til de penge?
Jeg kan ikke se hvad I tilbyder, da jeres side tilsyneladende ikke virker.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Dommeren:
Hvad tilbyder I til de penge?
Jeg kan ikke se hvad I tilbyder, da jeres side tilsyneladende ikke virker.

Fordi at produkterne er ved at blive revurderet. Der er så travlt så der ikke er tid til at sætte hjemmesiden op endnu

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

ved en hurtigt google billige hjemmeside eller wordpress side mv. ser man hurtigt 1000 vis der tilbyder billigere hjemmeside og da det er en hurtige skabelon de har lavet danaweb så er vi ikke over i meget dyrere hjemmesider

der findes mange der tilbyder dyrt og mange der tilbyder billigt samme kvalitet , der er bare at undersøge markedet referencer mv. koster lidt tid med du spare en del penge i sidste ende

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Dommeren:
Hvad tilbyder I til de penge?
Jeg kan ikke se hvad I tilbyder, da jeres side tilsyneladende ikke virker.

Fordi at produkterne er ved at blive revurderet. Der er så travlt så der ikke er tid til at sætte hjemmesiden op endnu

Jeg har også travlt, men har da lige haft tiden til at sætte noget op, så kunderne kan se mulighederne HER Smile

 

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lise

I dit tilfælde er designet som jeg skrev, købt ude i byen og dermed er det betalt. Så burde du ikke havne i den situation, men der kan ikke gives garantier for dette.

I Anette's tilfælde, hvis hun vælger/har en Danaweb løsning, risikerer hun at designet er ejet af Danaweb og er dette tilfældet er der som jeg ser det 3 muligheder når man ønsker at flytte udbyder :

1) Danaweb forlanger en pris for det der er designet
2) Du ikke kan få designet med dig, da Danaweb vælger at beholde designet.
3) At de giver dig designet gratis.

Jeg tror, at du havner i situation 1 og er dette tilfældet, er du jo reelt bundet til Danaweb med mindre du betaler for dette design.

At du ikke er ejer af siden, betyder det som jeg skriver ovenfor og rent teoretisk kan de godt lukke den, hvis jeres aftale på den ene eller anden måde ikke overholdes.

Jeg tror dog ikke på at dette vil ske, nu var det rent hypotetisk da du spørger ind til det.

Det kræver en henvendelse til Danaweb i den enkelte situation, for at se hvad de gør.

Designet skal vedligeholdes og følgende er de situationer du kan havne i omkring selve designet og Joomla (CMS systemet)  :

1) Der kommer en ny version af Joomla. Pt. er de ved at gå fra version 1.5.xx til 1.6xx, dette kan medføre at designet skal redigeres for at virke på den nye version af Joomla, hvis det kun er lavet til version 1.5.xx

2) Hvis designet ikke understøtter de tre store kendte browsere i flere udgaver kan der opstå problemer med at se siden korrekt. Det drejer sig om :

a) Internet Explorer : version 8 og 9
b) Firefox Version 3.xx og 4.xx
c) Google Chrome

Og når der kommer en ny version af de nævnte browsere, eller af Joomla, er det nødvendigt at checke at designet kører eller om det skal opdateres.

Kort sagt mener jeg ikke,a t det er nok med et indkøbt standarddesign, som bare afleveres og virker på det tidspunkt siden er færdig, man bør checke at de pt. kan køre i de browsere jeg nævner ovenfor.

Men dette er kun gældende i en periode, da man ikke kan forudse, hvad der sker i fremtiden.

Jeg vil ud fra min erfaring med design af kundespecifikke løsninger, forudse at designet bør kunne holde ca. 2 år uden ændringer, uden at der kan gives nogen garanti.

Men hvis man får siden designet, ud fra de forudsætninger som jeg opstiller ovenfor og den som laver dette kan give en gratis garanti for at siden opfylder disse præmisser, så mener jeg at min teori om de to år holder.

I denne periode bør der kun skulle tænkes i sikkerhedsmæssige opdateringer til CMS systemet, med mindre man også direkte beder om designmæssige eller funktionsmæssige ændringer af hjemmesiden, efterhånden som man finder ud af hvordan man måske vil have denne.

En hjemmeside er jo noget som udvikles løbende, da det jo er en del af et firmas profil ud ad til.

mvh

Mogens.

 

Side 2 ud af 6 (60 indlæg)