Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To seo spørgsmål?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 154
Fra  Findino Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

 

Jeg har lige to seo spørgsmål, jeg håber I kan hjælpe med at besvare.

Kan Google læse tekst, hvis man ligger teksten i andre filer, men hvor disse filer fortsat er inkluderet i index-filen (forsiden)??

Det andet spørgsmål vedrører redirect 301:

Hvis man har lavet redirects fra eksempelvis domæne.com til domæne.dk og så senere vil oprette subdomæner, hvordan skal man så håndterer det?? Er det bedst at få lavet de to redirects så hurtigt efter hinanden som muligt eller er det bedre at vente noget tid og i givet fald hvor længe??

Hvad vil I herunder tro at det vil få af konsekvenser og kan man lave for mange redirects på for kort side og dermed forvirrer Google?

Ja det blev så måske i sidste ende 3 spørgsmål, men jeg håber meget på nogle gode råd og svar fra dygtige seo folk.

Fortsat god dag - på forhånd tak.

Fra København
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 154
Fra  Findino Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der virkelig ingen der kan hjælpe lidt?

Fra Espergærde
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Projektsøger,

1. Mener sagtens at Google kan læse teksten i filer i index.htm, så længe du ikke har lukket af for indexering samt at de filer og den tekst du vil have indexeret ikke ligger 7-8 klik væk fra forsiden, dybere crawler Googlebot ikke i almindelige hjemmesider, så skal det være højere rankende hjemmesider såsom Ekstrabladet, BT osv. Så hvis du har en hjemmeside med meget dybde (klik væk fra forsiden) så må du lavere en fladere linkstruktur, ellers ender det med at du ikke får indexeret de vigtige ting for enden af linkene i bunden af hjemmesiden.

2. Med hensyn til redirects mener jeg bare at du skal redirecte så hurtigt som muligt, det er jo ikke decideret ekstern linkbuilding udefra og ind til din hjemmeside.

3. Så her mener jeg ikke Google vil straffe dig, og specielt ikke for så få redirects på én gang.

Nu er jeg ikke så ferm udi SEO som sådan, så mit indlæg her bringer om ikke andet dit emne frem til forsiden igen, med håb om at nogen af de tunge drenge (knaldhamrende dygtige SEO folk der er her på Amino) kan komme med lidt kommentarer til dig.

Mvh Lars

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal kigge på det færdige resultat af filen. Åben din browser, gå ind på adressen, højre klik og vis kilde. Er teksten synlig for dig i kildekoden så skulle der heller ikke være noget problem for Google at se den. Om der er lavet nogle server site includes betyder ikke noget.

Spm to forstår jeg ikke helt. Hvis du har nogle domæner du vil linke videre til et andet, så lav et 301 redirect. Vil du oprette subdomæner, og så lave 301 redirect dem til hovedomænet også?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil lave de redirects med det samme og husk alle indekserede sider på Google. Så længe du ikke har nogle stier, som giver 404 fejl, så giver det ikke problemer.

Og det ER noget jeg selv har gjort mange gange :)
Fra Espergærde
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Projektsøger,

Forøvrigt, noget helt andet, hvis du gerne vil se hvordan Google ser din hjemmeside, så er det tætteste på du kan komme nok en tekst baseret webbrowser som f.eks denne Lynx viewer som dette link fører til, indtast blot den url du vil have undersøgt, og så ser du i tekst det som Google også ser.

På den måde kan du se om al din tekst kommer frem som ønsket.

Endnu en god grund til at lave ordentlige tekstbaserede interne links på din hjemmeside som Google nemt kan finde rundt i.

Mvh. Lars

Fra København
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 154
Fra  Findino Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode svar allesammen.  

Jeg kan fornemme på jeres svar, at der er generel enighed om det ikke giver nogle problemer at have teksten i andre filer end i index filen, så længe den bare er inkluderet i denne og vises i kildekoden.

Angående redirects, var min bekymring primært at Google kunne straffe flere redirects, efterfulgt af hinanden, fordi den blev urolig og usikker på hvilken hjemmeside man nu hørte hjemme på. Og at det måske derfor ville være bedre at holde en vis tidsaftand mellem to redirect, eller at det omvendt skulle ske så hurtigt som muligt efter hinanden.

Vi laver nye redirects, så snart vi er klar til det og håber at fastholde vores placeringer nogenlunde.

Fortsat god weekend.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Google kan ikke se hvordan din index fil er sammensat på server siden. Jeg synes for en sikkerhedsskyld at du lige skal bekræfte det er det du mener, og ikke er noget med tekst i javascript filer, flash, eller txt filer som bliver inkluderet via javascript :-)? Det ville være en dum misforståelse.

Hvis du vil lave en: Redirect C -> Redirect B ->  Side så er det mere hensigtmæssigt at lave det som:

Redirect C -> Side
Redirect B -> SIde 

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)