Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gammel hjemmeside dukker op???

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

 

En lille ting som som jeg synes er lidt mærkeligt.

Jeg havde tidligere hjemmesiden www.fpudlejning.dk som var en one.com hjemmeside. Idag har jeg fået lavet ny hjemmeside www.lejminibus.dk(joomla), som levere samme ydelse men blot med et mere passende navn/design.

 

Hvad det undre mig lidt er at jeg for en måneds tid siden kom på side 1 på google, på søgeordet "minibus udlejning", som jeg jo blev vældig glad for. Men for ca 14 dage siden er det ikke længere lejminibus.dk mere men fpudlejning.dk der kommer på side 1(når man trykker på siden er det selvfølgelig lejminibus.dk der kommer frem). Alt søgning på fpdlejning.dk er idag dirigeret videre til lejminibus.dk, men synes nu stadig det er mærkeligt da den gamle side var væsentlig dårligere, havde næsten ingen besøgende, og meget dårlig placering på google . Jeg betaler stadig til fpudlejning.dk via one.com, men mente at jeg skulle bibeholde det i ca et års tid efter navn/hjemmeside skiftet.

Hvad kan jeg gøre?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey, så vidt jeg lige kan se, så 301 redirecter din gamle hjemmeside ikke. og det er hvad du skal gøre for at du kan få overført din gamle værdi til din nye hjemmeside og det så er den der vil komme frem.

Kort sagt, der sker ikke noget hverken når man går ind på www.fpudlejning.dk eller fpudlejning.dk

MVH Kim

UPDATE: Der sker heller ikke noget når jeg prøver at gå ind på Lejminibus.dk eller www.lejminibus.dk

Din server er nede lige nu vil jeg tro

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan vel ikke blive bedre det lo...

 

Men hvad er grunden til at google sætter min gamle hjemmeside frem, når den nye har har flere besøg om dagen, end den gamle havde om ugen. Jeg undre mig bare hvordan den kan kravle op af googles sider når den ikke findes?

Fra Tranbjerg
Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Den side er oppe igen, men som der er skrevet i det første indlæg, så sørg for at få lavet en permanent flytning af domænet via en 301 redirect.

Hvis du ikke ved hvordan du går det, kan din webhost fikse det for dig. Bare bed dem om at lave en 301 redirect af www.fpudlejning.dk & fpudlejning.dk.

Grunden til Google vælger dit gamle domæne over det nye, kan være et spørgsmål om inlinks til det gamle domæne, alderen på domænet om en masse andre elementer. Det vigtigste er derfor at få overflyttet domænet til dit ny, så du overfører noget af den værdi der er på det gamle domæne.

Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu spørger jeg måske dumt, men det med 301 redirect, et det ikke blot at når folk skriver eks. www.fpudlejning.dk, så fremkommer lejminibus.dk? 

Hvis det er det der menes gør den allerede, det kan jo bare ikke testes når siden er nede.

 

mvh.

 

Kennie Petersen. 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Lejminibus.dk:
Ja, det kan vel ikke blive bedre det lo...
Nej ikke helt, det kræver en stabil server at beholde gode placeringer.

Lejminibus.dk:
Men hvad er grunden til at google sætter min gamle hjemmeside frem, når den nye har har flere besøg om dagen, end den gamle havde om ugen. Jeg undre mig bare hvordan den kan kravle op af googles sider når den ikke findes?
Grunden kan være rigtig mange, men en hurtig sitesøgning viser at du har duplicate content i stor stil, især på dit nye domæne.

yderligere ligner det at du på et tidspunkt ikke har haft en 301 redirect sat op, da man kan se eksakt det samme indhold, samme sider, samme title, samme beskrivelse på begge domæner ved en site: søgning.

Så det er helt sikkert der problemet ligger, og det er et pragt eksempel på hvordan man ikke skal gøre det, og hvad DC egenlig kan gøre ved en hjemmeside.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lejminibus.dk:

Nu spørger jeg måske dumt, men det med 301 redirect, et det ikke blot at når folk skriver eks. www.fpudlejning.dk, så fremkommer lejminibus.dk? 

Hvis det er det der menes gør den allerede, det kan jo bare ikke testes når siden er nede.

 

mvh.

 

Kennie Petersen. 

Hvis du med ordet fremkommer mener vises indholdet på lejminibus.dk, så nej.

En 301 redirect er når man fysisk smider brugeren over på et andet domæne, samtidig sender man en 301 header til browseren så den (og ikke mindst Google) ved at denne side er flyttet hen et andet sted.

MVH Kim

 

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Højbjerg
Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg får følgende svar fra serveren når jeg tilgår
fpudlejning.dk:

#1 Server Response: http://www.fpudlejning.dk
HTTP Status Code: HTTP/1.1 200 OK <-- Dette skal ændres til 301.
Date: Tue, 15 Feb 2011
22:15:01 GMT
Server: Apache/1.3.42 (Unix) PHP/5.3.2
X-Powered-By: PHP/5.3.2
Set-Cookie: ba3e9ed12d5a7f7f178942fccba7dfa5=b0399343555f2ac23debb382aac670bc;
path=/
P3P: CP="NOI ADM DEV PSAi COM NAV OUR OTRo STP IND DEM"
Expires: Mon, 1 Jan 2001 00:00:00 GMT
Last-Modified: Tue, 15 Feb 2011 22:15:01 GMT
Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0
Pragma: no-cache
Transfer-Encoding: chunked
Content-Type: text/html; charset=utf-8

Hvis du gerne vil overføre værdi fra den side til din nye
side (og få den nye side til at rangere i Google), så skal du opsætte en 301
redirect (permanent flyttet) som de andre allerede har skrevet. Som det ser ud
nu, så får man en 200 kode. Du kan lave denne 301 redirect/permanente flytning
ved at kontakte din udbyder eller tilføje en rewrite regel til din .htaccess
fil.

Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen til jer alle.

 

Jeg får det fikset imorgen.

Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hva så nu?

 

Hvordan ser det ud nu, er jeg stadig helt på herrens mark?

 

mvh.

 

Kennie Petersen.

Lejminibus.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)