Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godt webshop system?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej.
Jeg havde ikke lige set der var kommet så mange svar..

1. Scannet's webshop 1 system er så dårligt teknisk opbygget at man skulle tro de med vilje havde gjort alt for du IKKE skal findes i søgemaskinerne.

det er nok det stærkeste argument for at fraråde alle fra scannet. - Personligt har jeg aldrig set og/eller hørt om noget der er ringere lavet.

2. At lave design ændringer i systemet er simpelthen latterligt ringe lavet.

3. Arbejdsgangen i at oprette produkter og placere dem i kategorier er så bagvendt og latterligt lavet, vi havde f.eks i sidste uge en ude og oprette produkter på fuld tid hele ugen. - Selv har jeg også oprettet et par serier. 

Det er de små ting, hvordan opbygningen af "opret produkt siden er".. man skal hele tiden scroll ned for at trykke opdater. 

når man skal vælge kategori, skal man hel ned i bunden og trykke opdater. og bagefter helt ned og trykke tilbage.

man skal ind på hver enkelt produkt og skifte kategori, som tager 4 klik og ved os 5-side scroll fordi vi har så mange kategorier.

Der findes ingens som helst "BULK" actions i systemet og det er trættende.

4. Du skal betale et eller andet latterligt beløb for hver enkelt lille ting, der skal installers. - F.eks google analytics.

 

Jeg er _næsten_ i stand til at se det fra jeres synspunkt, når man ikke er så teknisk. - MEN systemet er outdated pre-årtusindeskiftet.

Skal man vælge noget fordi det er nemt og hosted, kan man evt. kigge på shopify, det har jeg hørt godt om.

i Teorien er scannet et ok system, i praksis er det noget lort i lommen.

 

5. oversigts siderne. sådan en ting som "antal ekspederede i måned" f.eks- Det kan man ikke se. kun "HITS" og "Omsætning"

6. Checkout er lavet i en milliards steps.. man kan virkelig se hvor mange der falder fra ved hvert step. En anden ting er; de steps er lavet så brugerfjendtlige og enormt forvirrende, som de snart kan være.

Hvis man går en lille smule op i konvertering af sine købere, kan man blive ret så arrig over mulighederne i dette system.

7. en latterlig ting som, at shoppen ikke selv laver thumbnails i samme størrelse, gør at vi selv skal forbi et billedebehandlings program med ALLE vores billeder, hver gang vi opretter et, for at få det i samme størrelses forhold, så vores produkter står pænt på linje.

8. INGEN udviklingsmuligheder. - ingen!

9. fik jeg sagt Slam kode.. - duplicate content. vi har f.eks 2.300 unikke sider i GA men, 25.000 indekserede sider.

10. Scannets support består af skolebørn som intet ved. Scannets servere vælter hele tiden og når man ringer til dem, er det først dér de får det at vide.

11. tjek evt. min arbejdsgivers anmeldelse på trustpilot: http://www.trustpilot.dk/review/www.scannet.dk 
, som ellers har været rigtig glad for systemet pga. det var nemt at gå til men det holder bare ikke i længden.

 

Jeg tror jeg kunne blive ved, men jeg håber jeg har "made my point".. hvis du har _få_ produkter og har mulighed for at skifte, så gør det. - Det er et stort projekt at skifte driften på en større shop.

 

+ jeg kan også finde de første 10 andre "SEO" og "Konverterings" hoveder som fraråder systemet.



DOG DOG DOG: rent driftmæssigt, _kan_ det lade sig gøre at drive en shop derfra, men der er meget tid og mange kroner sparet i at have et ordenligt system fra start. _MANGE_

jeg undskylder tegnsætning og stavefejl. - Jeg er lige stået op og ikke så god til det. - Jeg arbejder hos NiceHair.dk som udvikler på nyt system, arbejder med SEO og laver grafik og nyhedsbreve. Denne udtalelse er helt og aldeles personlig og afspejler min egen oplevelse af systemet, men jeg står ved, at jeg fraråder på det groveste at man nærmer sig scannet. 

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Knud S.:

""2. Lad for guds skyld være nogensinde at nærme dig Scannet.. if you do! så lad være at komme grædende tilbage..! ""

Hvad begrunder du det, du skriver om Scannet, med?""

1) Jeg har anvendt Scannet 'altid', og er yderst tilfreds med dem, så derfor vil jeg gerne have at vide, om der er noget jeg har overset, siden de (på et stadig udokumenteret grundlag) frarådes af Nicehair.dk.
Jeg har, som trådstarteren, ikke lyst til at bøvle med programmering og andre nørdede ting, når jeg kan købe et system, der virker fra 1. dag. 
Bevares, der er ting ved Scannet, som man ikke kan, siges det, men er det nødvendige ting, for at få shoppen til at give penge. - Det har jeg i hvert fald ikke bemærket. - Fortæl gerne lidt om, hvad det er.

2) Magentohost's server har vist nok været udsat for et altødelæggende hackerangreb - det siges, at backuppen vist også er slettet. - Er der nogen der ved noget om det, for det er jo katastrofalt, hvis det er korrekt.
Det viser i hvertfald, at man skal være meget meget omhyggelig med sikkerheden, og det er der vist ikke nogen, der har sat spørgsmål ved, ang. Scannet. - Hvis der er, vil jeg meget gerne høre om det.

Prøv at gå til nogle af de eksperter på området i "konvertering og evt. seo"

og stil evt. spørgsmålet:
"Hvordan får jeg mere ud af mine markedsføringskroner",
"Hvordan får jeg hævet min konverteringsprocent så færre falder fra?",
"Hvordan får jeg flere kunder ind fra google"

Jeg mener -  Nogle af de mest værdiefulde områder at fokusere på som webshop. 

Derefter vedhæfter du et link til dine shops. - Og herefter kan du få nogle svar, som er bedre formuleret og mere saglige end jeg er i stand til.

Ring evt @Vadskaer eller @webanalytiker , det er 2 gutter der ved hvad de taler om.

Eller læs bogen Konverteringskarma eller E-pusher, herefter er du ikke i stand til at fortælle mig scannet er tæt på at være _okay_ overhovedet, uden at lyve, groft.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

@Simon Elkjær:
Puhhh... ha. det var en ordentlig smøre du kom med.

Der undre mig så bare, at Nicehair.dk går så godt, som den tilsyneladende gør. 
I får dæleme travlt, når du er færdig med den nye Nicehair.dk, hvis det I har nu, er så dårlig.

Jeg formoder, at det er ver. 1 du omtaler. Du har altså ikke overvejet at bruge ver. 2, som jo vist alt andet lige vil give en nemmer overgang, end at starte fra bunden af.
Det var vist også ver. 2, trådstarteren spurgte til.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Knud.

De overvejede det før jeg startede og lidt indover.

Webshop 2 er til grin at kalde det nyt.. men det er self kun outdated for 5 år siden. Der er nogle ting som du bliver nød til at forstå.

Det er ikke systemet der gør om man for success, NiceHair.dk har tæt på landets største sortiment og til de bedste priser og vi er konkurrence dygtige i support og kundetilfredshed.

MEN, spørgsmålet er "Hvor meget får vi ud af vores markedsføringskroner". "Hvor mange procent af de besøgende bliver til kunder". "hvor mange kunder får vi ind GRATIS fra google".

DU KAN drive virksomhed fra Scannet, men det er kraftstejsme dyrt og sløjt.

_jeg kan virkelig ikke udtrykke hvor meget jeg fraråder brugen af scannet. jeg mener det!_

Men som jeg siger, tag at ringe til nogen som kan hjælpe dig på en lidt mere pædagogisk måde, de kan måske give dig et regnestykke over hvor mange kunder og/eller hvor mange penge du taber hver måned ved at have en elendig shop.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

en anden ting.

Scannet er uafhængig af din succes, du betaler det samme som stor og lille kunde. - De har selv udmeldt at de ikke er i stand til at løfte os mere fordi vi er for store. 

De vil hellere have 10 små som ingen succes har, man deler jo server med 200 andre eller noget, det er dybt godnat.

Lad' være at overveje scannet!

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)